Ballonvaart Radioamateurs Maastricht 10-9-11 o.a. op 27mc !

Meld hier alle evenementen

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Re: Ballonvaart Radioamateurs Maastricht 10-9-11 o.a. op 27m

Berichtdoor delete » 11 sep 2011, 16:08

Hier een 15 minuten durend filmpje van het oplaten, en de vlucht zelf.

Videomonteren is niet mijn sterkste kant,
maar het is toch een aardig resultaat geworden!

http://www.youtube.com/watch?v=goVt_RrhQt4
delete
 

Re: Ballonvaart Radioamateurs Maastricht 10-9-11 o.a. op 27m

Berichtdoor Columbus » 11 sep 2011, 16:34

Volgende keer toch maar even naar de tips van ome Columbus luisteren Otto (zie mijn posting helemaal in het begin iz headsets en een laptopje) :wink:

Hoe gaan jullie QSOotjes nu bevestigen? Er zijn voor zover ik kan zien in het filmpje geen calls en verbindingsinformatie opgeschreven. Maar ik je stukjes zo lees voor herhaling vatbaar en een mooie ervaring.

Ook nog even een vraagje over de antennes: moesten de antennes op deze manier aan een stijgerbuis worden meegenomen en hebben ze de landing 'overleefd'? Ik hoor in het filmpje iemand iets roepen over een sleeplanding en kan me voorstellen dat je dan de antennes ook meesleept.

En kan je ook aangeven waarom jullie gekozen hebben voor een boomerang als antenne voor 27mc? Ik zou me kunnen voorstellen dat een gewone dv-27 of een Wilson net zo gemakkelijk was geweest.

Amai...uw filmpke mag bekans ondertiteld worden. Van da platte Maostrechts verstaan ik niks!

Tot horens!
_______________________
'Animals can´t shoot back - your DX competitors can! Be a REAL MAN and lets hunt DX - not animals!'
'Get Alive...work DX!'
Avatar gebruiker
Columbus
www.cbforum.nl verslaafde!
www.cbforum.nl verslaafde!
 
Berichten: 875
Geregistreerd: 05 nov 2007, 23:41
Woonplaats: Gelderland

Re: Ballonvaart Radioamateurs Maastricht 10-9-11 o.a. op 27m

Berichtdoor delete » 11 sep 2011, 17:13

Headsetjes komen er volgend jaar gegarandeerd op!
Nu in de korte periode die we hadden was dat moelijk te realiseren.
Zeker gezien het feit dat die dingen 70 euro per stuk kosten.

Alles wordt uit eigen zak bekostigd, de vaart, de apparatuur, antennes etc.

Maar van deze keer hebben we zeker geleerd, en weten we nu hoe het anders/beter kan.

Loggen hebben de amateurs zoveel mogelijk op QRZ.com gedaan,
ik kwam thuis, en mijn mailbox zat vol...
Dus die kaarten versturen gaat wel goed komen!

Even over de antenne's.
De boemerang had ik toevallig liggen, gemakzucht dus!
Ik had er net zo goed een Imax of GPA onder kunnen hangen.

De antennemast hebben we vlak voor de landing losgekoppelt
en in het weiland laten vallen, enkele meters voor de landing.
Alles is heel gebleven. En al was dat niet zo?
Dat was ingecalculeerd. Maar gelukkig is alles heel gebleven.

De accu stond met een spanband in de kist, met daaromheen een plastic zak
tegen het lekken als we om zouden kiepen bij de landing.


Enkele punten voor volgend jaar:

- Headsets
- Iets om snel en makkelijk mee te loggen(laptop is geen optie)
- andere antenne's
- en meer power op 11mtr

Al met al een zeer geslaagde operatie :D
Even een paar afstandjes op 2 meter:

Maastricht - Winterswijk 200km
Maastricht - Purmerend 228 km

op 11mtr:
Maastricht - Antwerpen 100km

Ook heel veel belgen en duitsers gewerkt.

Afbeelding

Meer foto's van het oplaten..
in de ballon op 650mtr hoogte, vind je hier:
http://27mcmaastricht.webs.com/apps/pho ... =137360561
delete
 

Re: Ballonvaart Radioamateurs Maastricht 10-9-11 o.a. op 27m

Berichtdoor Columbus » 11 sep 2011, 17:47

Prima toch? Onze radiohobby is experimenteel en zo moet je de ballonvaart ook gewoon zien. Alleen door het te toen weet je wat beter kan. Er zullen altijd mensen zijn die het 'beter weten' en vinden dat je iets 'zus-of-zo' had moeten doen. Niets van aantrekken: dat zijn vaak de mensen die zelf vaak niets 'spannends' ondernemen.

Headsets hoeven echt niet zo duur te zijn hoor: firma Dierking heeft prima betaalbare headsetjes. Op de dag van de amateur en in Rosmalen is hij er meestal wel. En anders: volsta met de handknijper (filmpje op zendamateur van Rick laat al horen dat je ondanks de branders prima te verstaan bent) en kies voor een goed sluitende koptelefoon. Da's misschien zelfs nog wel beter.

Voor het loggen: misschien eens uitproberen om met twee man 'te werken'? Een doet het QSO, de ander luistert mee en logt (kan gewoon op papier).

Van het loggen op QRZ.com snap ik nog niet veel: ik snap dat een amateur daar kan aangeven dat hij je gewerkt heeft. Maar in de heksenketel die het was kan hij natuurlijk ook gewoon alleen loggen. Je kan zelf niet meer nagaan of er echt een verbinding is geweest met die amateur, toch?

Meer power op 11 meter? Met alle voorcommunicatie over het evenement maak je het zo wel heel gemakkelijk voor ambtenaren die hun opsporingstarget nog even moeten halen... Nee AT, Otto bedoelde dat hij nu met 4 watt zat en volgend jaar met 12 watt omdat de wetswijziging voor 27 mc volgend er hopelijk eindelijk door is. Toch Otto? ;-)
_______________________
'Animals can´t shoot back - your DX competitors can! Be a REAL MAN and lets hunt DX - not animals!'
'Get Alive...work DX!'
Avatar gebruiker
Columbus
www.cbforum.nl verslaafde!
www.cbforum.nl verslaafde!
 
Berichten: 875
Geregistreerd: 05 nov 2007, 23:41
Woonplaats: Gelderland

Re: Ballonvaart Radioamateurs Maastricht 10-9-11 o.a. op 27m

Berichtdoor delete » 11 sep 2011, 20:45

[quote="Columbus"]Prima toch? Onze radiohobby is experimenteel en zo moet je de ballonvaart ook gewoon zien. Alleen door het te toen weet je wat beter kan. Er zullen altijd mensen zijn die het 'beter weten' en vinden dat je iets 'zus-of-zo' had moeten doen. Niets van aantrekken: dat zijn vaak de mensen die zelf vaak niets 'spannends' ondernemen.

De beste stuurlui staan altijd aan wal!

Headsets hoeven echt niet zo duur te zijn hoor: firma Dierking heeft prima betaalbare headsetjes. Op de dag van de amateur en in Rosmalen is hij er meestal wel. En anders: volsta met de handknijper (filmpje op zendamateur van Rick laat al horen dat je ondanks de branders prima te verstaan bent) en kies voor een goed sluitende koptelefoon. Da's misschien zelfs nog wel beter.

Voor het loggen: misschien eens uitproberen om met twee man 'te werken'? Een doet het QSO, de ander luistert mee en logt (kan gewoon op papier).

Van het loggen op QRZ.com snap ik nog niet veel: ik snap dat een amateur daar kan aangeven dat hij je gewerkt heeft. Maar in de heksenketel die het was kan hij natuurlijk ook gewoon alleen loggen. Je kan zelf niet meer nagaan of er echt een verbinding is geweest met die amateur, toch?

Er is meer dan verwacht, gelogd op QRZ

Meer power op 11 meter? Met alle voorcommunicatie over het evenement maak je het zo wel heel gemakkelijk voor ambtenaren die hun opsporingstarget nog even moeten halen... Nee AT, Otto bedoelde dat hij nu met 4 watt zat en volgend jaar met 12 watt omdat de wetswijziging voor 27 mc volgend er hopelijk eindelijk door is. Toch Otto? ;-)

Ik zeg niks! :mrgreen:

We hebben zojuist gezamelijk besloten om aankomende winter nog een poging te gaan wagen
met dezelfde ballonvaarder. Meer info volgt !
delete
 

Re: Ballonvaart Radioamateurs Maastricht 10-9-11 o.a. op 27m

Berichtdoor Columbus » 11 sep 2011, 21:50

Leuk om te horen!
Denk aan een warme muts en handschoenen!
_______________________
'Animals can´t shoot back - your DX competitors can! Be a REAL MAN and lets hunt DX - not animals!'
'Get Alive...work DX!'
Avatar gebruiker
Columbus
www.cbforum.nl verslaafde!
www.cbforum.nl verslaafde!
 
Berichten: 875
Geregistreerd: 05 nov 2007, 23:41
Woonplaats: Gelderland

Re: Ballonvaart Radioamateurs Maastricht 10-9-11 o.a. op 27m

Berichtdoor delete » 11 sep 2011, 21:56

S'winters kun je met de zelfde hoeveelheid gas in de flessen,
langer in de lucht blijven.
delete
 

Re: Ballonvaart Radioamateurs Maastricht 10-9-11 o.a. op 27m

Berichtdoor cb1gwn » 11 sep 2011, 23:04

loggen via een mp3 recorder een optie? Hoef je niets te schrijven enkel een knopje indrukken.
Kun je later alles rustig uitwerken.
Bert actief op 27mc sinds 04-1981
Gewerkte divisies: Who cares ?
http://www.freeradionetwork.nl
Afbeelding
Avatar gebruiker
cb1gwn
Opgegeven Geval!
Opgegeven Geval!
 
Berichten: 1356
Geregistreerd: 25 dec 2008, 19:47
Woonplaats: Hoevelaken

Re: Ballonvaart Radioamateurs Maastricht 10-9-11 o.a. op 27m

Berichtdoor delete » 12 sep 2011, 01:07

Opnemen.... Daar zat ik ook al aan te denken :lol:
delete
 

Re: Ballonvaart Radioamateurs Maastricht 10-9-11 o.a. op 27m

Berichtdoor 19-DT-170 » 12 sep 2011, 12:02

Columbus schreef:Prima toch? Onze radiohobby is experimenteel en zo moet je de ballonvaart ook gewoon zien. Alleen door het te toen weet je wat beter kan. Er zullen altijd mensen zijn die het 'beter weten' en vinden dat je iets 'zus-of-zo' had moeten doen. Niets van aantrekken: dat zijn vaak de mensen die zelf vaak niets 'spannends' ondernemen.

Maar het zouden ook zomaar eens mensen kunnen zijn die er toch wel iets meer verstand van hebben,
en waar ze wellicht hun voordeel mee zouden kunnen doen. :-)
Want het is toch jammer van de tijd, de moeite en het geld als een project als deze
maar half geslaagd is...???

Even mijn reactie op een ander forum copy-pasten:

Gebrek aan operating practice:
Mijn ervaring is toch anders. In de 60min dat jullie in de lucht waren zijn jullie 45min in uitzending geweest,
en gingen er allerlei termen door de lucht als "niet meer normaal", en "waanzinnig".
Ehhhh.... Ook werd er direct reclame gemaakt voor de ballonvaartmaatschappij...
Rule number one is....???
Als ik jullie een tip mag meegeven voor de volgende keer... Sleep niet meer zoveel materiaal mee
(dan kan er wellicht nog een OP mee?), maar gebruik een portofoon, en niet meer dan 1W.
Op die hoogte heb je echt geen 50W nodig....
Denk maar eens na... Vliegtuigen die op VHF werken, hebben ook niet meer dan 5 a 10 W aan boord,
en toch kun je ze over honderden kilometers afstand al horen.
Daarnaast, geef één keer CQ, en ga vervolgens over op ontvangst...
Noteer nu alle roepletters die je hoort..
Geef aan dat je de stations gehoort hebt, en geef de frequentie weer vrij voor andere stations...
Rapporten uitdelen hoeft niet.. Je hebt de roepletters gehoord en gelogged. Klaar.. Volgende...
Maak zo het uur vol, nu heb je maximaal gebruik gemaakt van de tijd om heel veel stations de kans te geven verbinding met jullie te maken.
Verbindingen maken in een pile-up vereist toch enige operating-practice. Iets wat bij jullie wel degelijk ontbrak.
Het is toch iets meer dan een kistje in elkaar timmeren en dan een paar zenders op een accu aansluiten.
Maar nogmaals.. Het was de eerste keer, en dat is altijd extra spannend. De volgende keer zal het ongetwijfeld stukken beter gaan.
En het is toch maar een mooi initiatief geweest. :-)
Nog een "technische" top.. Als je toch een kistje met zenders wilt meenemen, maak er dan twee ophangbeugels aan.
Kun je dat aan de rand van de mand hangen, hoef je niet gebukt te staan.
Wel een ketting aan het kistje maken, en dat weer ergens aan de ballon vastmaken ter beveiliging. :-)
En APRS niet vergeten de volgende keer. ;-)
Groet,

Pascal / 19-DT-170 / CB0EYS
19-DT-170
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1985
Geregistreerd: 13 sep 2010, 20:09
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Ballonvaart Radioamateurs Maastricht 10-9-11 o.a. op 27m

Berichtdoor Hét Drentse Station » 12 sep 2011, 12:19

Even een korte reactie:

Ik vind het grote klasse dat mensen dit soort dingen ondernemen. Volgens mij hebben jullie een hoop plezier gehad en daar gaat het uiteindelijk toch om. Zuurpruimen en jaloerse mensen zal je altijd blijven houden en in dit geval stonden de beste stuurlui niet aan de wal, maar gewoon lekker met 2 voetjes op de grond.

Succes bij een volgende poging. Ik ben benieuwd hoe het jullie dan zal vergaan en wat jullie aangepast hebben en de keer daarna weer aan gaan passen, want de volgende keer zal wel niet de laatste keer zijn !

Succes !
Hét Drentse Station alias Dé Croky 19 IR 081 On air ! Inmiddels 142 via qsl bevestigde divisions:
1,2,3,4,5,6,7,9,10,11,12,13,14,15,16,18,19,20,21,22,23,25,26,27,28,29,30,31,32,34,35,36,37,38,40,
43,44,45,47,49,50,51,52,54,55,56,59,61,64,66,67,68,69,72,73,74,75,76,79,80,81,84,85,88,90,91,93,
97,102,103,104,105,106,108,109,110,111,112,114,115,116,119,120,121,122,123,125,126,128,133,
136,141,146,152,153,158,161,163,165,166,167,169,173,178,181,185,186,189,190,195,196,199,205,
206,207,212,214,216,218,219,233,251,301,302,303,304,306,307,308,309,310,311,312,314,315,317,
327,328,329,330,331,340
klik hier voor qsl kaarten !

Mijn shack : Daiwa CN-410 - Astatic 636 L - Astatic d-104 tafelmike - Turner Plus Three
Mobiel: Wilson 500 - President Taylor

Use your brains, invest in a good antenna, not in power!
Avatar gebruiker
Hét Drentse Station
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 3785
Geregistreerd: 22 sep 2007, 19:29
Woonplaats: JO32KR

Re: Ballonvaart Radioamateurs Maastricht 10-9-11 o.a. op 27m

Berichtdoor 19-DT-170 » 12 sep 2011, 13:38

Hét Drentse Station schreef:Ik vind het grote klasse dat mensen dit soort dingen ondernemen. Volgens mij hebben jullie een hoop plezier gehad en daar gaat het uiteindelijk toch om. Zuurpruimen en jaloerse mensen zal je altijd blijven houden en in dit geval stonden de beste stuurlui niet aan de wal, maar gewoon lekker met 2 voetjes op de grond.

Ik vind het ook super wat ze gedaan hebben.
Dat jij zulke conclusies trekt vind ik jammer.
Ben zelf ook al vanuit de lucht actief geweest,
daarnaast zijn er meerdere mede-hobbyisten die vanuit de lucht actief zijn.
Eentje zelfs geregeld vanuit een jumbo.
Waar ik persoonlijk aan denk is dat zo'n onderneming niet gratis is,
en ook niet iets is dat je dagelijks ff gaat doen.
Als je dan zoiets onderneemt dan vind ik het belangrijk dat ze goed geïnformeerd
de lucht ingaan, dit om teleurstellingen voor hunzelf en voor degenen die trachten contact te leggen.
Dat zou jammer zijn van de tijd, het geld, en alle moeite.
Per slot van rekening hebben we het hier niet over een investering van € 50,-
Het komt wellicht anders over dan dat mijn bedoeling is.
Daar kan ik helaas niets aan veranderen.
Nogmaals, ik vind het helemaal geweldig wat ze hebben gedaan. Chapeau!
Groet,

Pascal / 19-DT-170 / CB0EYS
19-DT-170
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1985
Geregistreerd: 13 sep 2010, 20:09
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Ballonvaart Radioamateurs Maastricht 10-9-11 o.a. op 27m

Berichtdoor delete » 12 sep 2011, 14:16

Het is zeker geen 50euro investering.
doe er nog maar een stapeltje briefjes van €50 bij!

Commentaar krijg je altijd.
Er zijn er altijd die het beter kunnen... En weten!
Onderneem zelf eens wat en blijf niet op je reet zitten denk ik dan?

Over het algemeen trek me van dat soort reacties weinig aan.

Ik wijs hiermee niet naar mensen op dit forum, maar in z'n algemeen!!

Er zijn in de evaluatie een aantal punten naar voren gekomen die ik al eerder vermeld heb.
Headsets van MFJ
(zijn inmiddels gevonden voor een gunstige prijs)

Door het lawaai van de branders is er inderdaad het nodige verloren gegaan.
dit heeft zeker een slag toegebracht aan de "operating practice"
Daarom ging het fout! want nogmaals... Aan operating practice bij mij geen gebrek.
Mijn collega Remy heeft zoiets nog nooit gedaan.
Hij was behoorlijk beduusd van de bijwerkingen na het opstijgen, maar toch ondanks alles, Petje af !
De headsets komen de volgende keer op de zenders.

Nog een belangrijk punt is de antennes. Die moeten toch echt wat verder uit elkaar.
Het had in de lucht vele malen meer invloed op elkaar dan ik hier in de tuin uitgetest heb.
ook een puntje voor de volgende keer.

De kist met de zenders wordt de volgende keer exact op maat gemaakt.
Wat ook weer scheelt in de loopruimte.

De mand is iets groter dan een vierkante meter.
en wij mogen incl lading maar 340 kilo wegen.
Bij een buitentemperatuur van 25 graden of hoger, moeten we terug naar 300 kilo.
Daar moeten we ons meer op aanpassen.

Alle begin is moelijk, we weten nu hoe het moet,
Volgende keer beter!
delete
 

Re: Ballonvaart Radioamateurs Maastricht 10-9-11 o.a. op 27m

Berichtdoor Edje555 » 12 sep 2011, 16:39

19-DT-170 schreef:
Columbus schreef:Prima toch? Onze radiohobby is experimenteel en zo moet je de ballonvaart ook gewoon zien. Alleen door het te toen weet je wat beter kan. Er zullen altijd mensen zijn die het 'beter weten' en vinden dat je iets 'zus-of-zo' had moeten doen. Niets van aantrekken: dat zijn vaak de mensen die zelf vaak niets 'spannends' ondernemen.

Maar het zouden ook zomaar eens mensen kunnen zijn die er toch wel iets meer verstand van hebben,
en waar ze wellicht hun voordeel mee zouden kunnen doen. :-)
Want het is toch jammer van de tijd, de moeite en het geld als een project als deze
maar half geslaagd is...???

Even mijn reactie op een ander forum copy-pasten:

Gebrek aan operating practice:
Mijn ervaring is toch anders. In de 60min dat jullie in de lucht waren zijn jullie 45min in uitzending geweest,
en gingen er allerlei termen door de lucht als "niet meer normaal", en "waanzinnig".
Ehhhh.... Ook werd er direct reclame gemaakt voor de ballonvaartmaatschappij...
Rule number one is....???
Als ik jullie een tip mag meegeven voor de volgende keer... Sleep niet meer zoveel materiaal mee
(dan kan er wellicht nog een OP mee?), maar gebruik een portofoon, en niet meer dan 1W.
Op die hoogte heb je echt geen 50W nodig....
Denk maar eens na... Vliegtuigen die op VHF werken, hebben ook niet meer dan 5 a 10 W aan boord,
en toch kun je ze over honderden kilometers afstand al horen.
Daarnaast, geef één keer CQ, en ga vervolgens over op ontvangst...
Noteer nu alle roepletters die je hoort..
Geef aan dat je de stations gehoort hebt, en geef de frequentie weer vrij voor andere stations...
Rapporten uitdelen hoeft niet.. Je hebt de roepletters gehoord en gelogged. Klaar.. Volgende...
Maak zo het uur vol, nu heb je maximaal gebruik gemaakt van de tijd om heel veel stations de kans te geven verbinding met jullie te maken.
Verbindingen maken in een pile-up vereist toch enige operating-practice. Iets wat bij jullie wel degelijk ontbrak.
Het is toch iets meer dan een kistje in elkaar timmeren en dan een paar zenders op een accu aansluiten.
Maar nogmaals.. Het was de eerste keer, en dat is altijd extra spannend. De volgende keer zal het ongetwijfeld stukken beter gaan.
En het is toch maar een mooi initiatief geweest. :-)
Nog een "technische" top.. Als je toch een kistje met zenders wilt meenemen, maak er dan twee ophangbeugels aan.
Kun je dat aan de rand van de mand hangen, hoef je niet gebukt te staan.
Wel een ketting aan het kistje maken, en dat weer ergens aan de ballon vastmaken ter beveiliging. :-)
En APRS niet vergeten de volgende keer. ;-)



Dus op matriaal verbetering na wil je er een Contest van maken... ja dat zou in zo'n krap uurtje de beste oplossing zijn om zoveel mogelijk contacten te maken,maar de missie is wel geslaagd ook al heb ik ze niet kunnen ontvangen in Reeuwijk-dorp op zowel 11meter en 2meter niets mee kunnen krijgen dat de aanroepende stations op de grond.
ja tips zat maar het moet ook doenelijk blijven omdat er al werd omschreven alles inclusief de ballonvaarder uit zijn eigen zak is betaald niet door een radioclub of een sponsor :wink:
Verder nee ik kan niet anders vinden dat het antenne systeem zeer zeker verbeterd kan worden voor eventueel de 11meter maar zoals altijd staan de beste stuurlui aan wall en in dit geval aan de Grond :lol:
maar je heb goede punten aangegeven voor den volgende keer en wie weet doen ze er ook best wel wat mee ,het is de passie en intresse die het drijft voor vele amateurs en zeker ook Piraten zonder licentie.

73's
Edje555
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 329
Geregistreerd: 13 jul 2009, 18:44

Re: Ballonvaart Radioamateurs Maastricht 10-9-11 o.a. op 27m

Berichtdoor 19-DT-170 » 12 sep 2011, 16:54

Edje555 schreef:Dus op matriaal verbetering na wil je er een Contest van maken... ja dat zou in zo'n krap uurtje de beste oplossing zijn om zoveel mogelijk contacten te maken,maar de missie is wel geslaagd ook al heb ik ze niet kunnen ontvangen in Reeuwijk-dorp op zowel 11meter en 2meter niets mee kunnen krijgen dat de aanroepende stations op de grond.

Nou, ik wil het geen contest maken, maar als je op diverse plaatsen kenbaar maakt dat je actief wordt in een ballon,
dan kun je er op rekenen dat er heel veel belangstellenden zijn, en dan moet je serieus rekening houden met een
pile-up. Als je dan zoveel mogelijk mensen de kans wilt geven een verbinding te maken,
dan kun je niet anders dan op een contest-achtige manier te gaan werken...
Roepletters die je gehoord hebt herhalen...
PAxxxx 59, PExxxxx 59, PBxxxx 59...
Op de s-meter kijken en elk station afzonderlijk een rapport geven is in zo'n situatie ook niet mogelijk.
Edje555 schreef:Verder nee ik kan niet anders vinden dat het antenne systeem zeer zeker verbeterd kan worden voor eventueel de 11meter maar zoals altijd staan de beste stuurlui aan wall en in dit geval aan de Grond :lol:

:lol:
Edje555 schreef:maar je heb goede punten aangegeven voor den volgende keer en wie weet doen ze er ook best wel wat mee ,het is de passie en intresse die het drijft voor vele amateurs en zeker ook Piraten zonder licentie.

Ik ben de laatste die CB met piraten wilt vergelijken. :-)
Ik heb trouwens nog niet vernomen of er ook contacten op het gebied van PMR zijn gemaakt?
Daar ben ik ook wel benieuwd naar...
Groet,

Pascal / 19-DT-170 / CB0EYS
19-DT-170
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1985
Geregistreerd: 13 sep 2010, 20:09
Woonplaats: Zuid-Limburg

VorigeVolgende

Keer terug naar Evenementen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 23 gasten

cron