9 t/m 11 sept. 2011: het 2e Radio Actief Camper Weekend

Meld hier alle evenementen

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

9 t/m 11 sept. 2011: het 2e Radio Actief Camper Weekend

Berichtdoor 19-AT-068 Frank » 26 apr 2011, 20:08

Ter info :!:


Voor de zend- en luisteramateurs onder ons zijn wij voornemens (op veler verzoek) om van 9 t/m 11 september
een "Radioactief Camper Weekend" te organiseren.
Dit weekend valt samen de "Botterdagen" in Elburg zodat de dames zich op zaterdag niet hoeven te vervelen.
De locatie zal net als vorig jaar Camping "de Lijsterbes" in Oldebroek zijn.

Om een idee te krijgen hoeveel campers er verwacht worden i.v.m. het reserveren van het aantal plaatsen
(maximaal 16) zouden wij graag voortijdig willen weten wie er komen.

De camping beschikt over 24 plaatsen met elektriciteit en een nieuw en heel schoon toiletgebouw met een grote
recreatieruimte (zo zouden ze op elke camping moeten zijn).
De camping ligt op 3,5 km afstand van het pittoreske vestingstadje Elburg, 1 km van de bossen, ligt aan mooie
fietsroutes en 2 kilometer van Oldebroek waar een bezoek aan het boerderijmuseum met een hele grote collectie
klederdrachten zeker de moeite waard is. Kortom een ideale plek om een "radioactief camper weekend"
te organiseren.

We hebben het gehele veld 2 tot onze beschikking en kunnen vanaf vrijdag 10.30 uur terecht en mogen tot
zondagavond blijven (of langer als je dat zelf wilt).
Wil je voor vrijdag al komen geef dat even door dan ik dat regelen.

Hier nog even de internetsite: http://www.campingdelijsterbes.nl zodat jullie zelf even kunnen kijken hoe een en ander
er uit ziet.

Voor degenen die nog een eindje willen fietsen hierbij een kaartje met routes:
http://www.oldebroek.nl/gol/instyle.nsf/Images ... sen+LR.pdf
De site van het boerderijmuseum: http://www.museumoldebroek.nl
Elburg, niet te vergeten: http://www.vvvelburg.nl

Namens de organisatie: Erik PH4CK

Mocht er nog plaats over zijn dan kunnen potentieel Radioactive Camperaars ook van de partij zijn.



Meer info is te vinden op :arrow: http://www.camperforum.nl/viewtopic.php?f=4&t=8423591
Avatar gebruiker
19-AT-068 Frank
Moderator
Moderator
 
Berichten: 4954
Geregistreerd: 18 dec 2006, 21:03
Woonplaats: Enschede/JO32KF

Re: 9 t/m 11 sept. 2011: het 2e Radio Actief Camper Weekend

Berichtdoor Columbus » 28 apr 2011, 15:29

"Dit weekend valt samen de "Botterdagen" in Elburg zodat de dames zich op zaterdag niet hoeven te vervelen."

Hmmm....organisatie gaat er dus vanuit dat alleen 'de mannen' zendamateur zijn?

Vervelen hoeft zeker niet want 10 en 11 september is het ook Open Monumentendag. Dus voor 'de dames' meer te doen dan paling eten en botters kijken....
_______________________
'Animals can´t shoot back - your DX competitors can! Be a REAL MAN and lets hunt DX - not animals!'
'Get Alive...work DX!'
Avatar gebruiker
Columbus
www.cbforum.nl verslaafde!
www.cbforum.nl verslaafde!
 
Berichten: 875
Geregistreerd: 05 nov 2007, 23:41
Woonplaats: Gelderland

Re: 9 t/m 11 sept. 2011: het 2e Radio Actief Camper Weekend

Berichtdoor Marco_RotterdamseVos » 28 apr 2011, 17:35

En het bakkievolk / 11mtr piraat wordt zeker weer met de nek aangekeken ?
Marco_RotterdamseVos
 

Re: 9 t/m 11 sept. 2011: het 2e Radio Actief Camper Weekend

Berichtdoor 19-AT-068 Frank » 28 apr 2011, 20:09

Waarom denk je dat ? Niet iedereen denkt er zo over . Veel zendamateurs weten onder tussen dat er maar weinig "jonge" amateurs bij komen en denken heel anders over 27 mc dan men vroeger vaak dacht. We zitten op de zelfde golflengte met de hobby alleen de een met en de ander zonder licentie. Ik probeer daar waar ik kan 27mc amateurs over te halen om ook een licentie te halen. M.a.w ik als zendamateur met een licentie kijk de 27mc amateurs niet met de nek aan ,en zo zijn er nog wel meer die er zo over denken . Ik zeg ga lekker kijken .
Avatar gebruiker
19-AT-068 Frank
Moderator
Moderator
 
Berichten: 4954
Geregistreerd: 18 dec 2006, 21:03
Woonplaats: Enschede/JO32KF

Re: 9 t/m 11 sept. 2011: het 2e Radio Actief Camper Weekend

Berichtdoor Columbus » 28 apr 2011, 20:45

We zijn toch allemaal radiobelangstellenden? Ik ken maar een paar amateurs die afgeven op CB-ers. Maar dat zijn dezelfde zuurpruimen die klagen over alle amateurs die later dan hen het examen hebben gehaald. Want natuurlijk was toen zij examen deden het allemaal veel moeilijker. En amateurs die na het CW-tijdperk examen hebben gedaan zijn al helemaal geen amateurs in hun ogen.

Maar als je dan vraagt om even mee te denken over een schakeling of ze vraagt om even een QSO-otje met je te maken in CW dan haken ze af. Kunnen en kennen ze niet...

Ondanks dat ik de grote machtiging heb, heb ik meer vanuit experimenten geleerd dan vanuit de lesstof. En CW door daar zelf mee aan de gang te gaan. Nee, ik heb geen morse included op mijn kaartje staan en heb er ook geen behoefte aan: Dat kaartje van het AT heb na ontvangst vanuit Groningen in mijn portemonnee zitten en is er sinds die tijd nog nooit uitgeweest. Dat ik de mooiste digitale taal (morse) beheers laat ik wel merken als ik mijn dagelijkse QSO-otjes maak op de banden. En ja...soms gebeurt dat zelfs op 11 meter!

--... ...-- Columbus
_______________________
'Animals can´t shoot back - your DX competitors can! Be a REAL MAN and lets hunt DX - not animals!'
'Get Alive...work DX!'
Avatar gebruiker
Columbus
www.cbforum.nl verslaafde!
www.cbforum.nl verslaafde!
 
Berichten: 875
Geregistreerd: 05 nov 2007, 23:41
Woonplaats: Gelderland


Re: 9 t/m 11 sept. 2011: het 2e Radio Actief Camper Weekend

Berichtdoor 19-DT-170 » 09 sep 2011, 10:07

Columbus schreef:We zijn toch allemaal radiobelangstellenden? Ik ken maar een paar amateurs die afgeven op CB-ers. Maar dat zijn dezelfde zuurpruimen die klagen over alle amateurs die later dan hen het examen hebben gehaald. Want natuurlijk was toen zij examen deden het allemaal veel moeilijker. En amateurs die na het CW-tijdperk examen hebben gedaan zijn al helemaal geen amateurs in hun ogen.
Maar als je dan vraagt om even mee te denken over een schakeling of ze vraagt om even een QSO-otje met je te maken in CW dan haken ze af. Kunnen en kennen ze niet...

Ik lees je bericht nu net. Daar sluit ik mij helemaal bij aan!
Heb het zelf ook meegemaakt.. Meld je je ergens in, stel je een (basic) vraag,
krijg je ze om de oren gemept van die figuren met hun vermeend superioriteitsgevoel...
"Dat moet je weten, jij hebt examen gedaan"..
Mooi, kunnen we dan even verder in morse? Want daar heb jij ook examen in gedaan...
Doodse stilte...
We zijn allemaal hobbyisten.. Met of zonder papiertje.. We delen dezelfde interesse.
Niks mis mee. :-)
Groet,

Pascal / 19-DT-170 / CB0EYS
19-DT-170
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1984
Geregistreerd: 13 sep 2010, 20:09
Woonplaats: Zuid-Limburg


Keer terug naar Evenementen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten