Radio Markt Lichtmis

Meld hier alle evenementen

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Radio Markt Lichtmis

Berichtdoor Papa Alpha » 18 sep 2009, 12:10

Gaan er nog mensen naar de jaarlijkse Radio Markt bij de Lichtmis op zaterdag 26 september?
Ik ga er zeker heen want ik vind het één van de gezelligste markten.

Groeten, Harry.
Sirtel 2000 Silver basisantenne + President Jackson II Euro + Turner Plus 3B
Op zolder ligt nog een Avanti Sigma IV, een Avanti Astro-Beam AV-150, Avanti AV-101 Astroplane en een Mantova Turbo 8.
Instructiefilmpje van Avanti Sigma IV antenne/How to assembly an Avanti Sigma IV: http://www.mijnalbum.nl/Album-MVHRLAKY-
EEN INNIGE BAND MET DE 11 METER BAND SINDS 1974.
Avatar gebruiker
Papa Alpha
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 661
Geregistreerd: 24 feb 2007, 19:46
Woonplaats: Regio Deventer

Re: Radio Markt Lichtmis zaterdag 26 september

Berichtdoor 19DT2120 » 18 sep 2009, 13:20

Ja zeker,ik ook :mrgreen:
>Let's go digital<
JS8call JT65
WSPR ROS PSK
Etc . RIP FT8
Avatar gebruiker
19DT2120
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1706
Geregistreerd: 25 sep 2006, 15:31
Woonplaats: Eibertjesdarp

Re: Radio Markt Lichtmis zaterdag 26 september

Berichtdoor Remco Rozenburg » 18 sep 2009, 15:14

Ik ga mijn uiterste best doen erbij te zijn...hopelijk lukt het eens :)
19CQ29 - Mobiel
Avatar gebruiker
Remco Rozenburg
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 1676
Geregistreerd: 20 jan 2007, 22:06
Woonplaats: Rozenburg

Re: Radio Markt Lichtmis zaterdag 26 september

Berichtdoor Tincu » 20 sep 2009, 16:56

Present!
Ditmaal hoop ik een beetje optijd (lees; vroeg, voor de middag)
Miss Mini achter de knopjes!

Elke laatste zaterdag van de maand: vossenjacht van de Noordse Vos

Kijk, gewone (draadgebonden) telegrafie kun je beschouwen als een heel lange kat. Je trekt aan z'n staart in New York en ze gaat miauwen in Los Angeles. Begrijp je dit? Welnu, radio werkt net zo; je verzendt signalen hier, en ze ontvangen ze verderop. Het enige verschil is dat er geen kat is.

Albert Einstein
Avatar gebruiker
Tincu
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 724
Geregistreerd: 12 jan 2005, 10:45
Woonplaats: Zuid Friesland

Re: Radio Markt Lichtmis zaterdag 26 september

Berichtdoor Sheriff » 20 sep 2009, 20:29

waar is deze markt precies?

is daar wat over te vinden op internet?
Sheriff
 

Re: Radio Markt Lichtmis zaterdag 26 september

Berichtdoor Tincu » 20 sep 2009, 21:07

Miss Mini achter de knopjes!

Elke laatste zaterdag van de maand: vossenjacht van de Noordse Vos

Kijk, gewone (draadgebonden) telegrafie kun je beschouwen als een heel lange kat. Je trekt aan z'n staart in New York en ze gaat miauwen in Los Angeles. Begrijp je dit? Welnu, radio werkt net zo; je verzendt signalen hier, en ze ontvangen ze verderop. Het enige verschil is dat er geen kat is.

Albert Einstein
Avatar gebruiker
Tincu
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 724
Geregistreerd: 12 jan 2005, 10:45
Woonplaats: Zuid Friesland

Re: Radio Markt Lichtmis zaterdag 26 september

Berichtdoor Columbus » 22 sep 2009, 16:32

Nog niet helemaal zeker, maar ik wil wel graag. Heb ff wat klein spul nodig.
_______________________
'Animals can´t shoot back - your DX competitors can! Be a REAL MAN and lets hunt DX - not animals!'
'Get Alive...work DX!'
Avatar gebruiker
Columbus
www.cbforum.nl verslaafde!
www.cbforum.nl verslaafde!
 
Berichten: 875
Geregistreerd: 05 nov 2007, 23:41
Woonplaats: Gelderland

Re: Radio Markt Lichtmis zaterdag 26 september

Berichtdoor 19-AT-068 Frank » 26 sep 2009, 08:37

Helaas ,ik wou er dit jaar eindelijk heen na 15 jaar er niet te zijn geweest maar ik begin net weer een beetje op te knappen na een week ziekte .Echt balen :(
Ik ben wel van plan om 31 oktober naar De dag v/d radioamateur te gaan in Apeldoorn .
:idea: http://www.veron.nl/activiteiten/detail ... dvdra.html

ps maakt er nog iemand een paar leuke foto's op de Lichtmis ? En wil deze met ons delen .
Avatar gebruiker
19-AT-068 Frank
Moderator
Moderator
 
Berichten: 4954
Geregistreerd: 18 dec 2006, 21:03
Woonplaats: Enschede/JO32KF

Re: Radio Markt Lichtmis zaterdag 26 september

Berichtdoor Columbus » 26 sep 2009, 13:54

Toch maar even naar de lichtmis geweest. Was vanmorgen al vroeg een drukte van belang: de antennes op de aanwezige auto's waren al niet meer te tellen. Prima gevulde markt met de bekende spullen. Toch behoorlijk wat meer 2ehand 27MC dan op andere beurzen, zo leek het me. En ja, je bent in Overijssel dus ook veel spul voor de 3 meterpiraat. Volgens mij de enige amateurmarkt waar je minimaal 5 kramen met singeltjes hebt staan. Voor de rest van deze maand heb ik de kermisklanten dus wel weer genoeg gehoord.

Soms koopjes, soms ook prijzen waar ik alleen maar om kan lachen. Bijvoorbeeld die verkoper die een Lincoln voor 75 euro aanbood omdat die maar 5 watt geeft. Nou, dan weten jullie wel wat er kaduuk is en wat dat onderdeeltje kost. En wie weet wat er dan nog meer naar zijn grootje is. Dan kijk ik wel even verder... Firma Dolstra had de MD-100 tafelmicrofoon staan voor 99 euro. Heb ik nog niet eerder zo goedkoop gezien (nieuw!).

De bekende 27MC Marktplaats verkoper Blueboy uit Gouda was er ook met een kraam. Voor de rest nog bijzondere zaken? Nou niet echt. Het was vooral lekker weer, gezellig en de koffie was voor een amateurbeurs best prijzig maar wel goed te drinken.

Thuis gekomen met de dingetjes die ik nodig had dus helemaal tevreden. Volgend jaar weer denk ik, want dit is en blijft toch wel gewoon een hele leuke markt.
Laatst bijgewerkt door Columbus op 16 nov 2009, 19:33, in totaal 1 keer bewerkt.
_______________________
'Animals can´t shoot back - your DX competitors can! Be a REAL MAN and lets hunt DX - not animals!'
'Get Alive...work DX!'
Avatar gebruiker
Columbus
www.cbforum.nl verslaafde!
www.cbforum.nl verslaafde!
 
Berichten: 875
Geregistreerd: 05 nov 2007, 23:41
Woonplaats: Gelderland

Re: Radio Markt Lichtmis zaterdag 26 september

Berichtdoor Tincu » 26 sep 2009, 15:08

Columbus schreef:Prima gevulde markt met de bekende spullen. Toch behoorlijk wat meer 2ehand 27MC dan op andere beurzen, ook veel spul voor de 3 meterpiraat, minimaal 5 kramen met singeltjes.
Thuis gekomen met de dingetjes die ik nodig had dus helemaal tevreden. Volgend jaar weer denk ik, want dit is en blijft toch wel gewoon een hele leuke markt.

Weinig meer aan toe te voegen.
De man met eerder genoemde Lincoln heeft Wibo ook nog even mee gesproken, ook wij hebben m maar laten liggen.
We zijn we een Midlandje 48+, Scoopertje 4000, Kenwood hoofdtelefoon, Daiwa antenneswitcher, trimsleuteltjes, klein toestenbordje, 5 QSL kaarten, 4 RubberDuckjes (de eendjes, niet de antennetjes), een Wipe antennematchertje en een Miele stofzuigermond rijker. De laatste was gewoon een koopje, dat kon ik niet laten liggen.

Om 1 uur nog even een patatje en een blikkie drinken genuttigd om daarna tevreden naar huis te gaan :)
Miss Mini achter de knopjes!

Elke laatste zaterdag van de maand: vossenjacht van de Noordse Vos

Kijk, gewone (draadgebonden) telegrafie kun je beschouwen als een heel lange kat. Je trekt aan z'n staart in New York en ze gaat miauwen in Los Angeles. Begrijp je dit? Welnu, radio werkt net zo; je verzendt signalen hier, en ze ontvangen ze verderop. Het enige verschil is dat er geen kat is.

Albert Einstein
Avatar gebruiker
Tincu
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 724
Geregistreerd: 12 jan 2005, 10:45
Woonplaats: Zuid Friesland

Re: Radio Markt Lichtmis zaterdag 26 september

Berichtdoor 19DT2120 » 26 sep 2009, 16:26

Ja was weer leuk,toch fijn dat het zonnetje weer scheen 8) .
Ik heb mijn portometniks weer leeg geschud en twee schamele condensators gekocht van 100Pf/6KV voor mijn ATU :lol:
>Let's go digital<
JS8call JT65
WSPR ROS PSK
Etc . RIP FT8
Avatar gebruiker
19DT2120
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1706
Geregistreerd: 25 sep 2006, 15:31
Woonplaats: Eibertjesdarp

Re: Radio Markt Lichtmis zaterdag 26 september

Berichtdoor 19pw100 » 26 sep 2009, 22:29

Hallo was er wat later dan andere jaren maar toch rond 8 uur aanwezig een drukte van belang al.. :mrgreen: leuke beurs veel 11 meter collega,s leren kennen weer Oa wibo erik klaas wolvega erwin etc... met 2 dozen vol met kabels pluggen en wat andere aparatuur richting drenthe gegaan weer.... een min puntje de handelaren die er normaal staan zijn gestegen in hun vraagprijzen... :lol: 4oo euries voor een kenwood r5000 met behoorlijke beschadigingen vind ik wel
erg veel van het goede. tot volgend jaar en natuurlijk 31 oktb ben ik ter plaatse in Apeldoorn

groet harrie
19pw100
 

Re: Radio Markt Lichtmis zaterdag 26 september

Berichtdoor Papa Alpha » 28 sep 2009, 16:25

quote Columbus: en de koffie was voor een amateurbeurs best prijzig

Bij de gezelligste kraam van de markt was de koffie gratis waarbij een niet nader te noemen 27 Mc station uit Deventer ieder jaar voor Deventer Koek zorgt :mrgreen: :mrgreen:

Ik vond het ook dit jaar weer heel geslaagd: tel daarbij het mooie weer en de dag kon niet meer stuk.
Helemaal niets gekocht, maar het weerzien van vele bekenden en het ontmoeten van nieuwe "gezichten achter de stemmen" is ieder jaar weer een feest der herkenning.

Groeten, Harry.
Sirtel 2000 Silver basisantenne + President Jackson II Euro + Turner Plus 3B
Op zolder ligt nog een Avanti Sigma IV, een Avanti Astro-Beam AV-150, Avanti AV-101 Astroplane en een Mantova Turbo 8.
Instructiefilmpje van Avanti Sigma IV antenne/How to assembly an Avanti Sigma IV: http://www.mijnalbum.nl/Album-MVHRLAKY-
EEN INNIGE BAND MET DE 11 METER BAND SINDS 1974.
Avatar gebruiker
Papa Alpha
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 661
Geregistreerd: 24 feb 2007, 19:46
Woonplaats: Regio Deventer

Re: Radio Markt Lichtmis zaterdag 26 september

Berichtdoor Tincu » 28 sep 2009, 16:29

Papa Alpha schreef:de gezelligste kraam van de markt ........bij een niet nader te noemen 27 Mc station uit Deventer

Gut, had het iets eerder gezegd, dan was ik even handje komen schudden.
Het was trouwens erg druk bij de kraam (tenminste toen ik er langs liep).
Miss Mini achter de knopjes!

Elke laatste zaterdag van de maand: vossenjacht van de Noordse Vos

Kijk, gewone (draadgebonden) telegrafie kun je beschouwen als een heel lange kat. Je trekt aan z'n staart in New York en ze gaat miauwen in Los Angeles. Begrijp je dit? Welnu, radio werkt net zo; je verzendt signalen hier, en ze ontvangen ze verderop. Het enige verschil is dat er geen kat is.

Albert Einstein
Avatar gebruiker
Tincu
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 724
Geregistreerd: 12 jan 2005, 10:45
Woonplaats: Zuid Friesland

Re: Radio Markt Lichtmis zaterdag 26 september

Berichtdoor Columbus » 28 sep 2009, 18:15

Gratis? Beste mensen...zo komen we natuurlijk nooit uit de recessie. Investeren moeten we!
_______________________
'Animals can´t shoot back - your DX competitors can! Be a REAL MAN and lets hunt DX - not animals!'
'Get Alive...work DX!'
Avatar gebruiker
Columbus
www.cbforum.nl verslaafde!
www.cbforum.nl verslaafde!
 
Berichten: 875
Geregistreerd: 05 nov 2007, 23:41
Woonplaats: Gelderland

Volgende

Keer terug naar Evenementen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten