Met dank

Meld hier alle evenementen

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Wanneer vieren we 40 jaar legale 27 MC in Nederland met een NET?

Zaterdag 7 maart
0
Geen stemmen
Zondag 8 maart
2
100%
 
Totaal aantal stemmen : 2

Re: 3 maart 40 jaar legale 27MC - Laten we iets doen!

Berichtdoor SSVA » 20 feb 2020, 19:32

Je kunt natuurlijk ook eens mee doen met een vossenjacht! :wink:
kom eens kijken op de website
http://www.ssva.nl
19-RSN-183
Piepende cavia´s bijten niet
Avatar gebruiker
SSVA
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 201
Geregistreerd: 03 okt 2007, 23:10
Woonplaats: Ouderkerk a/d Amstel JO22LH11TB (Draaipunt)

Re: 3 maart 40 jaar legale 27MC - Laten we iets doen!

Berichtdoor Thijs » 21 feb 2020, 00:20

Leuk idee en ik zou niet weten waarom je er geen aandacht aan zou kunnen besteden door het veld in te gaan en een vossenjacht.

Als er een datum en start tijd is zal ik het nog een beetje proberen te promoten.
Afbeelding
Avatar gebruiker
Thijs
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 4476
Geregistreerd: 25 nov 2004, 03:06
Woonplaats: Diep donker Brabant.

Re: 3 maart 40 jaar legale 27MC - Laten we iets doen!

Berichtdoor Wintertje » 21 feb 2020, 19:23

Mike-Oscar-Delta schreef:Je kunt natuurlijk ook on topic reageren? Een NET is iets anders dan een vossenjacht....


Check de emoticon van de SSVA even aan het einde van zijn zin :wink:
Wintertje
www.cbforum.nl verslaafde!
www.cbforum.nl verslaafde!
 
Berichten: 944
Geregistreerd: 23 feb 2007, 20:22
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: 27 MC is toch echt wel dood ;-) ECHT niet!

Berichtdoor Erik » 21 feb 2020, 20:17

Leuk initiatief jongens.

Die Gone-Fishing (Mike Oscar Delta) heeft het net geen 2 maanden volgehouden op ons fijne forum.
Ik zie dat hij al zijn reacties heeft verwijdert. :?
Jammer, ik vind het juist zo'n fijn forum omdat er best veel gelijkenis is met de bak.
O, ja en hier is op de bak ook nog genoeg te doen.
Gewoon een kwestie van je antenne heel hoog plaatsen. Ik begrijp dat niet iedereen in de gelegenheid is dit te doen.
Afbeelding
Avatar gebruiker
Erik
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 496
Geregistreerd: 20 jul 2008, 22:25
Woonplaats: Zuid Nederstad in Wereldland

Re: 27 MC is toch echt wel dood ;-) ECHT niet!

Berichtdoor Ikbenweghier » 07 maart 2020, 17:54

Erik schreef:Leuk initiatief jongens.

Die Gone-Fishing (Mike Oscar Delta) heeft het net geen 2 maanden volgehouden op ons fijne forum.
Ik zie dat hij al zijn reacties heeft verwijdert. :?
Jammer, ik vind het juist zo'n fijn forum omdat er best veel gelijkenis is met de bak.


Er is op dit forum een klein groepje gebruikers dat niet veel op heeft met "buitenstaanders/nieuwelingen" , althans zo voelt het duidelijk.
En als inbreng niet gewaardeerd word dan gooit zo'n gebruiker de kont in de krib en zegt "bekijk het maar" en verwijdert al zijn posts en evt account of word solo een meelezer ipv een reageerder.
Ik dus ook en ik begrijp de reactie volkomen, ik had dat php scriptje toch liggen dus met 1 klik en weg posts, geen waardering?, dan gooi ik het weg.

Ik had het al eerder in een paar posts en de druppel was er eentje over bliksem beveiliging waarbij een paar gebruikers nadrukkelijk en uitdrukkelijk stelde dat als je geen €35.000 uitgeeft aan bliksem beveiliging het dom, onzinnig en verspeelde moeite en geld was, ik stelde, een redelijke mate van beveiliging die je niet de kop kost is beter dan helemaal nix, na een aantal over-en-weer dacht ik net als gonefishing "bekijk het maar".
Ik kreeg sterk de indruk dat genoemde gebruikers niet zo zeer reageren om een bijdrage aan de discussie te leveren maar meer om "tegen te zijn" ongeacht wat ik opschreef.
Jammer want er zijn sindsdien een hele vracht aan gebruikers geweest die ik graag had willen helpen en ondertussen kan helpen(met kennis én apparatuur) maar zoals wel vaker moeten de goeden leiden onder de kwaden, het is niet anders.
Ikbenweghier
Nieuw Lid
Nieuw Lid
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 04 aug 2018, 20:09

Re: Met dank

Berichtdoor Erik » 08 maart 2020, 15:54

Hallo,

Hetgeen jij beschrijft ken ik in mijn omgeving ook op de bak.
Er is een zeer deskundige breaker die in duidelijke woorden zaken uitlegt.
Aansluitend zijn er dan weer andere breakers die zo iemand volledig de grond in boren.
Hij heeft daar gelukkig geen boodschap aan en doet toch gewoon waar hij zelf zin in heeft.
Zo praat ik ook regelmatig met hem en negeer die anderen die weer op zo'n vreemde manier bezig zijn.

Dit gedrag zie je hier ook, echter wel een stuk gematigder.
Verder zal ik zelden het achterste van mijn tong laten zien op de bak en ook hier.
Laat ik dat de Brabantse bescheidenheid noemen.
Hierdoor heb ik wel een hekel aan mensen die het tegendeel laten zien.
Overal een mening op hebben gefundeerd of ongefundeerd maakt schijnbaar niets uit.
Anderen de grond intrappen is de normaalste zaak.
Gelukkig komt dat laatste hier zeer weinig voor en vind ik dit forum eigenlijk best prima.

Je moet je wel realiseren dat alles wat je hier opschrijft jaren blijft staan.
Op de bak is alles erg vluchtig en is men een paar jaar later alweer een hoop vergeten.

Greetz van Erik.
Afbeelding
Avatar gebruiker
Erik
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 496
Geregistreerd: 20 jul 2008, 22:25
Woonplaats: Zuid Nederstad in Wereldland

Re: Met dank

Berichtdoor Wimpie » 08 maart 2020, 17:11

@Erik (HILSGBT mag natuurlijk ook meelezen):
Ik ben het met je eens. Het forum loopt best lekker en is een grote kennisbank geworden. Net als in de "gewone" wereld, zijn de meeste mensen hier behulpzaam.

Verwijderen bijdragen.
Ik wist niet dat je zo lang je bijdragen nog kon wijzigen. Diverse draadjes (waar ik ook in heb geblaat) zijn wat minder makkelijk leesbaar nu.

@Ikbenweghier:
De meeste mensen hier hebben gelukkig wel wat op met "buitenstaanders/nieuwelingen". Ik zeg: hou je daar aan vast (dus blijf gewoon)!
Wimpie
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 758
Geregistreerd: 28 nov 2014, 23:00
Woonplaats: Maarssen

Re: Met dank

Berichtdoor Pjotr » 09 maart 2020, 07:34

In mijn ogen is dit forum juist erg vriendelijk en toegankelijk. Wat Ikbenweghier beschrijft ervaar ik hier gelukkig niet.
Die ervaring heb ik dan weer wel op een gelijksoortig forum waar je neergeknuppeld wordt indien de 27mc ter sprake komt, en er veel betweters rondhangen die uitsluitend citroenen eten en azijn pissen. :mrgreen:
Oh jee als je eens wat koopt wat je ook zelf kan maken.

Waarom Gone fishing weggegaan is begrijp ik niet, ik heb geen uitzonderlijke reacties op zijn berichten gezien?
Hij kwam binnen als een heel enthousiast en gedreven persoon, misschien verwachtte hij meer interactie op zijn berichten en werd hij daarin teleurgesteld?

Ik lees prettig mee hier en durf zo af en toe ook iets te plaatsen zonder angst neergeknuppeld te worden. :mrgreen:
Pjotr
Doorzetter
Doorzetter
 
Berichten: 37
Geregistreerd: 20 jul 2015, 20:20
Woonplaats: Veghel

Re: Met dank

Berichtdoor Wimpie » 09 maart 2020, 13:09

@Pjotr:
Ik vermoed dat ik weet welk forum jij bedoeld (ik zit daar zelf ook bij). Dat sommige mensen wat problemen hebben met hun zuurgraad valt mij ook op. Ik heb dat ook een paar keer ondervonden. Naar mijn gevoel is de zuurgraad hier lager.

Ik heb met een van de moderatoren van dat bewuste forum ook en discussie gehad over CB. Volgens hem mocht het niet maar werd het oogluikend toegestaan als het niet te veel werd. Dat het niet mag, is in mijn beleving niet uit de forumregels op te maken als ik naar de voorwaarden van dat forum kijk. Citaat:
Het hoofddoel van deze website is om radioamateurs en belangstellenden van het radioamateurisme de mogelijkheid te bieden om ondersteuning te vinden en bieden en discussie te voeren met betrekking tot het thema: “legaal radioamateurisme”.

Nergens kan ik vinden dat legaal CB niet mag.
Wimpie
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 758
Geregistreerd: 28 nov 2014, 23:00
Woonplaats: Maarssen


Keer terug naar Evenementen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten