President Grant II

Voor al je vragen over bakkies, CB's en Export Radios

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Re: Nieuwe President Grant II of Huidige Grant II

Berichtdoor K9 spike » 14 maart 2016, 21:24

Thijs schreef:Jeetje wat liggende prijzen ver uit elkaar inderdaad ook binnen nederland.

Wanneer nieuwe radios en n versies komen is vaak nog al on zeker bij cb's en dan is de kans groot bij de volgende productie run er weer wat veranderd wordt.

Ik zou zeggen koop ergens waar je mag testen en kijk of je er gelukkig mee bent.


Zijn inderdaad wel grote verschillen tussen Europese landen :(
Ga nog even wat rondkijken voor ik beslis, maar vraag me echt af of de verschillen nu zo groot zijn.
Ooo, ik haat wachten.. :)
Avatar gebruiker
K9 spike
Niet meer weg te krijgen
Niet meer weg te krijgen
 
Berichten: 77
Geregistreerd: 10 feb 2011, 11:00
Woonplaats: Rupelstreek

Re: Nieuwe President Grant II of Huidige Grant II

Berichtdoor Ouderot » 15 maart 2016, 07:44

Robber57 schreef:Ik post even om te kijken of we soms onze forum bug terug hebben die ik recentelijk ontdekte waardoor ik ook af en toe dubbel poste, bij deze bug kwam na het posten van het bericht het berichten venster weer tevoorschijn waardoor je dacht dat je niet gepost had en dus nog een keer het identieke bericht post.
Ik merk dat dus pas zometeen als ik dit bericht post :wink:

Ik kan niet in jouw portemonee kijken maar als ik persee een grant2 zou willen zou ik wachten omdat als het even meezit iig de "oude" grant goedkoper zal worden, of je dan de nieuwe koopt kan je dan nog wel beslissen maar je hebt dan iig door even te wachten geld bespaard.

Ik heb de Grant 2 nu een jaar en ik ben er zeer tevreden mee. Kan je vertellen dat er een goede ontvangst in zit. Heb meerdere moderne en oude radio's dus kon het goed vergelijken.
Ouderot
Ouderot
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 213
Geregistreerd: 18 sep 2011, 15:01

Re: Nieuwe President Grant II of Huidige Grant II

Berichtdoor K9 spike » 15 maart 2016, 10:59

Ouderot schreef:
Robber57 schreef:Ik post even om te kijken of we soms onze forum bug terug hebben die ik recentelijk ontdekte waardoor ik ook af en toe dubbel poste, bij deze bug kwam na het posten van het bericht het berichten venster weer tevoorschijn waardoor je dacht dat je niet gepost had en dus nog een keer het identieke bericht post.
Ik merk dat dus pas zometeen als ik dit bericht post :wink:

Ik kan niet in jouw portemonee kijken maar als ik persee een grant2 zou willen zou ik wachten omdat als het even meezit iig de "oude" grant goedkoper zal worden, of je dan de nieuwe koopt kan je dan nog wel beslissen maar je hebt dan iig door even te wachten geld bespaard.

Ik heb de Grant 2 nu een jaar en ik ben er zeer tevreden mee. Kan je vertellen dat er een goede ontvangst in zit. Heb meerdere moderne en oude radio's dus kon het goed vergelijken.
Ouderot

Leuk om dit te horen, dus zou zeker geen miskoop zijn. 😀
Avatar gebruiker
K9 spike
Niet meer weg te krijgen
Niet meer weg te krijgen
 
Berichten: 77
Geregistreerd: 10 feb 2011, 11:00
Woonplaats: Rupelstreek

Re: Nieuwe President Grant II of Huidige Grant II

Berichtdoor Ouderot » 15 maart 2016, 12:46

Alleen de modulatie staat heel zacht, dat heb ik wat verder open gezet.
Dat is het enige maar dat kom door de normen.
Veelsucces met de koop van wat je ook kiest.
Groetjes Ouderot
73s
Ouderot
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 213
Geregistreerd: 18 sep 2011, 15:01

Re: Nieuwe President Grant II of Huidige Grant II

Berichtdoor K9 spike » 15 maart 2016, 13:06

Bedankt ouderot voor je info. Zijn er nog forumleden die een Grant II hebben ?
Avatar gebruiker
K9 spike
Niet meer weg te krijgen
Niet meer weg te krijgen
 
Berichten: 77
Geregistreerd: 10 feb 2011, 11:00
Woonplaats: Rupelstreek

Re: Nieuwe President Grant II of Huidige Grant II

Berichtdoor 19DT2120 » 15 maart 2016, 14:12

K9 spike schreef:
Thijs schreef:Jeetje wat liggende prijzen ver uit elkaar inderdaad ook binnen nederland.

Wanneer nieuwe radios en n versies komen is vaak nog al on zeker bij cb's en dan is de kans groot bij de volgende productie run er weer wat veranderd wordt.

Ik zou zeggen koop ergens waar je mag testen en kijk of je er gelukkig mee bent.


Zijn inderdaad wel grote verschillen tussen Europese landen :(
Ga nog even wat rondkijken voor ik beslis, maar vraag me echt af of de verschillen nu zo groot zijn.
Ooo, ik haat wachten.. :)

Dat verschil klinkt aan de andere kant ook wel logisch,Nederland is maar een klein landje vergeleken bij PL,BRD,SP,Fr en etc.
Dus zijn er veel minder Shops/gebruikers en dus minder inkoop en minder korting !
Zo heb ik dus vorige maand een laptop gekocht uit Duitsland ,voor als backup en dat scheelde mij meer dan 150,- .1 nadeel hij heeft dan een QWERTZ keyboard maar dat boeit niet!
Laatst bijgewerkt door 19DT2120 op 15 maart 2016, 20:58, in totaal 1 keer bewerkt.
>Let's go digital<
JS8call JT65
WSPR ROS PSK
Etc . RIP FT8
Avatar gebruiker
19DT2120
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1706
Geregistreerd: 25 sep 2006, 15:31
Woonplaats: Eibertjesdarp

Re: Nieuwe President Grant II of Huidige Grant II

Berichtdoor K9 spike » 15 maart 2016, 17:52

Leuke review van CBRadioMagazine.com over de huidige President Grant II.
Avatar gebruiker
K9 spike
Niet meer weg te krijgen
Niet meer weg te krijgen
 
Berichten: 77
Geregistreerd: 10 feb 2011, 11:00
Woonplaats: Rupelstreek

Re: President Grant II

Berichtdoor K9 spike » 15 maart 2016, 21:44

Weet iemand waar je in Nederland de Grant II PREMIUM kan kopen buiten deze 2 CB Shop Truckerswereld en communicationworld.
In Duitsland vind ik de premium wel in enkel CB Shop, maar had deze liever in Nederland aangekocht wegens de taal als er problemen zijn. :oops:
Avatar gebruiker
K9 spike
Niet meer weg te krijgen
Niet meer weg te krijgen
 
Berichten: 77
Geregistreerd: 10 feb 2011, 11:00
Woonplaats: Rupelstreek

Re: President Grant II

Berichtdoor Thijs » 15 maart 2016, 23:01

Ik neem aan dat Dile hem wel voro je wil bestellen.
Afbeelding
Avatar gebruiker
Thijs
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 4476
Geregistreerd: 25 nov 2004, 03:06
Woonplaats: Diep donker Brabant.

Re: President Grant II

Berichtdoor Ernst » 15 maart 2016, 23:39

Alleen de modulatie staat heel zacht, dat heb ik wat verder open gezet.
Dat is het enige maar dat kom door de normen


En hiermee wordt je automatisch ook breder en val je met de nieuw verkregen modulatie pieken buiten het filtergebied van je tegenstations zodat je heerlijk klinkt alsof je half op am zit en/ of naast de frequentie lijkt te zitten.

Je herkent dit geluid zelf ook natuurlijk van je tegenstations en je denkt dat dit aan je bakkie ligt en dat het zo hoort.
Niet dus .. iedereen die met de schroevendraaier aan de gang gaat heeft dit als resultaat.

Verstandiger is dat je gaat voor een voor versterkte mic ...
Daarmee wordt je wel harder maar je wordt niet breder.
Dat verklaart ook waarom sommige wel kristalhelder bij je binnenkomen want die hebben de schroevendraaier nog niet door de bak geragd.

Wat je eventueel nog kunt doen is er een breder 455khz filter in je bak zetten
Dan ontvang je de bakken waar de schroevendraaier in geweest is ook helder.

Je moet niet vergeten dat de techniek niet stilgestaan heeft over de afgelopen 30 jaar van bakkies.
Vroeger kan het wel wat hebben wat modulatie aanging .. maar met de huidige techniek en de moderne smalle filters geef ik toch het advies.... geen schroevendraaier er in.. maar een leuke voor versterkte mike kopen ;)
Avatar gebruiker
Ernst
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1733
Geregistreerd: 08 feb 2005, 00:06
Woonplaats: Drachten

President Grant II ruis

Berichtdoor K9 spike » 19 maart 2016, 19:30

Nu weet ik weer waarom ik over meer dan 5 jaar er mee ophield met CB.. :mrgreen:

Link

Is dit normaal dat je tot S7 ruis doorkrijgt ? Ruis zal je altijd hebben, maar zoveel ?


Link

Brom signaal

Ruis a Volle bak, maar ondervind dat ik overdag ruis heb maar 's avonds zit hier een brom geluid in filmpje zal ik nog wel eens plaatsen.
Nu het volgende kan het zijn dat mijn voeding hier ook een storingsbron is?
Mijn Radio Shack staat achteraan in de tuin en heb ook een schotelantenne geplaatst - de kabels komen samen door 1 opening (CB + Schotelantenne )
De schotelantenne gebruik ik al lange tijd niet meer, maar vraag me af of deze kabels storing kunnen maken....
Mocht er ergens een domme vraag tussen zitten, dan biedt ik mijn excuses al aan om deze te stellen. :oops:
Laatst bijgewerkt door K9 spike op 20 maart 2016, 00:53, in totaal 1 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
K9 spike
Niet meer weg te krijgen
Niet meer weg te krijgen
 
Berichten: 77
Geregistreerd: 10 feb 2011, 11:00
Woonplaats: Rupelstreek

Re: President Grant II

Berichtdoor cb1gwn » 19 maart 2016, 20:24

Ernst schreef:
Alleen de modulatie staat heel zacht, dat heb ik wat verder open gezet.
Dat is het enige maar dat kom door de normen


En hiermee wordt je automatisch ook breder en val je met de nieuw verkregen modulatie pieken buiten het filtergebied van je tegenstations zodat je heerlijk klinkt alsof je half op am zit en/ of naast de frequentie lijkt te zitten.

Je herkent dit geluid zelf ook natuurlijk van je tegenstations en je denkt dat dit aan je bakkie ligt en dat het zo hoort.
Niet dus .. iedereen die met de schroevendraaier aan de gang gaat heeft dit als resultaat.

Verstandiger is dat je gaat voor een voor versterkte mic ...
Daarmee wordt je wel harder maar je wordt niet breder.
Dat verklaart ook waarom sommige wel kristalhelder bij je binnenkomen want die hebben de schroevendraaier nog niet door de bak geragd.

Wat je eventueel nog kunt doen is er een breder 455khz filter in je bak zetten
Dan ontvang je de bakken waar de schroevendraaier in geweest is ook helder.

Je moet niet vergeten dat de techniek niet stilgestaan heeft over de afgelopen 30 jaar van bakkies.
Vroeger kan het wel wat hebben wat modulatie aanging .. maar met de huidige techniek en de moderne smalle filters geef ik toch het advies.... geen schroevendraaier er in.. maar een leuke voor versterkte mike kopen ;)



Alle oudere bakken zijn 2,5 khz breed, sinds een paar jaar zijn ze 2,0 khz breed afgeregeld.
De Grant is echter 1,6-1,8 khz breed.
Iets breder zetten kan dus best en verrag je niets. Liefst met behulp van een meter natuurlijk.
Bert actief op 27mc sinds 04-1981
Gewerkte divisies: Who cares ?
http://www.freeradionetwork.nl
Afbeelding
Avatar gebruiker
cb1gwn
Opgegeven Geval!
Opgegeven Geval!
 
Berichten: 1356
Geregistreerd: 25 dec 2008, 19:47
Woonplaats: Hoevelaken

Re: President Grant II Premium - Waar hangen/zetten

Berichtdoor K9 spike » 27 maart 2016, 10:31

Heb HIER een foto geplaatst hoe ik men Grant II wil installeren, maar deze hangt net boven de Voeding en vroeg mij af wat jullie er van denken. Normaal is het raadzaam om je CB bakje zo ver mogelijk van de voeding te hangen/zetten, maar dit leek mij een compacte en leuke opstelling.

Laat jullie horen zodat ik als (groentje :oops: ) weet dat dit niet of wel verkeerd is en ik een ander plaats moeten zoeken.
Avatar gebruiker
K9 spike
Niet meer weg te krijgen
Niet meer weg te krijgen
 
Berichten: 77
Geregistreerd: 10 feb 2011, 11:00
Woonplaats: Rupelstreek

Re: President Grant II

Berichtdoor 19DT2120 » 27 maart 2016, 10:52

Waarom zou het een verkeerde plek zijn ? Basis bakken en bepaalde HF Sets hebben een ingebouwde voeding en dat werkt ook goed!
VB van voeding naast de set:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
>Let's go digital<
JS8call JT65
WSPR ROS PSK
Etc . RIP FT8
Avatar gebruiker
19DT2120
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1706
Geregistreerd: 25 sep 2006, 15:31
Woonplaats: Eibertjesdarp

Re: President Grant II Premium - Waar hangen/zetten

Berichtdoor Robber57 » 27 maart 2016, 11:24

.
Laatst bijgewerkt door Robber57 op 03 aug 2018, 10:48, in totaal 1 keer bewerkt.
Robber57
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 330
Geregistreerd: 10 sep 2015, 23:48

VorigeVolgende

Keer terug naar Bakkies

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 37 gasten