27mc bak stoort op radio,

Voor al je vragen over bakkies, CB's en Export Radios

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

27mc bak stoort op radio,

Berichtdoor peter89 » 27 feb 2012, 15:08

Hallo,

heb gisteren mijn bak in gebouwd in de auto,

het gaat om een:

President Johnsen classic
Willson little wil
met een maas s meter

nu als ik de bak aan zet heb ik totaat nergens geen last van,

met de autoradio aan en de rf gain vol open zie ik op de s meter de muziek mee dansen lijk mij niet goed,

knijp ik de mic in piepen me boxen,

en dat alleen met mijn radio aan,

heb de bak aangesloten via de sigerette aansteker en daar tussen staat een splitter voor het lampje van de s- meter.

nu vertelde ze mij in de winkel dat de little wil niet afgesteld hoeft te worden klopt dit, wil de apparatuur gaan gebruiken voor te vossen.


mvg,

Peter
peter89
 

Re: 27mc bak stoort op radio,

Berichtdoor 8klepper » 28 feb 2012, 00:44

hoeveel watt geeft die bak eigenlijk?
als er redelijk wat vermogen/straling langs vlak langs een radio gaat gaat dat storen
je hoort ook vaak storing vlak voor je telefoon over gaat als die dicht bij de radio ligt
8klepper
 

Re: 27mc bak stoort op radio,

Berichtdoor DX-Power » 28 feb 2012, 01:04

Die storing die jij omschrijft is normaal meer mensen hebben dit.
Mijn advies is dan ook weg met die sigaretten aansteker optie en direct op de accu aansluiten. Dit wil wel eens vele problemen verhelpen.
Eventueel een onstoor setje daar tussen.

Let ook op het kan zijn als je veel vermogen op de aansteker zet dat alle bekabeling door brandt en ook de zekeringen eruit vliegen. Ik spreek uit ervaring.

Elke antenne moet je nakijken op de afstelling , het komt wel eens voor dat de wilson type antennes goed staan maar vaak is dit niet het geval. Soms moet je knippen of toch schuiven.

Ga in een vrije buurt staan niet met te dichte huizen/auto om je antenne af te stellen. Doe dit met en zonder eventuele linear.

Gebruik een goede meter.

Heb je toevallig ook als je het gas in trapt en dat je dit dan ziet op de meter en je een brom geluid hoort. Dit komt ook voor.
DX-Power
 

Re: 27mc bak stoort op radio,

Berichtdoor 19-AT-068 Frank » 28 feb 2012, 08:05

Ben het met DX power eens sluit de set eens aan op de accu evt via een relais en afgeschermde voedings kabel .En check zeker de swr v/d antenne .
Avatar gebruiker
19-AT-068 Frank
Moderator
Moderator
 
Berichten: 4954
Geregistreerd: 18 dec 2006, 21:03
Woonplaats: Enschede/JO32KF

Re: 27mc bak stoort op radio,

Berichtdoor 19-DT-170 » 28 feb 2012, 11:04

DX-Power schreef:Die storing die jij omschrijft is normaal meer mensen hebben dit.

Die storing is niet normaal, apparaten horen volgens de CE norm immuun te zijn voor radiosignalen met een veldsterkte <3V/m.
Helaas bezuinigen fabrikanten op elk onderdeeltje om zo de winstmarge nog wat verder omhoog te krijgen,
waardoor filtering voor de meeste apparaten niet voldoen of zelfs in zijn geheel ontbreekt.
Groet,

Pascal / 19-DT-170 / CB0EYS
19-DT-170
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1984
Geregistreerd: 13 sep 2010, 20:09
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: 27mc bak stoort op radio,

Berichtdoor DX-Power » 28 feb 2012, 13:19

Oke het mag niet maar het is wel normaal 99% van de mensen met een bakkie in de auto heeft wel eens enige storing gehad op zn radio ofzo.

Dus das mijn definitie van "normaal"
DX-Power
 

Re: 27mc bak stoort op radio,

Berichtdoor MikeBravo » 28 feb 2012, 13:26

Toen ik nog auto kon rijden en een bak in de auto had, had ik nooit ergens last van w.b.t storing op de radio. Ook niet met 200 Watt.

Het is dus zeker niet normaal want ik heb in de afgelopen 17 jaar weinig van dit soort storingen gehoord. Vrijwel niet zelfs.
Wat wel voorkomt is meters van de auto die op hol slaan. Dit had i in sommige van mijn BMW's ook. Net als andere mede BMW rijders (vossers).

Wat wel al eerder aangegeven is, is snel van die storingsgevoelige aansteker af halen en netjes direct op de accu.
Gr,
Marcel
Morgen besteld, vandaag in huis
(PF9ZX, MikeBravo, 19MB255 | http://www.pf9zx.nl)
MikeBravo
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 453
Geregistreerd: 21 aug 2011, 01:17
Woonplaats: JO22OQ

Re: 27mc bak stoort op radio,

Berichtdoor peter89 » 01 maart 2012, 19:29

hallo bedankt iedereen voor de reactie,,


ik heb de bak nu via de zekerings kast aangesloten van de functie electrische ramen die ik zelf niet heb;)

mijn s-meter doet nog steeds het zelfde maar hij doet dat alleen als ik radio op halfvermogen zet.
en ik heb in mijn kofferbak een condesator liggen met 2 versterkers totaal 1000w.
de stroom kabel van de versterkers/ condensator ligt recht van de auto maar de heb de antenne kabel van de little wil ook via de rechter kant lopen kan het zijn dat ik daardoor storing ontvang? voor de rest stoort er helemaal niks op de bak ruitenwissers verwarming dynamo niks stoort alleen de radio:-(
peter89
 

Re: 27mc bak stoort op radio,

Berichtdoor jackdonio » 01 maart 2012, 22:04

Qoute met 2 versterkers totaal 1000w /Quote
Pfff wat zullen de platen van jouw accu dat lekker vinden zeg
1000 watt bij 12 volt , dat is 83 ampere , voor de veilige waarde van 4 amp/mm worden dat kabels van 20 mm dik
Als je zulke vermogens afneemt zal die 12 volt ook wel lekker in elkaar zakken . Nu neem ik aan dat je het hier over piekpuls vermogen praat
en het grootste deel wel uit die buffercondensater komt maar desondanks ben je jouw electrische systeem onwijs aan het mishandelen .
Zelfs bij een dutycycle van 20 % praat je dan nog over een gemiddeld afgenomen stroom van 15 - 20 Amp. Bij 12 volt dus 240 Watt , net het gemiddelde vermogen wat een auto dynamo kan leveren
DAt zal dan ook wel de reden zijn van die "dansende meters"
En , ja een aansteker is niet het meest idiale "stopkontakt" voor een bakkie , dus even een goede leiding direct naar de accu

Wat die vermogens betreft , ik zag lang geleden een keer op de DNAT een zendamateur uit Luxemburg ( LX1LX ) met 2,5 Kw in de auto
maar die man had 4 vrachtwagen accu's in de koffebak + 4 extra dynamo's op de motor om voldiende vermogen te kunnen maken
WAs trouwens een dikke amerikaanse 8 cylinder , hij kon of zenden , of rijden . Allebei tegelijk ging niet
Man dat was lachen
jackdonio
 

Re: 27mc bak stoort op radio,

Berichtdoor peter89 » 01 maart 2012, 22:24

ok ik begrijp je doel stelling maar, als ik dus de zekeringen uit de versterkers haal moet het probleem over zijn? ik gebruik het namelijk het zenden voor het vossen.

ik heb kabels van 35mm liggen door de hele auto. en voor de rest heb ik nergens last van namelijk merk het stroom probleem namelijk nu alleen met het zenden als ik de bak alleen heb aan staan en de radio dan wat harder zet,
peter89
 


Keer terug naar Bakkies

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 45 gasten

cron