[RF GAIN] Herbert VS Wilson

Voor al je vragen over bakkies, CB's en Export Radios

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

[RF GAIN] Herbert VS Wilson

Berichtdoor Bimmer » 11 nov 2006, 05:29

Iemand die wat kan uitwijden over de RF gain van beide bakken?

Welke van de 2 heeft een zwaardere RF gain (lees locaal)...

Het zijn 2 bakken van verschillende generaties; de Wilson de oude generatie, kijk maar eens naar de draaiknoppen ala Lincoln. de Herbert, de nieuwe generatie; leuke foefjes met verschillende modes maar voelt desondanks nogal \"plastic\" aan...

kortom: hoe presteren de RF gain's van beide bakken?...
Bimmer
 

Berichtdoor Arthur » 11 nov 2006, 10:41

ik heb alleen ervaringen met de wilson, die werkte wel goed.
dat was een zware rf-gain, dat wil zeggen, pas bij de S9 of harder signaal gaf ie pas wat locaal signaal aan op de meter als je de gain helemaal dichtdraaide.
maar jij wilt er ook mee gaan vossen neem ik aan?
dan ben ik persoonlijk geen fan van de digitale S-meters in bakken, en zou dan liever voor een (bijv) valery gaan!
Arthur
 

Berichtdoor Thijs » 11 nov 2006, 12:42

Ik heb dan weer ervaring met de valery groote nadeel was dat die erg gevoelig was voor alles wat in de auto gebeurde waar andere bakken in de zelfde setup beter werkt. Pijlen tussen de interval van je ruiten wissers door als het regent is niet mijn hobby.

Daarnaast worden ze niet meer gemaakt omdat ze niet aan de huidige mileu regels voldoen.
Afbeelding
Avatar gebruiker
Thijs
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 4477
Geregistreerd: 25 nov 2004, 03:06
Woonplaats: Diep donker Brabant.

Berichtdoor Thijs » 11 nov 2006, 12:43

Maar uhh ontvangen doen ze best op een zomeravond een top bak om mee te vossen.
Afbeelding
Avatar gebruiker
Thijs
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 4477
Geregistreerd: 25 nov 2004, 03:06
Woonplaats: Diep donker Brabant.

Re:

Berichtdoor Arthur » 11 nov 2006, 12:47

Thijs schreef:Ik heb dan weer ervaring met de valery groote nadeel was dat die erg gevoelig was voor alles wat in de auto gebeurde waar andere bakken in de zelfde setup beter werkt. Pijlen tussen de interval van je ruiten wissers door als het regent is niet mijn hobby.

Daarnaast worden ze niet meer gemaakt omdat ze niet aan de huidige mileu regels voldoen.


zijn nog overal wel te krijgen, maar dat ze storing gevoelig zijn heb ik geen last van met de valery
wat ik ander topic al zei, je hebt waarschijnlijk verkeerde aftakpunt voor je stroom genomen, ik heb hem in de vrachtwagen met vele oorzaken die storing kunn e geven (de auto zelf, koelmoter naast de antenne etc) en heb nergens maar dan ook nergens last van, ook niet als ie in de olditmer hangt!
Arthur
 

Berichtdoor Bimmer » 11 nov 2006, 17:55

{offtopic mode}
... weer verhuisd? Het ging toch om vergelijking van 2 President bakken? {ontopic mode}

Ik heb maar even de (laatste) Wilson bij JBE opgehaald. Vanavond even uitproberen hoe deze werkt.
Bimmer
 

Re:

Berichtdoor Bimmer » 11 nov 2006, 17:57

Thijs schreef:Daarnaast worden ze niet meer gemaakt omdat ze niet aan de huidige mileu regels voldoen.


Milieu regels :?: :?
Bimmer
 

Berichtdoor Bimmer » 11 nov 2006, 18:43

De RF gain van de Wilson kan ver dicht... even getest. 2 bakkies naast elkaar, eentje op een Dummy load de ander op een magneetvoetje. Kon het signaal nagenoeg wegdraaien op de Wilson... Straks eens kijken wat het doet op de exerne meter...
Bimmer
 

Berichtdoor Thijs » 11 nov 2006, 20:52

@ arthur mijn valery was van de laatste generatie en had hier last van in elke auto waar die in gehangen heeft = 3. Misdchien een generatire probleempje.

@Bimmer er zit een onderdeel waar je blijkbaar beter niet aan kunt likken maar meer weet ik er ook niet over.
Afbeelding
Avatar gebruiker
Thijs
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 4477
Geregistreerd: 25 nov 2004, 03:06
Woonplaats: Diep donker Brabant.

Berichtdoor Thijs » 11 nov 2006, 20:59

Bimmer we proberen het forum zo door overzichtelijk mogenlijk te houden. En ik ben het met tincu eens omdat dit meer om een vergelkijking van 2 bakken gaat dat deze in het \"bakkie\"gedeelte van het forum thuis hoort en niet het \"vossenjacht gedeelte.

Maar om het helemaal aftemaken verplaatst ik hem nog even naar het President gedeelte! :D
Afbeelding
Avatar gebruiker
Thijs
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 4477
Geregistreerd: 25 nov 2004, 03:06
Woonplaats: Diep donker Brabant.

Berichtdoor Bimmer » 11 nov 2006, 21:02

Dus weer terug waar het vandaan kwam... :D Ik plaatste het als eerste in het President forum, vervolgens schoof het door naar het vossenjacht deel, vervolgens naar bakkies algemeen, en nu weer terug naar President... :lol:
Bimmer
 

Berichtdoor Thijs » 11 nov 2006, 21:05

In dat geval zitten we lekker op 1 lijn hier ga er maar van uit dat het topic hier blijft.
Afbeelding
Avatar gebruiker
Thijs
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 4477
Geregistreerd: 25 nov 2004, 03:06
Woonplaats: Diep donker Brabant.

Berichtdoor Bimmer » 11 nov 2006, 21:07

Misschien voor het overzicht de andere topics verwijderen?...
Bimmer
 


Keer terug naar Bakkies

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 167 gasten