Tjoep tjoep storing 27 MHz

Voor al je vragen over bakkies, CB's en Export Radios

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Tjoep tjoep storing 27 MHz

Berichtdoor NL1ZZE » 09 aug 2006, 11:40

Hallo!

Tijd terug toen ik nog actief was op 27MC ontving ik vaak precies dezelde storing die keihard binnenkwam.. het geluid klonk als tjoep tjoep (of als een Zaagtand) wat met pulsen binnen kwam.. meestal met 2 of 3 pulsen per seconde... het was vaak een paar kanalen breed en had meestal echt een mega signaal.

ik kan me ook nog herrinneren dat ik het niet alleen thuis ontving maar b.v. ook in Goes 20 Km verder.. maar hebben jullie dat ook wel eens ontvangen en weten jullie waar het vandaan komt? ben ik eigenlijk nog steeds benieuwd naar!

Martijn..!
NL1ZZE
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 351
Geregistreerd: 07 mei 2006, 16:03
Woonplaats: Zierikzee

Berichtdoor PUMA » 09 aug 2006, 20:53

Kom uit Terhole (Z.Vl.) nabij Hulst, maar ik hoor alleen maar op bepaalde tijden een KERK-uitzending en -volgens mij- een RUSSISCH-station of zo (lijkt uit het Oost-blok te komen of zo aan de taal te horen) . . . :?: :?: :?:

Die gasten zitten gewoon met MEGA-Watt te zenden denk ik?

Kom geregeld aan de ''andere kant'' maar hoor daar enkel maar PACKET-radio op een enkel kanaaltje. Voor de rest is het ''LOL''. Zeker rond Vlissingen-Oost met al die truckers en verladers.

Hier in Hulst is het maar saai. Een enkel stationnetje geeft response aan mij oproepen. Bij Terneuzen wordt het wat beter.
HomePage ; Foto-Albums
Mobiel : DANITA 440 , MIDLAND CTE-747 , SIRTEL S9+ (Dagelijks door Zeeland - CH 24)
Avatar gebruiker
PUMA
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 513
Geregistreerd: 02 maart 2006, 22:41
Woonplaats: Hulst - Zeeuws Vlaanderen

Re: Tjoep tjoep storing 27 MHz

Berichtdoor Arthur » 11 aug 2006, 20:04

NL1ZZE schreef:Hallo!

Tijd terug toen ik nog actief was op 27MC ontving ik vaak precies dezelde storing die keihard binnenkwam.. het geluid klonk als tjoep tjoep (of als een Zaagtand) wat met pulsen binnen kwam.. meestal met 2 of 3 pulsen per seconde... het was vaak een paar kanalen breed en had meestal echt een mega signaal.

ik kan me ook nog herrinneren dat ik het niet alleen thuis ontving maar b.v. ook in Goes 20 Km verder.. maar hebben jullie dat ook wel eens ontvangen en weten jullie waar het vandaan komt? ben ik eigenlijk nog steeds benieuwd naar!

Martijn..!


had ik vroeger in Rijswijk ook last van, zo rond kanaal 6, was vnl overdags, en s'nachts soms ook maar vele malen minder, in rijswijk dachten we altijd een bedrijf de oorzaak was, maar het werd in wijde omtrek vernomen dus ik moet je het antwoord schuldig blijven, weet tot op de dag van vandaag nog niet wat het was/is
Arthur
 

Berichtdoor speedy » 26 aug 2006, 11:19

dat zijn atmosfeer storingen, heeft niks met je bak of stoorsignaal uit de buurt te maken
speedy
 

Re: Tjoep tjoep storing 27 MHz

Berichtdoor nl0rpp » 04 sep 2006, 01:03

De tsjoeptsjoep storingen kunnen worden veroorzaakt door een fysiotherapeut.
Deze heeft een apparaat wat electrische schokjes toedient met een freqeuntie van ong. 27 Mc.

By the way ... hoe ist martijn ?
Jou vind ik ook overal !




NL1ZZE schreef:Hallo!

Tijd terug toen ik nog actief was op 27MC ontving ik vaak precies dezelde storing die keihard binnenkwam.. het geluid klonk als tjoep tjoep (of als een Zaagtand) wat met pulsen binnen kwam.. meestal met 2 of 3 pulsen per seconde... het was vaak een paar kanalen breed en had meestal echt een mega signaal.

ik kan me ook nog herrinneren dat ik het niet alleen thuis ontving maar b.v. ook in Goes 20 Km verder.. maar hebben jullie dat ook wel eens ontvangen en weten jullie waar het vandaan komt? ben ik eigenlijk nog steeds benieuwd naar!

Martijn..!
Doe niet iets wat ik ook niet zou doen.

http://www.pa3hgt.nl

2 President Veep 40 ch am/fm , President Jackson Classic 6 bander/HR2600 met chipswitch/Lincoln 1 ,HAM International Jumbo 3/Multimode 3/Viking 3,Midland 7001 MK2 & MK3,2 President Jackson 2 chrome/JFK Chrome/Franklin/Adams met Maurer mod,Dirland DSS9000F,Excalibur 2002,President George :mrgreen: .RVS spriet 2,50 mtr met SGC SG230 tuner.

Afbeelding
Avatar gebruiker
nl0rpp
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 121
Geregistreerd: 04 sep 2006, 01:00
Woonplaats: Den Haag

Berichtdoor 19-AT-068 Frank » 23 dec 2006, 22:24

De tsjoeptsjoep storingen kunnen worden veroorzaakt door een fysiotherapeut.
Deze heeft een apparaat wat electrische schokjes toedient met een freqeuntie van ong. 27 Mc.

Dat klopt helemaal .
Avatar gebruiker
19-AT-068 Frank
Moderator
Moderator
 
Berichten: 4954
Geregistreerd: 18 dec 2006, 21:03
Woonplaats: Enschede/JO32KF


Keer terug naar Bakkies

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 183 gasten