President Grant

Voor al je vragen over bakkies, CB's en Export Radios

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Re: President Grant

Berichtdoor 19ac728 » 11 okt 2009, 15:25

Mijn soldeer station staat al aan . :wink:
Ik hoop dat hij snel geleverd word .
Bedankt voor de snelle info norman, dat pi filter gaat er zeker als eerste uit.
Ik heb vannacht ook de service Manuel gedownload , en zat ook al even het schema te bekijken.
Ook moet ik hier ergens in de kast de uniden service Manuel van Loe franklin hebben liggen .
Kortom weer info zat om weer lekker te hobbyen .

De potmeters zal ik idd niet vlug aan draaien , tenzij ik zeker weet dat iets fout staat afgeregeld.
counter-modulatiemeter-pwr-dummy en een knappe meter heb ik liggen dus een snelle check zal zeker gebeuren.

Ik heb zo snel besteld , dat ik vergeten ben en mike plug er bij te bestellen.
Dat word weer even een plug scoren ergens .
Ik heb de keuze uit 3 tafel mike`s de MB4-Pewee-en de sadelta echo classic.
Even testen welke het beste klinkt.
19ac728
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 411
Geregistreerd: 24 sep 2009, 20:36
Woonplaats: Michiel@19AC728 Den Helder

Re: President Grant

Berichtdoor 19ac728 » 12 okt 2009, 09:05

Nou zie ik heel vaak de de mod voor de eerste ontvangst kring staan voor heel veel radio`s.
De Grant staat er ook weer tussen.
http://www.irdx.net/org/index.php?optio ... mid=200055
Ik zag hem voor de Jackson/Lincoln al veel eerder staan , en heb bij de lokale elec. boer er wel eens na gevraagd.
Ze hadden deze niet op voorraad,maar konden hem voor een leuk bedrag bestellen voor mij.(voor hun een leuk bedrag :evil: )
Dus nooit besteld met de gedachten , bestel ik wel en keer op het internet .

Ook de rx voor AM word vaak besproken , vervanging van de diode`s in de detector door betere types schijn goed te werken .(ECG 583 or NTE 583 diodes or 1N6263)
Als er condities zijn draai ik de knop ook wel vaak naar de AM om lekker te luisteren .
Dat geeft zo`n lekker ouderwets gevoel . :wink:

De 2sc2999 en de 1n6263 zijn te krijgen bij HAJE (resp 0,85 en 0,50€)
Heeft iemand ervaring met deze mod`s ?

Als ik ze heb ga ik de Grant ermee modificeren en ook de Lincoln als de bout weer opgestookt word. :D
19ac728
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 411
Geregistreerd: 24 sep 2009, 20:36
Woonplaats: Michiel@19AC728 Den Helder

Re: President Grant

Berichtdoor jcva » 12 okt 2009, 20:26

Dat pi filter wat je er uit wil gaan halen is een bandfilter, tegen storing dus, het zit er niet voor niets.
Neemt niet weg dat het waarschijnlijk wel beter kan maar zo maar er zo maar uit slopen lijkt mij niet zo verstandig, kans op storing (harmonischen) zal alleen maar toenemen.

Dus je meet wel meer power, komt er ook wel uit maar niet op de frequentie waarop je het zou willen. Althans die kans is reeel aanwezig. Hebben we daar met zijn allen wel eens aan gedacht??

Kijk een set die gebouwd is voor 10W fm en 21W ssb oid en teruggezet is naar 4W zal best op een normale manier meer kunnen doen (zijn originele vermogen)
maar laat het daar ook bij, wil je meer zet er dan een fatsoenlijke amp achter en wat het allerbelangrijkste is, laat het spul niet op zijn teentjes lopen, daarmee neemt de kans op storingen fors toe.

Ontvangst modificeren?? Ik ken de mods niet allemaal maar er is algemeen bekend dat je door het toeapassen van betere componenten leuke resultaten kan halen, mits daarna weer goed afgeregeld, een kennis heeft dit met een lincoln gedaan en tov mijn originele is er zeker winst. Qua kosten is het alleen niet altijd zinvol maar het is een leuk deel van de hobby.

jcva
Avatar gebruiker
jcva
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 707
Geregistreerd: 01 jan 2008, 23:56
Woonplaats: HHW

Re: President Grant

Berichtdoor Ernst » 12 okt 2009, 20:42

Dus je meet wel meer power, komt er ook wel uit maar niet op de frequentie waarop je het zou willen. Althans die kans is reeel aanwezig. Hebben we daar met zijn allen wel eens aan gedacht??


Klopt als een bus

Een watt meter meet het totale vermogen en kijkt niet op welke frequenties het uithangt (spiegel rond de 86Mhz is een beroemde .... zat je vroeger op de frequentie toeteren van het politiebureau haagse veer in rotterdam)
Pak voor de gein maar eens een fm radio...... je zal nog schrikken :D
Avatar gebruiker
Ernst
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1733
Geregistreerd: 08 feb 2005, 00:06
Woonplaats: Drachten

Re: President Grant

Berichtdoor 19ac728 » 12 okt 2009, 21:39

Het klopt idd als je loopt te sleutel in je eindtrap dat je harmonische kan veroorzaken.

Het filter wat er uit gehaald gaat worden hoort er standaard niet in.
Dit is gedaan om de boel te knijpen .
Vergelijk het met de heden daagse brommertjes met een prop in de uitlaat.
Misschien een rare vergelijking , maar het komt op het zelfde neer.

Ik verwijder het "filter" om om de mis aanpassing van de eindtrap te verhelpen ,dat deze op SSB gewoon goed werkt.
Jullie hebben gelijk (jvca & Ernst) dat je wel moet weten wat je doet , storing veroorzaken is natuurlijk niet goed.
Ik woon vlak bij het vliegveld van Den Helder, dus dat soort grappen moet ik zeker voorkomen.(4x de freq 27=108 MHz)
Nog geen KM naar de andere kant van mij zit er een zeer grote militaire basis.
Altijd oppassen dus.

Ik gebruik een goed low pass filter (wa2zot) , dus de meeste harmonische verdwijnen hier wel in.
Als het filter er uit is ,word de Grant weer op 4 Watt gezet.
Misschien blijft de Grant wel gewoon 40 kanalen , dan kan ik hem mooi mobiel in de werk koets of auto gebruiken.
Een illegale bak in je auto van de baas moesten we maar niet doen.
Heb al een paar keer controle gehad met de werk auto .(politie in opleiding zucht)

Ik weet dat de "marc" vervalt na na deze mod , maar daar zullen ze niet zwaar aan tillen.
19ac728
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 411
Geregistreerd: 24 sep 2009, 20:36
Woonplaats: Michiel@19AC728 Den Helder

Re: President Grant

Berichtdoor norman » 12 okt 2009, 22:30

Ik sluit me ook aan bij jullie wijze woorden.
Ik moet er wel bij vertellen dat ik het filter er om de volgende reden uit heb gehaald:
Ik heb de grants aan mijn mag.loop antenne gehangen. Deze antenne is zeer smalbandig, als ik 3 kanalen afwijk tov de frequentie waarop ik 'm heb gepiekt dan staat de SWR al 1:2! Mijn eerste Grant zonder dat filter blijft mooi 1:1 staan op de gepiekte frequentie, evenals mijn kenwood, alan98e en (hoest kuch) Premier CB1000. Mijn tweede Grant met filter (zo uit de doos) ging een paar strepen uit de hoek. Dat was ook de beste swr, als ik een kanaal links of rechts bekeek dan werd het alleen maar meer. Dit was echter alleen bij SSB het geval. Ik vermoed dus dat het filter niet echt netjes gedimensioneerd is (of verkeerd geplaatst met overspraak/instraling tot gevolg wat ik ook met mijn eerste grant mét dat extra filter ook had). Nu ben ik ook geen echte HF goeroe maar dit leek mij op een frekwentie die werd uitgezonden buiten de bandbreedte vd antenne.

Het andere vreemde was dat er al vermogen was op SSB zonder dat ik moduleerde?! Bij mijn eerste grant had ik dat opgelost met afscherming (viewtopic.php?f=7&t=4122). Toen ik het filter had verwijderd was dat euvel ook weg en kon ik die (lelijke :lol: ) afscherming weer weghalen.

Ps mijn eerste grant is weer helemaal legaal vwb kanalen en vermogen. Mijn tweede Grant is helemaal zoals de technici bij Uniden het ooit hadden ontworpen op hun tekentafel met het woord "export model" in hun hoofd. Deze laatste is weer helemaal ingepakt in de doos en bewaar ik voor het nageslacht.
Het blijven mooie radio's :wink:
norman
 

Re: President Grant

Berichtdoor Abt » 13 okt 2009, 15:13

Heb ze nu beide ge-unlocked naar 120 kanalen 10W AM/FM en 21W SSB zoals uit de goede oude tijd.


hoe unlock je hem naar 120 kanalen?
Abt
 

Re: President Grant

Berichtdoor Abt » 13 okt 2009, 15:58

norman schreef:Heb ze nu beide ge-unlocked naar 120 kanalen 10W AM/FM en 21W SSB zoals uit de goede oude tijd.




hoe unlock je hem naar 120 kanalen?
Abt
 

Re: President Grant

Berichtdoor norman » 13 okt 2009, 16:24

norman
 

Re: President Grant

Berichtdoor Abt » 13 okt 2009, 17:20

Thanx Norman!
Morgen krijg ik hem :P binnen, besteld bij jbe.
Dus die transistor kan ook weg als ik het goed zie?
Abt
 

Re: President Grant

Berichtdoor 19ac728 » 13 okt 2009, 20:14

Wat hebben ze dat weer lekker lelijk gemod .
Maar daar zal wel een rede voor wezen , denk ik dan maar.
Ik had het persoonlijk gewoon met de bandschakelaar gedaan , zo was mijn Jackson ook marc. (draden niet aangesloten op de print)

Mous schreef:Morgen krijg ik hem :P binnen, besteld bij jbe.


Ha je had vanmiddag ook om 15:06 je blijde mailtje gehad ?
19ac728
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 411
Geregistreerd: 24 sep 2009, 20:36
Woonplaats: Michiel@19AC728 Den Helder

Re: President Grant

Berichtdoor Abt » 13 okt 2009, 20:32

Wha ja dat klopt! :lol:
Heb jij m ook besteld :D

Een interne schakelaar was idd wel mooier geweest.
Abt
 

Re: President Grant

Berichtdoor 19ac728 » 13 okt 2009, 20:42

Nee , ik heb die spitbak in een zakkie gedaan en naar het postkantoor gebracht . :mrgreen:

Gekkigheid natuurlijk . :lol:
Ik had hem zaterdag avond besteld .
Had ze vanmorgen nog even gebeld dat er ook nog een mike plug bij moest , en toen zei die aardige mevrouw "hij gaat vanmiddag op de post".
Toen was mijn dag weer helemaal goed.
Laatst bijgewerkt door 19ac728 op 13 okt 2009, 21:00, in totaal 1 keer bewerkt.
19ac728
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 411
Geregistreerd: 24 sep 2009, 20:36
Woonplaats: Michiel@19AC728 Den Helder

Re: President Grant

Berichtdoor Abt » 13 okt 2009, 20:57

:lol:
Abt
 

Re: President Grant

Berichtdoor Abt » 13 okt 2009, 21:07

Het zullen haast wel de laatsen zijn denk ik, ergens anders zijn ze niet meer te krijgen.
Laat jij m origineel of ga je m ook stout maken? :P
Abt
 

VorigeVolgende

Keer terug naar Bakkies

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 43 gasten