27 MC via de computer

Voor al je vragen over bakkies, CB's en Export Radios

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

27 MC via de computer

Berichtdoor vingerding » 23 dec 2008, 18:20

Hallo,

Ik ben vrachtwagenchauffeur en heb verders niet zo heel erg veel verstand van 27 MC weet alleen goed hoe ik er doorheen moet kletsen.
Mijn vraag is of iemand weet of het mogelijk is om 27 MC via de compter te hebben.
Ik heb namelijk een PC in de vrachtwagen staan waar ik verder alles overheen heb lopen (muziek,films,navigatie en als boardcomputer).
Nu wil ik alleen nog proberen om de 27 MC ook via de computer te laten lopen (als het mogelijk is zonder bak erachter, maar als dit bestaat met een PCI kaart die je in de PC kunt stoppen)
Hopelijk heeft iemand hier ervaring mee of weet iemand een adres waar ik terecht kan voor deze vraag.

Alvast bedankt voor de eventuele reacties op mijn misschien stomme vraag.

M.v.g.

Bjorn
vingerding
 

Re: 27 MC via de computer

Berichtdoor -Mark- » 23 dec 2008, 21:23

er bestaat zoiets als packet radio, in principe kletsen met andere chatboxen via de 27MC.
helaas is dit fenomeen een beetje uitgestorven. hiervoor heb je een bak en een packet-modem nodig.

of bedoel je spraak via de computer? hierover heb ik helaas geen info.
Afbeelding
Avatar gebruiker
-Mark-
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1842
Geregistreerd: 12 aug 2008, 23:08
Woonplaats: Limburg

Re: 27 MC via de computer

Berichtdoor Thijs » 23 dec 2008, 21:50

een PCI kaart met daar op een cbradio bestaat niet.

Albrecht heeft wel ooit eens een programma verkocht waarmee je een bakkie kon besturen
Afbeelding
Avatar gebruiker
Thijs
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 4477
Geregistreerd: 25 nov 2004, 03:06
Woonplaats: Diep donker Brabant.

Re: 27 MC via de computer

Berichtdoor Papa Alpha » 24 dec 2008, 15:40

vingerding schreef:Hallo,

Ik ben vrachtwagenchauffeur en heb verders niet zo heel erg veel verstand van 27 MC weet alleen goed hoe ik er doorheen moet kletsen.
Mijn vraag is of iemand weet of het mogelijk is om 27 MC via de compter te hebben.
Ik heb namelijk een PC in de vrachtwagen staan waar ik verder alles overheen heb lopen (muziek,films,navigatie en als boardcomputer).
Nu wil ik alleen nog proberen om de 27 MC ook via de computer te laten lopen (als het mogelijk is zonder bak erachter, maar als dit bestaat met een PCI kaart die je in de PC kunt stoppen)
Hopelijk heeft iemand hier ervaring mee of weet iemand een adres waar ik terecht kan voor deze vraag.

Alvast bedankt voor de eventuele reacties op mijn misschien stomme vraag.

M.v.g.

Bjorn


Hoi Bjorn,

Je zou het volgende programma kunnen downloaden: http://www.livecbradio.com/talk.htm
Je hebt dan geen 27 Mc bak nodig, wel een microfoontje die op je computer past.
Kijk maar eens wat je er van vindt.
Voor je het weet zit je met iemand aan de andere kant van de aardbol te kletsen.

Groeten, Harry.
Sirtel 2000 Silver basisantenne + President Jackson II Euro + Turner Plus 3B
Op zolder ligt nog een Avanti Sigma IV, een Avanti Astro-Beam AV-150, Avanti AV-101 Astroplane en een Mantova Turbo 8.
Instructiefilmpje van Avanti Sigma IV antenne/How to assembly an Avanti Sigma IV: http://www.mijnalbum.nl/Album-MVHRLAKY-
EEN INNIGE BAND MET DE 11 METER BAND SINDS 1974.
Avatar gebruiker
Papa Alpha
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 661
Geregistreerd: 24 feb 2007, 19:46
Woonplaats: Regio Deventer

Re: 27 MC via de computer

Berichtdoor Remco Rozenburg » 24 dec 2008, 15:47

Er bestaan wel zenders voor in je PC, in de vorm van PCI kaarten...maar die zijn doorgaans alleen geschikt voor de FM omroepband (88-108MHz) en alleen geschikt voor uitzenden, geen ontvangst. Voor 27MHz ben ik dit nog nooit tegengekomen.
19CQ29 - Mobiel
Avatar gebruiker
Remco Rozenburg
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 1676
Geregistreerd: 20 jan 2007, 22:06
Woonplaats: Rozenburg

Re: 27 MC via de computer

Berichtdoor NL1ZZE » 25 dec 2008, 14:44

Papa Alpha schreef:
vingerding schreef:Hallo,

Ik ben vrachtwagenchauffeur en heb verders niet zo heel erg veel verstand van 27 MC weet alleen goed hoe ik er doorheen moet kletsen.
Mijn vraag is of iemand weet of het mogelijk is om 27 MC via de compter te hebben.
Ik heb namelijk een PC in de vrachtwagen staan waar ik verder alles overheen heb lopen (muziek,films,navigatie en als boardcomputer).
Nu wil ik alleen nog proberen om de 27 MC ook via de computer te laten lopen (als het mogelijk is zonder bak erachter, maar als dit bestaat met een PCI kaart die je in de PC kunt stoppen)
Hopelijk heeft iemand hier ervaring mee of weet iemand een adres waar ik terecht kan voor deze vraag.

Alvast bedankt voor de eventuele reacties op mijn misschien stomme vraag.

M.v.g.

Bjorn


Hoi Bjorn,

Je zou het volgende programma kunnen downloaden: http://www.livecbradio.com/talk.htm
Je hebt dan geen 27 Mc bak nodig, wel een microfoontje die op je computer past.
Kijk maar eens wat je er van vindt.
Voor je het weet zit je met iemand aan de andere kant van de aardbol te kletsen.

Groeten, Harry.


Ja dan is denk ik http://www.freeradionetwork.nl nog net iets leuker
daar aan hangen ook echt 27MC bakkies aan dat netwerk..
Onderandere die in Zierikzee op kanaal 12.. antenne staat op 55 meter hoog..

meer info over de gateway in Zierikzee: http://www.19ok007.com

Groetjes,
Martijn
NL1ZZE
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 351
Geregistreerd: 07 mei 2006, 16:03
Woonplaats: Zierikzee

Re: 27 MC via de computer

Berichtdoor Thijs » 25 dec 2008, 19:27

Vergeten wen hier niet een beetje dat deze meneer mobiel is met zijn computer?

Ik neem aan dat het idee was babaleen op ch19 via de computer. Met het verkeer om hem heen?
Afbeelding
Avatar gebruiker
Thijs
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 4477
Geregistreerd: 25 nov 2004, 03:06
Woonplaats: Diep donker Brabant.


Keer terug naar Bakkies

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 54 gasten

cron