Hoe kom ik van mijn alfakanalen af?

Voor al je vragen over bakkies, CB's en Export Radios

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Hoe kom ik van mijn alfakanalen af?

Berichtdoor Qwerty » 14 jun 2007, 18:58

Hoi,
Ik heb een Samlex 1000 bakkie van iemand overgenomen en ik heb 2 Team 40 Portofoons. De Samlex 1000 heeft 40 kanalen en alfakanalen. Aangezien ik er echt geen verstand van heb weet ik niet welke alfa zijn en welke niet... Maar nou wil ik met de Samlex communiceren met de Team 40 porto's dit gaat wel maar dan moet ik op de Samlex het kanaal van de porto -1 doen (dus Samlex kanaal 9 porto kanaal 10) Ik denk dat dit komt door de alfakanalen... Want de samlex is gebruikt met porto's met alfakanalen. Weet iemand een oplossing voor dit probleem? Ik heb namelijk het idee dat ik niet zo een grote afstand haal tussen de porto's en de samlex...

Alvast bedankt,
Pepijn
Qwerty
 

Berichtdoor satcom » 14 jun 2007, 19:00

hangt er wel een goede antenne aan je samlex
??
satcom
 

Berichtdoor Qwerty » 14 jun 2007, 19:09

Ja volgens mij wel... Gewoon die er bij zat... Magneet voet... ongeveer een meter hoog zoown veerachtige krul in het midden....
Qwerty
 

Berichtdoor satcom » 14 jun 2007, 19:12

staat deze wel uitgedipt en op en op je auto dak want een magneetvoet moet een metale ondergrond hebben als tegenkapasiteit
satcom
 

Berichtdoor Qwerty » 14 jun 2007, 19:24

Nee dat wist ik niet... heb hem gewoon thuis ik dacht dan zet ik m op het dak van mn huis ofzoo... dat is niet magnetisch... Even bedenken hoe ik hem nou op iets metaals krijg... Wat bedoel je met uitgedipt?

Dank je!
Qwerty
 

Berichtdoor satcom » 14 jun 2007, 19:27

een magneet antenne is bedoeld voor op een auto

een magneet antenne hoort op een groot stuk metaal te staan (aauto dak)

en een antenne moet je uit dippen met een swr meter zodat je de eindtrap van je bak nie opblaast een goede swr is 1.1 tot 1.5
satcom
 

Berichtdoor Qwerty » 14 jun 2007, 19:42

Heel erg bedankt! Ik ga een oplossing bedenken zodat ik die antenne ook thuis kan gebruiken of ik koop een nieuwe antenne... maarjah :P
Qwerty
 

Berichtdoor satcom » 14 jun 2007, 19:43

je kan voor thuis beter een basis antenne gebruiken zoals een gpa daar kom je veel veder meer en hij hoet niet op eeen metale plaat maar een basis antenne is veel groter een gpa is 5.5 meter
satcom
 

Re: Onderwerp: alfakanalen?

Berichtdoor RamsesIV » 18 jun 2007, 10:35

Hé welkom,
Ben je al gebeten door het virus? :lol:
Als beginner is een gewone mobielantenne al leuk genoeg, zeker als je een paar mensen kent vanuit de buurt met een cb.
Als je dan de hobby leert kennen breid je vanzelf wel verder uit. Ik \"speel\" er al 7 jaar mee en ik zit nog altijd enkel met mobiel antennes.
:arrow: Anders kijk je maar eens rond op het forum (onder antennes). Je vindt er ideeën genoeg om een voorlopige testinstallatie op te stellen 8)
RamsesIV
 


Keer terug naar Bakkies

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 174 gasten