Uniden Pro 620

Voor al je vragen over bakkies, CB's en Export Radios

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Uniden Pro 620

Berichtdoor Bob » 07 jun 2022, 23:21

Hallo,

Een Uniden Pro 620 basis bakkie op marktplaats gekocht, met een probleempje blijkbaar.

Met de squels naar links hoor ik wel ruis. Maar de S meter slaat niet uit.
Ik hoor ook noooit iemand wat terug roepen. Heel slechte ontvangst dus.
TX en RX led werken naar verwachting.
SWR/watt meter geeft 4 of 5 watjes of zo aan.
Op mijn CRT bak hoor ik de Uniden uitzenden en mij moduleren.
Andersom zend de CRT naar de Uniden en komt vollebak binnen. Ze staan dan ook zowat langs elkaar.
De antenne is een mobile Willie op een staalplaat. SWR 1,2:1 Met de CRT ontvang ik daar mee dagelijks div stations.

Ik heb al de connector van de ext speaker schoon gemaakt. Die schakelt nl ook de speaker. Dat werkt weer.
In de bak zag ik dat de potmeter "FM DEV" verdraait is. Vermoedelijk het vermogen getracht wat op te schroeven.

Iemand een idee of ze een vd andere instelpots, bvb die voor de ontvangst verdraaid hebben, en hoe is dit te fixen?

Je leest wel eens dat men aan een bak begint te schroeven voor nutteloze extra watjes er uit te wringen en dat daar mee de bak ontregelt is, omdat hij verder werkt.
En de vorige eigenaar bij hoog en laag vol houd dat hij er met 2 stations mee gecommuniceerd heeft.
Bob
Nieuw Lid
Nieuw Lid
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 04 mei 2022, 20:42

Re: Uniden Pro 620

Berichtdoor Snof » 08 jun 2022, 09:41

Er is niets of weinig te vinden maar misschien kun je hier iets mee,https://www.youtube.com/watch?v=Id5XRf2YcPA&t=710s&ab_channel=UKFMCBradioservicing
Avatar gebruiker
Snof
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 470
Geregistreerd: 31 maart 2020, 14:41

Re: Uniden Pro 620

Berichtdoor Bob » 10 jun 2022, 19:49

Inmiddels wel ontvangst gehad.
Waarschijnlijk Heeft het oude beestje dan toch een veel mindere gevoeligheid dan mijn CRT bak.
Bob
Nieuw Lid
Nieuw Lid
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 04 mei 2022, 20:42

Re: Uniden Pro 620

Berichtdoor Snof » 11 jun 2022, 09:10

Heb je al getest of de potmeter van de rf gain nog goed werkt want kan niet geloven dat het aan de gevoeligheid ligt als hij verder goed is.
Anders Simon Tolsma of Jakob Pinkster eens vragen, die repareren die oude bakjes veel en stellen hem ook netjes opnieuw af.
Avatar gebruiker
Snof
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 470
Geregistreerd: 31 maart 2020, 14:41


Keer terug naar Bakkies

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 40 gasten