Storing President Lincoln 2 V 3

Voor al je vragen over bakkies, CB's en Export Radios

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Storing President Lincoln 2 V 3

Berichtdoor 19LV832 » 03 okt 2018, 05:33

Hallo Forum,

Ik heb nu al meer dan een jaar een nieuwe President Lincoln 2 V 3 ( geen Plus ). De S-meter geeft altijd tussen de S-5 en 7 storing op USB 27.555 MHz aan. Ik had het vermoeden dat er een storingsbron in de buurt zou moeten zitten. Maar ik heb mijn Sirio Gain-master nu eens op de Kenwood TS-440Sat aangesloten en die geeft maar S-1 storing aan. Ik weet niet of de Kenwood TS-440Sat ook daadwerkelijk beter ontvangt want er is nu geen propagatie maar S-meter laat een groot verschil zien. Ik hoor buurtstations verbinding maken met Noord -en Zuid Amerika maar ontvang hier dan alleen de lokalen en geen verre DX stations. Ik heb wel verbindingen binnen Europa gemaakt met de Lincoln zoals Italie, Spanje en Frankrijk maar die hadden allemaal natuurlijk stevige signalen. Kan het zijn dat de S-meter van de Lincoln intern verkeerd staat afgesteld? Of zou het hele ontvangst gedeelte niet goed afgeregeld zijn? De S-meter van de Lincoln is behalve dan met storing niet overdreven optimistisch en geeft gelijksoortige waarden aan als waarmee mijn buurtstations ze ontvangen. Ik weet dat de eerste Lincoln 2's issiues hadden met de ontvangst maar dit is een versie 3, daarbij zouden de problemen zijn opgelost. De zegel van de Lincoln is verbroken voor de 11M modificatie, dus ik zal wel geen garantie meer hebben. Kent iemand hier in het forum deze klacht, en is dit eenvoudig te verhelpen? Ik heb 2 11M antennes, een Sirio Gain-master en een horizontale Moxon beam. Ik hoop dat er vandaag overdag condities zijn en zal eens luisteren met de TS-440Sat of ik dan ook meer stations ontvang en houd jullie op de hoogte middels deze topic in dit forum. Dat ik hier nu pas achter kom is wel een beetje laat maar gebruikte de TS-440Sat altijd alleen maar voor luisteren naar de MW en KG in combinatie met een active loop. Weten jullie een vertrouwd adres waar ik mijn Lincoln kan laten repareren?

M.v.g Willem 19LV/DP832
Tranceiver: Kenwood TS-440S
Microphone: Kenwood MC-60
Powersupply: PSU-1228
Antenna: Sirio 2012
19LV832
Nieuw Lid
Nieuw Lid
 
Berichten: 17
Geregistreerd: 19 okt 2010, 23:32
Woonplaats: Workum

Keer terug naar Bakkies

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 30 gasten