Nieuwe export bak

Voor al je vragen over bakkies, CB's en Export Radios

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Nieuwe export bak

Berichtdoor HDR » 08 sep 2018, 14:05

Ik heb een Lincoln 2 met doffe modulatie deze gaat retour.
Nu wil ik een nieuwe bak terug kopen met goede heldere harde modulatie.
Welke komt in de buurt.?
CRT SS-6900n
CRT SS990
Garantie 2 export.
Of nog iets anders graag hulp.
HDR
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 267
Geregistreerd: 18 feb 2017, 17:45
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Nieuwe export bak

Berichtdoor Puntje rood » 03 nov 2018, 15:58

Zelfde probleem had ik hier ook met de Lincoln 2+. Doffe modulatie. 5 verschillende merken tafel microfoons geprobeerd en FM modulatie iets verdraaid (harder/zachter) maar dat alles bracht niet het gewenste resultaat. Ook de standaard hand microfoon gaf niet het gewenste resultaat. Uiteindelijk de boel ingeruild voor een CRT 6900N V6 en een prima modulatie met een Sadelta.

Regelmatig contact gehad met de welwillende leverancier maar volgens hem zit er een limiter in de bak. hieronder een gedeelte van één van de vele reacties van de leverancier:

"Uiteindelijk is de Lincoln gemaakt om met het originele materiaal te werken wat niet wegneemt dat natuurlijk ook ander materiaal aangesloten kan worden. Wanneer je ander materiaal gaat gebruiken, kan natuurlijk geen garantie gegeven worden dat dit ook allemaal probleemloos werkt. In het aansluiten van microfoons bestaat jammer genoeg geen standaardisatie dus dat moet je in dat geval zelf allemaal uitvogelen en zo nodig aanpassen. Daarbij weet ik niet hoeveel laagfrequent de Lincoln nodig heeft en hoeveel de microfoon afgeeft. Ook weet ik niet of er audio gefilterd wordt in je tafelmike. In verband met de SSB ( USB / LSB) mode wordt er goed gefilterd in de Lincoln daar anders het signaal te breed wordt (te groot frequentie spectrum). Wanneer je tafelmike ook nog eens filtert, dan kan dat wel eens teveel van het goede zijn. Overigens zit er heel veel verschil tussen microfoons en microfoons wat zelfs bij handmicrofoons onderling het geval is.

Kort samengevat is dat je natuurlijk ook andere microfoons kunt aansluiten echter valt niet uit te sluiten dat je dan modificaties moet uitvoeren. Dit betreft dan je tafelmicrofoon want de Lincoln zou ik zeker dicht laten, anders is je garantie verlopen."

Let wel dit is een reactie van de leverancier, mijn kennis gaat niet zo ver om hier enig commentaar op te leveren. Of het allemaal waar is en of het klopt kan ik dus ook niet bevestigen. Na een half jaar klungelen om een goede modulatie te krijgen heb ik de boel ingeruild en ben met de CRT uiterst tevreden...
Puntje rood
Nieuw Lid
Nieuw Lid
 
Berichten: 19
Geregistreerd: 12 maart 2017, 18:47

Re: Nieuwe export bak

Berichtdoor HDR » 03 nov 2018, 17:01

Dank voor u antwoord heb nu een CRT SS9900 met een Zetagi MB+9 10 keer beter dan de Lincoln II kwaliteit modulatie.Ook heb ik er nu een equalizer tussen staan leuk om mee te spelen.
HDR
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 267
Geregistreerd: 18 feb 2017, 17:45
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Nieuwe export bak

Berichtdoor Puntje rood » 03 nov 2018, 18:45

Als ik nu een nieuwe bak zou moeten kopen dan komt er ook een 9900. De 6900 bevalt tot nu toe nog uitstekend, dus die mag nog effe blijven..

Mooi dat je tevreden bent nu! Top!
Puntje rood
Nieuw Lid
Nieuw Lid
 
Berichten: 19
Geregistreerd: 12 maart 2017, 18:47


Keer terug naar Bakkies

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 34 gasten

cron