Mijn spraak valt steeds weg

Voor al je vragen over bakkies, CB's en Export Radios

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Mijn spraak valt steeds weg

Berichtdoor Dick » 15 mei 2007, 23:44

Hallo ik heb een pr jackson 10 w orgineel heeft het een paar jaar perfect gedaan maar had ineens geen spraak meer maar wel modulatie dus ik denk mike stuk onderweg een ander gekocht (dinamische) maar nu moet ik na het indrukken van de mike eerst een paar seconden wachten anders vallen de eerste paar worden weg.heeft iemand een idee wat het probleem kan zijn .ps
de auto is 24v de bak staat op een grote omvormer.
Gr Dick :oops:
Dick
 

Berichtdoor Ernst » 17 mei 2007, 01:48

hoi
de bakken van meneer president zijn kwa modulatie nogal gevoelig in context met de swr verhouding

als je een erge slechte swr hebt (is mijn ervaring met de lincoln) heb je geen modulatie meer

bij jou kan misschien het zelfde euvel zijn
m vr gr ernst
Avatar gebruiker
Ernst
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1733
Geregistreerd: 08 feb 2005, 00:06
Woonplaats: Drachten

Berichtdoor Dick » 22 mei 2007, 19:41

Ik was een weekje weg maar ik was zelf al op onderzoek uit gegaan en de antenne stond op 2 ,maar het massa draadje onder in de siraal was stuk en dan zal die onder het rijden nog wel slechter gewweest zijn .want nu met een andere antenne deed hij het weer goed. dus dat idee van Ernst kan het best geweest zijn .
Ik heb nog een vraagje de antenne staat op het polyester dak van mijn Toyota landcruiser met onder de antenne een plaatje alluminium en dat aan massa.De ontvangst en bereik zijn goed maar waarschijnlijk kan het beter?
Gr Dick
Dick
 

Berichtdoor Ernst » 23 mei 2007, 01:57

de plaat moet minimaal 50 bij 50 cm zijn en je voet moet er in het midden opstaan om een goede swr te krijgen

is voor de tegen capaciteit

sommige antennes kunnen zonder
ik kan we gerinderen dat er vroeger bootantennes waren voor op een polyester dak

m vr gr Ernst
Avatar gebruiker
Ernst
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1733
Geregistreerd: 08 feb 2005, 00:06
Woonplaats: Drachten

Berichtdoor duckmen » 23 mei 2007, 17:33

hallo

er zijn nog steeds antennen te krijgen die zijn gemaakt voor op kunstof daken .

ik heb er nog 2 liggen dus als je intresse heb laat het even weten
duckmen
 

-> No Ground antennes and comments

Berichtdoor RamsesIV » 23 mei 2007, 17:37

Even in reactie op Duckmen...
Deze ground less antennes bestaan nog steeds. Ze zijn speciaal ontworpen voor polyester dak of spiegelmontage (Sirio GL27 ~ http://www.sirioantenne.it/prodotti_ant ... 1091110527 - op dezelfde site vind je eventueel ook antennes voor boten)

Weet nt hoe je engels is? >> The \"no ground plane\" term is actually misleading. As stated before, you need a ground plane if you want your antenna to work as intended. The term \"no ground plane\" refers to the fact that your vehicle doesn't need to supply the ground plane. It is built into the coaxial cable. The idea isn't new. Anyone who has ever owned a boat and used a CB or marine band radio has undoubtedly used a \"no ground plane\" antenna. The design works great on boats and RV's alike. There are, however, a few rules that need to be followed with \"no ground plane\" antennas. They are:
*Do not mix the antenna or coax from one manufacture with those of another manufacturer. They are matched sets.
*Do not use \"no ground plane\" antennas with conventional (existing) coax cables or conventional antennas with \"no ground plane\" coax.
*Do not shorten the length of the coaxial cable. It is very critical. The frequency shifts when as little as 1/2\" is removed.
*If required, you can increase the cables length by adding standard RG-58A/U or RG-8X cable between the radio and existing NGP cable. We recommend that you use high quality cables in nine foot multiples (9, 18, 27 etc.)with PL-259's on both ends. A common barrel connector, such as our AR-4, will be required to join the cables together.
*Do keep at least two-thirds of the antenna above the roof line.
*Do use an SWR meter to tune the antenna in its final mounting location on the the vehicle.
:arrow: Bron: http://www.firestik.com/Tech_Docs/CBs_&_RVs.htm

:arrow: http://www.cbshop.com/shop2.asp?ls=1&di ... g=18&sg=18 Zie de \"Firestik Omega No Ground\"
Ik ga stoppen anders maak ik het te lang... :oops:
RamsesIV
 


Keer terug naar Bakkies

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 178 gasten