President Wilson

Voor al je vragen over bakkies, CB's en Export Radios

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

President Wilson

Berichtdoor jcva » 27 apr 2016, 22:33

Ik ben vandaag ik het bezit gekomen van een President Wilson asc, deze ontvangt wel maar zend niet.
Als je de micro indrukt dan valt wel de audio weg maar overschakelen naar TX doet hij niet, ik heb de pinout van de microfoon opgezocht en de microfoon doorgemeten, moet goed zijn, een 2e microfoon geprobeerd, zelfde klacht.
Als laatste de juiste pinnen op de plug rechtstreeks doorverbonden maar ook hetzelfde resultaat. Ik kan er dus wel van uit gaan dat er in de bak wat mis is.
Heb wel even over het schema heen gekeken maar dat is vluchtig geweest, ik vermoed dat het met Q10 te maken heeft.
Wie heeft vergelijkbare klacht gehad en hoe is dat opgelost??

Dan een 2e vraag, wie heeft er een duidelijke foto van de binnenzijde, er zit op de kabelboom een module ge-tyrapt en een transistor tegen het front geplakt, enerzijds denk ik aan een modificatie maar anderzijds heb ik het vermoeden dat dit met de asc te maken heeft, de aanduiding asc zit ook op het front met een stickertje, iets wat president vaker deed.
Voor een modificatie door een hobbyist zit het me te netjes. Want bij de gemiddelde is het bak en plak.

Vergeet er even bij te vermelden dat de schakelaar AM/FM geen functie heeft, daar zit nu een stickertje boven met NC. De AM/FM mod is niet gedaan.

Jcva
Laatst bijgewerkt door jcva op 28 apr 2016, 14:25, in totaal 1 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
jcva
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 707
Geregistreerd: 01 jan 2008, 23:56
Woonplaats: HHW

Re: President Wilson

Berichtdoor jan oss » 28 apr 2016, 09:35

geen tx , heeft inderdaad met het rx/tx circuit te maken
de2e vraag , de tor achter het toetsen bord heeft inderdaad met het asc gedeelte te maken
ik verwijderde dit asc circuit in dit type radio altyd ivm veel problemen hiermee
jan bak oss
Avatar gebruiker
jan oss
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 687
Geregistreerd: 03 apr 2009, 12:39
Woonplaats: oss

Re: President Wilson

Berichtdoor jcva » 28 apr 2016, 21:48

Maar buiten die tor zit er nog een module aan de kabel boom ge-tyrapt. Die zal er dan ook wel mee te maken hebben vermoed ik. Wat ik zoal aan foto's op internet zie is zonder die module.

RX/TX schakeling zal ik nog eens meten maar dat zal pas over een paar weken zijn.

Jcva
Avatar gebruiker
jcva
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 707
Geregistreerd: 01 jan 2008, 23:56
Woonplaats: HHW

Re: President Wilson

Berichtdoor jan oss » 29 apr 2016, 11:23

ja dat is de asc controle unit
jan bak oss
Avatar gebruiker
jan oss
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 687
Geregistreerd: 03 apr 2009, 12:39
Woonplaats: oss

Re: President Wilson

Berichtdoor jcva » 14 mei 2016, 19:27

Ding werkt weer, is ook gemodificeerd naar AM/FM.
Dat TX niet werkte was te wijten aan een breukje in een printspoor bij de microfoon plug, deze zat dus gewoon niet vast.
ASc unit laat ik er in zitten, de volgende eigenaar mag beslissen wat hij daar mee wil.

Jcva
Avatar gebruiker
jcva
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 707
Geregistreerd: 01 jan 2008, 23:56
Woonplaats: HHW


Keer terug naar Bakkies

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 22 gasten