Zastone Cb-58 Handheld

Voor al je vragen over bakkies, CB's en Export Radios

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark


Re: Zastone Cb-58 Handheld

Berichtdoor Ernst » 16 jan 2022, 23:37

https://simonthewizard.com/2021/08/31/n ... qyt-cb-58/

De oorsprong lijkt me wel duidelijk :)
Avatar gebruiker
Ernst
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1733
Geregistreerd: 08 feb 2005, 00:06
Woonplaats: Drachten

Re: Zastone Cb-58 Handheld

Berichtdoor Robber57 » 19 jan 2022, 15:49

Het lijkt zo aantrekkelijk en portos zijn zeer verleidelijk maar als je de laatste dagen naar forum entrees kijkt zie je waarom ik portos niet vertrouw, mijn eigen ervaring is identiek, gedonder met de batterijtjes,er komt zomaar niet genoeg vermogen uit.

Wellicht dat het wat beter met deze is door de li-ion batterij maar er is miz veel en vaak gedonder met 11 meter portos, ik ben wel benieuwd naar een test van deze, eens ff zoeken op youtube...

(Edit)
Ah, alleen russisch of ander onverstaanbaar taaltje 😅
1 filmpje dat de ingewanden laat zien en 1 vd problemen van 11 meter portos toont: een heel groot gedeelte vd ruimte in de porto word ingenomen door filtering, spoelen en elco enzo, die kun je slecht verkleinen.
Een andere is de korte antenne die niet veel meer zal doen dan een dummyload, 11 meter portos hebben een lange antenne nodig, zeg 1,5 meter en langer en zo'n opvouwbaar sprietje zal niet veel goeds doen, het is dan wel iets beter dan een rubber duckie van 30 cm maar niet veel.
Het is jammer dat ze niet simpelweg een grotere porto maken, een 11 meter porto was vroeger zo ongeveer een baksteen kwa formaat en gewicht en dat is nodig, nodig voor de grote batterij die de nogal in-efficiënte electronica moet aan sturen, 4 watt uit betekend zo ongeveer 8-12 watt in, nodig om de lange uitschuifspriet te kunnen herbergen want alles onder de 1 meter aan antenne is een dummyload en nodig omdat je spoelen en condensatoren slecht kunt verkleinen en voor 11 meter moeten die dingen nu eenmaal een bepaald formaat hebben.
Robber57
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 330
Geregistreerd: 10 sep 2015, 23:48

Re: Zastone Cb-58 Handheld

Berichtdoor Ernst » 20 jan 2022, 00:16

Afbeelding

Deze heb ik met een lange telescoop antenne erop met een spoel in het midden .. geen compromis ,werkte leuk toen het nog druk was .
400 kan am fm gewoon 4 watt en een redelijk lange stand tijd van de accu
Deze is porto is niet te vergelijken met de huidige brol die er te koop is
Avatar gebruiker
Ernst
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1733
Geregistreerd: 08 feb 2005, 00:06
Woonplaats: Drachten


Keer terug naar Bakkies

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 44 gasten