leeft het dx gebeuren nog?

Alles over DX

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Berichtdoor Bimmer » 25 aug 2007, 15:43

Toch vreemd dat het zo snel kan veranderen, hoorden we het ene moment nog vanalles (Noordwolde, Friesland, Dwingeloo) hoorden we enkele momenten later niks meer.

mooiste was een verbinding met een station uir Bosnie, die loei-hard binnen kwam.

Met gebrekkig Duits, Engels en handen en voeten werk Konden Dennie en Remco met hem een lijntje trekken...Best grappig...

Hopelijk dat er een volgende keer geen anderen komen \"buurten\"
Bimmer
 

Berichtdoor Wintertje » 28 aug 2007, 20:25

Misschien wel leuk om hier een speciaal topic voor te openen.

Misschien kun je zo een landelijke DX-ronde organiseren onder forum leden.

Ik houd me aanbevolen.
Wintertje
www.cbforum.nl verslaafde!
www.cbforum.nl verslaafde!
 
Berichten: 944
Geregistreerd: 23 feb 2007, 20:22
Woonplaats: Zuid-Holland

Berichtdoor Remco Rozenburg » 28 aug 2007, 21:44

Mijn idee :) Ik had al wat berichten met Papa Alpha uitgewisseld, een volgende keer zullen we het beter en eerder communiceren zodat er ook echt geluisterd / afgesproken zal worden op bepaalde frequenties...Ik heb gezien dat er een subforum \"QSO\" is, misschien leuk om een volgende keer hier de afspraak te plaatsen?

Zoals Bimmer al zei hebben we best leuke dingen gehoord in de nacht, het station uit Bosnië was echt bizar, even heel goede condities en vervolgens verdween hij in de ruis, van een dikke S9 op FM.

't Nadeel was echter dat het allemaal best laat was voordat we echt wat gingen horen, ik lag om 3.30 op bed (en dan is het voor mij maar 10min. rijden), met een vriendin thuis kan ik dit natuurlijk niet ieder weekend zo laat maken he :lol:

Naar welke frequentie/modulatie zou jullie voorkeur uit gaan? Ik ben me ervan bewust dat de 40 kanalen zo nu en dan best vol zitten en niet iedereen beschikt over een SSB bak.
19CQ29 - Mobiel
Avatar gebruiker
Remco Rozenburg
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 1676
Geregistreerd: 20 jan 2007, 22:06
Woonplaats: Rozenburg

Berichtdoor Wintertje » 28 aug 2007, 22:37

Ik denk dat je het beste boven de 40 MARC kanalen kunt gaan zitten om te DX-en.
Om de eigenaren van een 40 kanalen bak niet te passeren zou ik rond kanaal 30 gaan zitten.

Ik luister eigenlijk nooit 's nachts dus heb geen idee hoe druk het dan is.

Wij hadden vroeger in de Bollenstreek elke laatste vrijdag van de maand vanaf 23.00 uur een rondje op de SSB. Was echt erg leuk allemaal vreemde stations die zich dan meldden van overal vandaan.
Wintertje
www.cbforum.nl verslaafde!
www.cbforum.nl verslaafde!
 
Berichten: 944
Geregistreerd: 23 feb 2007, 20:22
Woonplaats: Zuid-Holland

Berichtdoor satcom » 29 aug 2007, 13:01

helaas heeft niet iedereen een bak die boven de 40 kan komtof iemand moet een aanpasing voor een satcom weten dat hij 80 kan krijgt
satcom
 

Berichtdoor 19-AT-068 Frank » 29 aug 2007, 13:11

@ Satcom je hebt dan 80 kan. met alleen FM en boven de 40 kan. wordt in de regel alleen ssb gebruikt voor dx .
Avatar gebruiker
19-AT-068 Frank
Moderator
Moderator
 
Berichten: 4954
Geregistreerd: 18 dec 2006, 21:03
Woonplaats: Enschede/JO32KF

Berichtdoor satcom » 29 aug 2007, 13:13

dus dan kan ik bveter een president bak op de kop proberen te tikken met 80 kan en ssb
satcom
 

Berichtdoor 19-AT-068 Frank » 29 aug 2007, 22:39

Yeb als je een beetje leuk wilt dx'n .
Avatar gebruiker
19-AT-068 Frank
Moderator
Moderator
 
Berichten: 4954
Geregistreerd: 18 dec 2006, 21:03
Woonplaats: Enschede/JO32KF

Re:

Berichtdoor 19WO122 » 20 sep 2007, 12:09

Beste Jan
Het antwoord is : jazeker de Whisky Oscar club bestaat nog steeds. Graag verwijs ik je naar de website : http://www.whiskyoscar.com
19WO122
 

Vorige

Keer terug naar DX

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 95 gasten