artkilelen voor radio hier lastig in thailand

Alles over DX

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

artkilelen voor radio hier lastig in thailand

Berichtdoor 153ir012 » 01 sep 2022, 07:49

nu bezig voor koppelstik female female om coaix kabel te verlengen te kopen in thailand moeilijk.
weten zelf soms niet wat ze verkopen de zaak.geloof nu een zaak gevonden eens kijkken wat ze meer hebben ook een paar bananen stekkers nodig ben benieuwd probleem is de taal spreken geen engels de mensen maak foyo wat ik nodig heb en stuur die dan of ze het verkopen coaipluggen wel te koop en meter via bangkok laten op sturen naar mijn huis komy hier wat op 23mc meest hamoperators 2 meter en 70cm maar spreken ook geen engels jammer.
153ir012
www.cbforum.nl verslaafde!
www.cbforum.nl verslaafde!
 
Berichten: 800
Geregistreerd: 08 maart 2010, 05:34
Woonplaats: Thailand

Re: artkilelen voor radio hier lastig in thailand

Berichtdoor pa0rwh » 02 sep 2022, 06:38

Zo te lezen is je nederlands ook niet te best....sawasdee krap
pa0rwh
Nieuw Lid
Nieuw Lid
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 23 jan 2021, 11:45

Re: artkilelen voor radio hier lastig in thailand

Berichtdoor pino » 03 sep 2022, 21:37

pa0rwh schreef:Zo te lezen is je nederlands ook niet te best....sawasdee krap

meer dan een jaar lid en dit is je eerst antwoord ?
èèn van de forum regels zijn iedereen respecteren (dus niet kleineren omdat jij iets beter schrijf)
QTH-Rotterdam
Een goede antenne hoeft niet duur te zijn, een dure antenne hoeft niet goed te zijn.©
Avatar gebruiker
pino
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 754
Geregistreerd: 21 feb 2009, 13:31
Woonplaats: Rotterdam

Re: artkilelen voor radio hier lastig in thailand

Berichtdoor 19RE000 » 04 sep 2022, 16:11

153ir012 schreef:nu bezig voor koppelstik female female om coaix kabel te verlengen te kopen in thailand moeilijk.
weten zelf soms niet wat ze verkopen de zaak.geloof nu een zaak gevonden eens kijkken wat ze meer hebben ook een paar bananen stekkers nodig ben benieuwd probleem is de taal spreken geen engels de mensen maak foyo wat ik nodig heb en stuur die dan of ze het verkopen coaipluggen wel te koop en meter via bangkok laten op sturen naar mijn huis komy hier wat op 23mc meest hamoperators 2 meter en 70cm maar spreken ook geen engels jammer.


CB Radio Facebook group in Thailand
https://en-gb.facebook.com/groups/45772 ... 32/photos/

Daar zal je ongetwijfeld Engels sprekenden vinden.
19RE000
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 765
Geregistreerd: 09 maart 2010, 16:18
Woonplaats: Fietsenstalling van Den Haag

Re: artkilelen voor radio hier lastig in thailand

Berichtdoor 153ir012 » 07 sep 2022, 06:02

nu ben al 12 jaar uit nederland dus meest probeer ik in mijn steenkool engels.dus ja verleer nederlands niet maaar schrijven nooit mijn grote pasie geweestnu ondertussen 3 koppelstukken ontvangen gisteren door 153rt president van deze groep spreekt geen engels maar via de vrouw die contacy had via telefoon mooihijzegt kan alles leveren en doet ook reperatie geen winkel maar amateur die ook de 11meter een warm hart toe draagt die zijn er ook erg blij mee nu voorlopig wilson 1000 op het dak hier hoor weinig op de radio maar werkt dus dat is mooi
153ir012
www.cbforum.nl verslaafde!
www.cbforum.nl verslaafde!
 
Berichten: 800
Geregistreerd: 08 maart 2010, 05:34
Woonplaats: Thailand

Re: artkilelen voor radio hier lastig in thailand

Berichtdoor 153ir012 » 07 sep 2022, 06:06

wat is kleineren somige amateurs denken het te weten omdat ze een licentie gehaald hebben en ik maar piraat ben
maar ook vele amateurs anders maak niet uit als ze mebegrijpen in nederlands is het goed .
153ir012
www.cbforum.nl verslaafde!
www.cbforum.nl verslaafde!
 
Berichten: 800
Geregistreerd: 08 maart 2010, 05:34
Woonplaats: Thailand

Re: artkilelen voor radio hier lastig in thailand

Berichtdoor Snof » 07 sep 2022, 09:45

Zo denk ik er ook over, je kunt niet overal even goed in zijn of je nu wel of geen papiertje hebt maakt voor mij niets uit.
Avatar gebruiker
Snof
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 470
Geregistreerd: 31 maart 2020, 14:41

Re: artkilelen voor radio hier lastig in thailand

Berichtdoor 19JP072 » 08 sep 2022, 20:18

153ir012 schreef:nu bezig voor koppelstik female female om coaix kabel te verlengen te kopen in thailand moeilijk.
weten zelf soms niet wat ze verkopen de zaak.geloof nu een zaak gevonden eens kijkken wat ze meer hebben ook een paar bananen stekkers nodig ben benieuwd probleem is de taal spreken geen engels de mensen maak foyo wat ik nodig heb en stuur die dan of ze het verkopen coaipluggen wel te koop en meter via bangkok laten op sturen naar mijn huis komy hier wat op 23mc meest hamoperators 2 meter en 70cm maar spreken ook geen engels jammer.


Misschien kun je AliExpress proberen. Qua pluggen (zoals PL-259) hebben ze van alles en nog wat. Kwaliteit is prima, veel Europese en Amerikaanse radiowinkels halen het ook bij Chinese fabrikanten :wink: . Verzending gaat internationaal.

https://nl.aliexpress.com/item/4000147877407.html
Laatst bijgewerkt door 19JP072 op 08 sep 2022, 20:20, in totaal 1 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
19JP072
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 429
Geregistreerd: 24 sep 2007, 21:21

Re: artkilelen voor radio hier lastig in thailand

Berichtdoor 19JP072 » 08 sep 2022, 20:19

En... mits je natuurlijk een vast adres hebt...
Avatar gebruiker
19JP072
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 429
Geregistreerd: 24 sep 2007, 21:21

Re: artkilelen voor radio hier lastig in thailand

Berichtdoor 19AT593 » 12 sep 2022, 12:01

Als ik lastig aan artikelen zoals coax en pluggen zou kunnen komen dan ging ik kijken naar een alternatief. Je kan met een paar bamboestokken en een rol speakerdraad (dat kan je in Thailand toch wel kopen?) een prima antennesysteem maken. In plaats van coax zou ik dan zelf een open lijn (ook wel kippenladder) maken, dat is echt niet moeilijk maar wel veel werk. Dan een kleine antennetunertje bouwen (op CB ook wel matchbox genoemd) of misschioen heb je die al. Tuner bouw je van 1 of 2 variabele condensatoren en een spoel. De spoel eventueel met aftakkingen om de juiste inductie te vinden. Officieel moet er ook nog een balun tussen de tuner en de open lijn. Maar zo nauw komt het niet als alleen op 11m wordt gewerkt. Condensatoren en spoel kan je zelf maken op diverse manieren. In feite is een condensator gewoon 2 geleidende delen met een isolator ertussen. Lucht is ook al een isolator. Door het oppervlak van de geleidende delen te vergroten of te verkleinen pas je de capaciteit aan. Op internet zijn allerlei ideetjes te vinden. Een spoel lijkt me niet moeilijk...even wat draad op een kunststof buis wikkelen en klaar. Een soldeerbout en wat tin voor dit soort zaken zou handig zijn maar zelfs zonder zou ik het toch nog een weg vinden om alles aan elkaar te knopen...uiteindelijk kan je dan met bijna niets toch een signaal in de lucht zetten.
19AT593 Sebastiaan
Avatar gebruiker
19AT593
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 286
Geregistreerd: 01 jan 2011, 22:12
Woonplaats: Noord-Groningen


Keer terug naar DX

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 32 gasten

cron