logboek

Alles over DX

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Re: logboek

Berichtdoor coszmo » 09 jan 2020, 15:16

Geachte hr . CB-België : DX 27 mhz . is in het Engels . Dus als je geen Engels kunt spreken hoe maak je je dan verstaanbaar ?
'Het werkelijk kenmerk van intelligentie is niet kennis, maar verbeeldingskracht'

Groeten Anton 19RF299
coszmo
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak

Berichtdoor Mike-Oscar-Delta » 09 jan 2020, 15:28

Wat haab ook al zegt, je hoeft geen Engels te kunnen lezen om Engels te kunnen brabbelen ;-) Met een paar woorden kan je al een osl kaart regelen.
-- --- -.. -....- ----- ..--- -----
19WAC3130
Mike-Oscar-Delta
Niet meer weg te krijgen
Niet meer weg te krijgen

Berichtdoor 19-DT-170 » 09 jan 2020, 18:56

haab schreef:Steenkolenengels kun je wel spreken maar eventueel niet lezen...
zee the koe stand in the wei and how ze grass :mrgreen:

Zeekoe zeekoe zeekoe die niks...
Dat klopt dat je niks ziet, het is ook radio en geen tv. :lol:

Seventy trees sla ik ook steevast af... Ik zou niet weten wat ik met zoveel bomen moet.. :mrgreen:
Groet,

Pascal / 19-DT-170 / CB0EYS
19-DT-170
Super Spammer
Super Spammer

Berichtdoor Mike-Oscar-Delta » 09 jan 2020, 22:00

Ter lering ende vermaak: http://www.engrish.com/

Afbeelding
19WAC3130
Mike-Oscar-Delta
Niet meer weg te krijgen
Niet meer weg te krijgen

Berichtdoor cb-belgië » 10 jan 2020, 09:00

coszmo schreef:Even een losse opmerking van mij aan cb-belgië :

Als je geen Engels kan lezen en schrijven hoe wil je dan DX en ? In het Vlaams ?

Je eerste vraag was terecht Coszmo. Daar heb ik en nog anderen personen antwoorden of voorbeelden van laten zien :wink: .

coszmo schreef:Geachte hr . CB-België : DX 27 mhz . is in het Engels . Dus als je geen Engels kunt spreken hoe maak je je dan verstaanbaar ?

:roll: Je tweede vraag is onterecht Coszmo! Of mijn twee antwoorden hieronder zijn onterecht?

Heb ik dat geschreven/gezegde coszmo dat ik geen engels kan spreken? Ik denk het niet !
:lol: CB-amateur zijn is plezant !

Een CB toestel (zendontvanger) heeft 40 kanalen (26,965Mhz tot 27,405Mhz) waarmee je kan communiceren op am/fm en ssb.
Het zendbereik varieert door de weersomstandigheden (propagatie), het zendvermogen (watt) en de opstelling (hoogte) van jou cb antenne.
Het ontvangstbereik komt overeen met je zendbereik om stereo (geluid) te vermijden.
cb-belgië
Volhouder
Volhouder

Berichtdoor cb-belgië » 10 jan 2020, 09:11

Mike-Oscar-Delta schreef:Wat haab ook al zegt, je hoeft geen Engels te kunnen lezen om Engels te kunnen brabbelen ;-) Met een paar woorden kan je al een osl kaart regelen.

Dankjewel Mike-Oscar-Delta voor je hele goede en duidelijk uitleg over een paar woorden DX 27 mhz in het engles...

En als je heel goed luistert naar de DX 27 mhz, het zijn ook altijd dezelfden woorden (zinnen) die terug komen bij een DX 27 mhz Communicatie ! :wink:
:lol: CB-amateur zijn is plezant !

Een CB toestel (zendontvanger) heeft 40 kanalen (26,965Mhz tot 27,405Mhz) waarmee je kan communiceren op am/fm en ssb.
Het zendbereik varieert door de weersomstandigheden (propagatie), het zendvermogen (watt) en de opstelling (hoogte) van jou cb antenne.
Het ontvangstbereik komt overeen met je zendbereik om stereo (geluid) te vermijden.
cb-belgië
Volhouder
Volhouder

Berichtdoor Mike-Oscar-Delta » 10 jan 2020, 09:36

cb-belgië schreef:[i]Dankjewel Mike-Oscar-Delta voor je hele goede en duidelijk uitleg

Als ik dan ook nog Qsl i.p.v. Osl had getikt :wink:
19WAC3130
Mike-Oscar-Delta
Niet meer weg te krijgen
Niet meer weg te krijgen

Berichtdoor 19AT593 » 14 jan 2020, 23:35

Jammer dat het helemaal de verkeerde kant op gaat in zo een topic. De tip van Ham Radio de Luxe was erg goed, ik gebruik het zelf ook. Maar helaas staan er de CB divisies niet in. Dat is dan weer erg jammer. Wil je online een logboek bijhouden, kan ook....maar kijk uit wat je doet, want veel van die logboeken zijn door iedereen te raadplegen. Een optie is het logboek te gebruiken in de site http://clusterdx.nl/. Wil je offline een logboek gebruiken dat puur voor 11 meter is, je kan eens kijken naar yaLOG op http://www.yalog.net/.

Succes
19AT593 Sebastiaan
19AT593
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak

Berichtdoor Mike-Oscar-Delta » 15 jan 2020, 00:14

19AT593 schreef:Jammer dat het helemaal de verkeerde kant op gaat in zo een topic.

Dat is des fora en gelukkig zijn we hier op een CB forum :wink: Dat volgt een beetje de toon op de 11 meter en niet
zoals we ons "behoren" te gedragen op andere frequenties toch.

Al met al zijn er een paar voorstellen en pointers gegeven en met een portie google komt een mens een heel eind tegenwoordig,

Je kan zelfs een spreadsheet opzetten of wat dacht je van deze: https://www.k7mva.org/OpenOfficeApps/HamLogLO.ods
19WAC3130
Mike-Oscar-Delta
Niet meer weg te krijgen
Niet meer weg te krijgen

Vorige

Keer terug naar DX