Een Icom IC-7100 en vol bureau

Post hier foto's van je apparatuur, setup & Shack!

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Een Icom IC-7100 en vol bureau

Berichtdoor Arnold (CQ27) » 15 nov 2013, 15:24

Sinds gisteren QRV met de Icom IC-7100 en in deze tijdelijke opstelling gelijk een vol bureau.
Dan staat de voeding zelfs nog op een andere plek buiten beeld. En natuurlijk is de externe SWR/Power meter ook niet echt nodig, maar ik wilde graag even vergelijken met de interne meters.
Afijn, dit is een luxe probleem en natuurlijk zal het t.z.t. een wat compactere en vaste plaats gaan krijgen.

Afbeelding
Arnold (CQ27)
 

Re: Een Icom IC-7100 en vol bureau

Berichtdoor Peter-dx » 15 nov 2013, 15:53

geen gezicht Arnold :mrgreen: Denk dat zij liever naast mijn 7700 wil staan .....
Peter-dx
Opgegeven Geval!
Opgegeven Geval!
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: 15 jul 2011, 17:44

Re: Een Icom IC-7100 en vol bureau

Berichtdoor Arnold (CQ27) » 15 nov 2013, 16:24

Peter-dx schreef:geen gezicht Arnold :mrgreen: Denk dat zij liever naast mijn 7700 wil staan .....


De 7700 is voor mij nog toekomstmuziek Peter en absoluut mijn favoriete HF set.
Maar ja, je moet klein beginnen toch ..... :lol:
De IC-7100 is net zo innovatief en vooruitstrevend als destijds de IC-781 en daarom wilde ik 'm er ook absoluut bij hebben.
Op het plaatje vond ik het een foeilelijk ding maar in de praktijk een heel praktische set met z'n schuine front, heerlijk draaiende afstemknop en touchscreen.
En een topper van een HF ontvanger! Verder heel veel digitale filters en andere toeters en bellen die z'n grotere broers ook aan boord hebben. :D
Arnold (CQ27)
 

Re: Een Icom IC-7100 en vol bureau

Berichtdoor Peter-dx » 15 nov 2013, 17:15

mooie radio Arnold !!

Zoek ook nog iets mobiel ..... dus als je hem weer weg doet ...... geen sigaren en whisky malt bij de radio :mrgreen:
Peter-dx
Opgegeven Geval!
Opgegeven Geval!
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: 15 jul 2011, 17:44

Re: Een Icom IC-7100 en vol bureau

Berichtdoor vincenttor » 15 nov 2013, 19:10

Haha die peter :-)
Ik vind het ook een spuuglelijk ding. Maar ach,
Heb er al even bij Marcus mee mogen spelen en werkt prima.
Voor t einde van het jaar schaf ik er ook nog 1 aan voor m'n remote station.
Veel plezier Dr mee
Bij twijfel altijd doen!
vincenttor
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2091
Geregistreerd: 07 jul 2007, 02:57
Woonplaats: omg amsterdam

Re: Een Icom IC-7100 en vol bureau

Berichtdoor Peter-dx » 15 nov 2013, 22:04

Hey Vince, Arnold

id zeer leuke radio ...als je hem gaat kopen kijk eens bij twee stuks :D misschien scheelt het een paar euro. Op de "dag vd Amateur in Apeldoorn" stond deze radio voor ( ff gokken)
40 euro goedkoper dan de normale prijs ..... De Prijzen zijn vastgesteld door Icom ..... Kan wel een mailtje wagen of hij deze prijs nog wil hanteren ??

gr.
Peter-dx
Opgegeven Geval!
Opgegeven Geval!
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: 15 jul 2011, 17:44

Re: Een Icom IC-7100 en vol bureau

Berichtdoor Arnold (CQ27) » 16 nov 2013, 12:44

Peter-dx schreef:mooie radio Arnold !!

Zoek ook nog iets mobiel ..... dus als je hem weer weg doet ...... geen sigaren en whisky malt bij de radio :mrgreen:


Mooi is anders Peter want ik moet nog steeds aan z'n "wekkerklok looks" wennen. Uiteindelijk is er heel goed over nagedacht want door deze vormgeving is het een geweldig ergonomische set die stabiel op het bureau staat en heel lekker afstemt. Menustructuur is heel overzichtelijk en direct en zit heel logisch in elkaar. Door het touchscreen kan je heel snel alle kanten op navigeren.
Daar kunnen geen draaiknoppen en verborgen menu's tegen op. Het is een genot op HF te luisteren en te ontdekken wat je met de filters allemaal kunt doen.
Ik heb ook de IC-7000 gehad maar die was veel onrustiger en gaf veel meer bijgeluiden op HF als je met de filters aan het spelen was.

Kortom een topper die ik dus net als de IC-781 nooit meer weg doe! Als je eenmaal gegrepen bent door het Icom virus dan kom je er niet meer vanaf. Daar weet jij alles van! :mrgreen:
En uiteraard niets ten nadele van Yaesu en Kenwood want ook die hebben geweldige sets gemaakt.

En om op je opmerking te reageren. Sigaren rook ik echt niet in de shack maar een lekkere malt whisky staat er wel eens naast.
Verder ben ik absoluut ziekelijk zuinig op m'n apparaten en dat heb ik al vanaf 40 jaar geleden toen ik een nieuwe Yaesu FT-101e gekocht had. Na gebruik ging er een doek overheen tegen het stof en die tic heb ik helaas nog steeds. :shock: Op alle sets en ontvangers ligt een rubberen mat tegen beschadigingen. Zelfs op de Daiwa op de foto hierboven (ben je dan gek of niet?) :?
Op de unit van de IC-7100 zit er volgende week ook eentje. Het folie zit nog op het display van de IC-7100 en die gaat er pas af als ik er een screenprotector op plak.
Ik weet niet waar ik dit vandaan heb want verder ben ik helemaal niet zo overdreven zuinig op m'n spullen. Ik heb me erin geschikt en zal verder met deze tic door het leven moeten. hi

Dus Peter ..... wachten heeft geen zin maar ik vermoed dat er sowieso toch al heel snel een IC-7100 in je mobiel zal komen :lol:
Arnold (CQ27)
 


Keer terug naar Foto's van je apparatuur / setup

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten

cron