al ruim 3 jaar bezig om vergunning te krijgen.

Post hier foto's van je apparatuur, setup & Shack!

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

al ruim 3 jaar bezig om vergunning te krijgen.

Berichtdoor Tony9 » 17 apr 2012, 19:37

al ruim 3 jaar bezig om vergunning te krijgen maar geef niet op en ga tot het hoogste, rechtbank, raad van staten en dan rest nog het europees hof.

hallo ben nieuw hier en wil toch wat kwijt, mijn naam is Tony en call is 19Tango Whiskey 001 president TW group. ben sinds 1979 actief op de 27mc gebeuren vaak te vinden op usb later wat op fm maar usb is toch mooier dus ja trekt me meer.
alleen jammer dat de condities niet zo goed zijn maar beloven betere jaren. afwachten.

dit heb ik op zendamatuer staan

heb een mast van bijzen gekocht 18 meter hoog 2 maanden geleden en zou deze graag willen zetten, de gemeente heeft van de week laten weten deze te weigeren,
welstand: voldoet niet aan de redelijke eisen van welstand.
het plaatsen van een vakwerkmast met deze hoogte acht de commissie storend zowel vanaf de openbare weg als achterliggende tuinen. ben de buurt afgeweest en gevraagd of er bezwaren waren, want de gemeent Oss liet weten dat alle bewoners bezwaar hadden, heb intussen 66 mensen die geen BEZWAAR hebben en hebben getekend, gemeente laat weten daar niet mee van doen te hebben uitslag welstand en gemeent staat hoger dan wat mensen in de buurt vinden.
welstand en ik blijven achter de beslissing staan en weigeren de vergunning.
ga bezwaar indienen maar denk niet dat het zal helpen en de mast niet mag zetten.

een buur en daarnaast hebben bezwaar gemaakt, volgens de gemeente, maar liet ook weten dat de hele wijk bezwaar hadden gemaakt, wat niet bleek want ze noemde er 2 en ik liet de 66 niet bezwaren zien maar dat maakte bij haar geen indruk, ook was ze niet onpartijdig de buur gaf de reden ik zit tegen een mast aan te kijken als ik in de tuin zit, 13 jaar geleden komen wonen en liet weten dt de mast weg moest van hem, is naar de gemeente gestapt en kreeg een schrijven de mast te legaliseren die 21 jaar stond staat er nog 100 euro betaald en de mast mocht blijven. heb gelijk doorgegeven dat ik de mast wil vervangen en deed het ook, alleen word deze geweigerd.
advies een slankere mast was geen probleem, wel ik heb vorig jaar een slankere mast van gb towers gekocht en kreeg hetzelfde probleem, voldoet niet aan de eisen, bezwaar gemaakt en toen kwam de gemeente ja de mast moet getuid worden, heb uitgelgd dat het niet mogelijk was omdat ik geen kans zie draden te spannen en bij de buur moet hangen, dan geven wij geen vergunning, de mast verkocht en kreeg de kans om een bijzen mast te kopen en dacht nu heb ik het voor elkaar. niet dus. weer voldoet niet aan de eisen. de wet is in 2010 aangepast en heeft nu een wabo en bor, mij niet bekend die wetten, en heb daar geen kaas van gegeten, heb met de EEG te rome aangewakkerd en zeggen daar hebben we niets van doen. de mast mag niet worden geplaatst. de amtenaar blijft bij haar besluit.

wel ik hoop dat iemand van de veron mij kan helpen om dit probleem op te lossen, volgende week donderdag ga ik naar het juridischloket en vanavond naar de rechtwinkel kijken wat die kunnen doen. en hoop steun van de veron kan krijgen.

ben benieuwd wat er uit komt.

de hoorzitting is geweest en moet nu 8 weken wachten op de uitslag van de commissie van de door de gemeente aangestelde personen. dus word vervolgd.

65 mensen zijn voor en mijn directe buur nr 11 en daarnaast nr 13 hebben bezwaar gemaakt. later bleek dat er geen BEZWAAR OP PAPIER is afgegeven bij de gemeente, alleen maar gelogen en bedrogen. ik denk om me bang ermee te maken, maar dan hebben ze de verkeerde voor zich en zet mijn tanden erin en ga hogerop.
11 ligt dwars en zijn buur nr 13 moet mee doen anders heeft hij problemen, hij moet doen wat nr 11 zegt. deed hij eerst bij mij, maar ik negeer de gestoorde gek. de straat noemt hem al de burgemeester van de straat. zou die willen.
gelukkig is zijn vrouw gaan scheiden van hem, die kan hij niet meer slaan en de zoon ook niet meer die is met moeder mee. nu zit ie alleen. de burgemeester van de straat.

heb 12 kleine mastjes geplaatst in de achter tuin en hij heeft bezwaar gemaakt en maandag komt de gemeente handhaving kijken of ik strafbaar ben, niet dus allen staan onder de 5 mtr en is vergunningsvrij, dat word morgen lachen.

word vervolgd. en nee ik geef nog niet op de mast staat wel op internet maar word pas verkocht als ik nee krijg. dus 8 weken wachten.

heb intussen een hoorzitting gehad en ben er met Jan ook zendamateur heen geweest en vonden de hoorzitting schandelijk en geschreeuw door de voorzitter dat we eigenlijk schrokken op de manier die gast ons uit blafte, in de hoop we zouden afhaken, maar bleven bijden zitten en het verweer kenbaar maken. misschien later zal ik de ervaring plaatsen.

wel als eind stuk liet ik weten aan de heren van de hoorzitting en gemeente dat ik mocht het negatief uitvallen naar de plaatselijke en landelijke pers zou stappen en naar het europees hof, en daar waren ze niet blij mee merkte ik.
5 dagen later werd ik door de amtenaar van de gemeente gebeld of ik er nog over wil komen praten om tot een goede afsluiting konden komen, we zijn er met 2 personen ik en 'n goede vriend die me bijgestaan heeft in het maken van het bezwaar en andere brieven en kregen mee dat als ik geen pers en rechtzaak van maakte en de mast niet hoger zou plaatsten dan 15 meter en na het zenden cq ontvangen de mast op het laagste punt gezet zou worden.

dus ja nu heb ik een briefje naar de gemeente gedaan en voorlopig akkoord ga met hun eis. later zien we wel als ik zeker weet dat ik weet dat de mast teld en niet de antennes want de amtenaar liet weten inclusief antenne en dat lijkt me niet waar te zijn maar goed ik wil het zeker weten. en of de gemeente kan eisen dat ik de mast bij geen gebruik in moet schuiven ook daar wil ik achter zien te komen. dus wie kan me vertellen zwart op wit dat het niet zo is.

word vervolgd, indien de vergunning er is laat ik het weten en dan kan ik de mast gaan plaatsen, eindelijk na 1 1/2 jaar bezig te zijn.

fijne dag allemaal groet Tony

ik heb een brief ontvangen van de gemeente daarin liet de gemeente weten dat ze geen toezegging hebben gedaan als ik 15 meter zou gaan en naar beneden liet zakken als ik niets deed en niet naar de rechter stapte en naar de pers ik de vergiunning kon krijgen.
niet dus nu laten ze weten dat de getuigen en ik suggereren dat de ambtenaren dat hebben toegezegt, dus met andere woorden zijn wij die liegen, niet dus, komende week ga ik een brief naar de gemeente doen en dit nog eens uitleggen.
ook de Heer v/den Berg heeft een brief naar de gemeente gestuurd en dezelfde brief naar mij, ben benieuwd wat de reaktie daarop is, denk niet dat de gemeente onder de indruk is van het schrijven van de heer v/den Berg. de gemeente heeft de brief van de heer v/d Berg terzijde gelegd niet relevant.
ook de hoorcommissie die overgens behoorlijk ongepast en geschreeuw en dat noemt men deskundig nou de commissie is duidelijk voor de gemeente, heeft een negatieve uitslag, geen verslag ontvangen alleen van de gemeente dat ze niet akkoord gingen. dat acsepteer ik niet en vraag het raport op en dat kan mee naar de rechter.
dus ja nog een hele weg te gaan maar goed ik laat het nog niet vallen.

word vervolgd fijne dag Tony

de stukken zijn naar de rechtbank en nu afwachten tot de zaak behandeld word, zou wel 3 maanden kunnen duren maar goed het zei zo. belangrijk is dat het draait en we gaan ervoor.
1 maart naar de rechter geweest en die zou over 6 weken de uitspraak doen dus 12 april zou de uitslag komen. hebben bericht gehad van de rechtbank dat er 6 weken verlenging nodig is. jammer maar dat wil zeggen dat er niet geweigrd is en de hoop nog is dat er verleend gaat worden. dus nu afwachten wat de uitslag gaat worden. heb er nog steeds een goed gevoel bij en mijn woordvoerder Willart ook en de 4 personen die mee waren gekomen ook. dus spannend. en ik wacht al 3 jaar dus dit kan er nog wel bij.
het gestuntel van de ambtenaar naar de rechter was in ons voordeel dat dachten we allemaal aangezien hij toch juridischadviseur is van de gemeente Oss maar zo'n gestuntel heb ik nog niet meegemaakt. maar goed we lachten in ons binnen, en dachten waar heeft die het over.

spannend maar de moeite waard. na als alles voorbij is gaat er een klacht naar den Haag over het wanbeleid van de gemeente Oss. want ik laat het er niet bij zitten. en de gemeenteraad word ook op de hoogte gesteld want hier komen ze niet mee weg. ben klaar met de gemeente Oss.
ben normaal niet zo fel maar nu ga ik me sterk maken en laat van me horen.

word vervolgd.

fijne dag gr Tony
bijzenmast.jpg
Laatst bijgewerkt door Tony9 op 18 apr 2012, 19:44, in totaal 4 keer bewerkt.
Tony9
 

Re: al ruim 3 jaar bezig om vergunning te krijgen.

Berichtdoor rob kenwood » 17 apr 2012, 22:18

tony succes man met je mast! ga je horen op ts!

gr rob 19ac153
19AC153


is er leven na de dood? steel me kenwood en je weet het!
rob kenwood
www.cbforum.nl verslaafde!
www.cbforum.nl verslaafde!
 
Berichten: 962
Geregistreerd: 12 aug 2008, 17:59
Woonplaats: gewoon thuis

Re: al ruim 3 jaar bezig om vergunning te krijgen.

Berichtdoor 19-AT-068 Frank » 18 apr 2012, 07:19

Hallo Tony ik ben ook al zo lang bezig ,mijn hele pakket ligt nu bij de rechtbank en nu is het wachten op de uitspraak. Gezien een recente vergelijkbare zaak hier in Enschede ,heb ik geen hoop meer dat het goed komt ,deze amateur heeft ondertussen geen vergunning en heeft de boel te koop staan .
Avatar gebruiker
19-AT-068 Frank
Moderator
Moderator
 
Berichten: 4954
Geregistreerd: 18 dec 2006, 21:03
Woonplaats: Enschede/JO32KF

Re: al ruim 3 jaar bezig om vergunning te krijgen.

Berichtdoor Peter-dx » 18 apr 2012, 11:13

Op stokhorst staan toch een paar mooie masten .....en hoog !
Peter-dx
Opgegeven Geval!
Opgegeven Geval!
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: 15 jul 2011, 17:44

Re: al ruim 3 jaar bezig om vergunning te krijgen.

Berichtdoor Rotax » 18 apr 2012, 14:42

19-AT-068 Frank schreef:Hallo Tony ik ben ook al zo lang bezig ,mijn hele pakket ligt nu bij de rechtbank en nu is het wachten op de uitspraak. Gezien een recente vergelijkbare zaak hier in Enschede ,heb ik geen hoop meer dat het goed komt ,deze amateur heeft ondertussen geen vergunning en heeft de boel te koop staan .



Niet opgeven, De meest recente uitspraken van zowel het Europese hof als die van de Nederlandse rechtbanken incl. de Raad van State geven je toch een reële kans.

Gr. Rotax.
Rotax
 

Re: al ruim 3 jaar bezig om vergunning te krijgen.

Berichtdoor Juliet Mike » 18 apr 2012, 15:47

Tony jou bericht komt me bekend voor, in die zin dat hij ook op zendamateur.com staat meen ik.
Maar gewoon doorzetten tot aan de Radd van Staten aan toe, want winnen ga je deze zaak.
Zover mij bekend heeft tot nu toe elke gemeente het gelijk niet aan hun kant gekregen.
Ze kunnen hier en daar enkele nuances aanbrengen maar helemaal weigeren kan nooit!

Kennis van mij hier in het noorden des lands heeft ook al diverse mensen onderstuend bij hun strijd, soms is het snel geregeld en soms duurt het iets langer, maar in alle gevallen heeft de gemeente het verloren!
In Leens zelfs iemand met 2 masten van bijna 40 meter, heeft ook lang geduurd maar uiteindelijk ook gewonnen!

Groeten en succes Johan.
Juliet Mike
 

Re: al ruim 3 jaar bezig om vergunning te krijgen.

Berichtdoor Rotax » 18 apr 2012, 17:15

Hoe staat het met jouw vakwerkmast Johan?

De amateur in Leens heeft trouwens alleen maar weilanden om zich heen, dus ligt het qua welstand een stuk eenvoudiger.
Rotax
 

Re: al ruim 3 jaar bezig om vergunning te krijgen.

Berichtdoor mebo » 18 apr 2012, 19:22

ben al meerdere keren aan het mailen geweest met tony,deze zaak word je zoooo moe van...
van het kastje naar de muur...kets....en weer terug....bam en nog maar een keer....
tony jongen,ik heb dus begrepen dat het nog steeds niet rond is...echt ongelofelijk na al die tijd!
en dat door een buurtgek,zoeen heb ik ook achter mij wonen,maar die is na een flinke muilpeer van mij monddood gemaakt omdat hij ,,iets,,van twee jaar geleden zo nodig weer wilde oprakelen...tja en dan mijn vrouwlief ook nog even de huid vol schelden,oke,dan is het klaar en ga ik heel simpel voor eigen rechter spelen en ben je van mij.

tony,voor de zoveelste keer sterkte met deze voor jou,,strijd met buren en gemeente,,
mijn shack:
icom 475E voor 70cm met desktop sm-20 +mirage d1010n eindtrap
yeasu ft 7900 en ft1900
midland 8001 allmode met a99
antennes:
een 6el flaxa yagi(vertikaal) voor 2 mtr
een 13el flexa yagi(vertikaal)voor 70cm



gr epke PD3JME[433.1875-145.2375]
Avatar gebruiker
mebo
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 128
Geregistreerd: 07 feb 2010, 21:51
Woonplaats: bergum

Re: al ruim 3 jaar bezig om vergunning te krijgen.

Berichtdoor Tony9 » 18 apr 2012, 19:35

mebo schreef:ben al meerdere keren aan het mailen geweest met tony,deze zaak word je zoooo moe van...
van het kastje naar de muur...kets....en weer terug....bam en nog maar een keer....
tony jongen,ik heb dus begrepen dat het nog steeds niet rond is...echt ongelofelijk na al die tijd!
en dat door een buurtgek,zoeen heb ik ook achter mij wonen,maar die is na een flinke muilpeer van mij monddood gemaakt omdat hij ,,iets,,van twee jaar geleden zo nodig weer wilde oprakelen...tja en dan mijn vrouwlief ook nog even de huid vol schelden,oke,dan is het klaar en ga ik heel simpel voor eigen rechter spelen en ben je van mij.

tony,voor de zoveelste keer sterkte met deze voor jou,,strijd met buren en gemeente,,



beste mebo

nee inderdaad maar we hebben goede hoop bij de rechtbank, ze hebben 6 weken verlenging aangeschreven dus nog niet afgewezen en dat zou een goed teken zijn dus hoop is er nog hoor. geef me niet verloren, heb nog 2 mogelijkheden.
wel ik ben er nog niet moe van geworden en ja ik ga zeker door als het bij de rechter niet gaat lukken. ga zeker tot het hoogste maar eerst naar raad van staten en daarna naar het europees hof maar komen zal die er. al kost het me veel moeite. ik ben er voor gegaan en ga er nog steeds voor, ben een keer afgehaakt maar nu zal de gemeente wat mij betreft weten wie ze echt te maken hebben en me niet meer aan de kant laat schuiven.

en de buur met zijn meeloper zijn al uitgeschakeld want bij de gemeente is geen klacht op papier gekomen en kunnen dat nog wel gaan doen maar dat is te laat. gemeente Oss heeft alleen maar met leugens en bedrog gehandeld maar dat word nog aan de kaak gesteld na de uitspraak want die ambtenaren komen er niet mee weg.

ze denken misschien dat ik maar een weg loper ben maar daar zijn ze nu wel achter gekomen dat ze niet met mij moeten spelen want wie de bal kaartst kan hem nog harder terug verwachten. en heb nog steeds 66 mensen achter me staan dus die 2 maken me niets.

ja maar goed ik ga er nog steeds voor en krijgen me niet klein, alleen wil ik wel zien als die gestoorde buur ziet dat er gebouwd kan gaan worden, maar eerst de uitspraak afwachten. en dan hoop ik dat er gebouwd kan gaan worden. word vervolgd.
Tony9
 

Re: al ruim 3 jaar bezig om vergunning te krijgen.

Berichtdoor Tony9 » 18 apr 2012, 22:09

Juliet Mike schreef:Tony jou bericht komt me bekend voor, in die zin dat hij ook op zendamateur.com staat meen ik.
Maar gewoon doorzetten tot aan de Radd van Staten aan toe, want winnen ga je deze zaak.
Zover mij bekend heeft tot nu toe elke gemeente het gelijk niet aan hun kant gekregen.
Ze kunnen hier en daar enkele nuances aanbrengen maar helemaal weigeren kan nooit!

Kennis van mij hier in het noorden des lands heeft ook al diverse mensen onderstuend bij hun strijd, soms is het snel geregeld en soms duurt het iets langer, maar in alle gevallen heeft de gemeente het verloren!
In Leens zelfs iemand met 2 masten van bijna 40 meter, heeft ook lang geduurd maar uiteindelijk ook gewonnen!

Groeten en succes Johan.



beste Johan,

ja sta ook op amateur.com, en hier dacht ik het ook maar te plaatsen.
en ja ga zeker door het ligt nu bij de rechtbank alleen hebben die 6 weken uitstel nodig. dus geen weigering dat is een goede zaak denk ik, heb nog kans, en de rechter weet ook dat we door gaan naar raad van staten en het europees hof want opgeven nee dat niet kan nog 2 instanties aan kaarten. en geloof ook wel dat ik ga winnen. maar ja rechter moet beslissen. alleen de gemeente heeft het verspeeld want die ging af bij de rechter met zijn welstand. niks welstand weg wezen.

maar goed we wachten maar af wat de rechtbank gaat doen en daar moet ik me bij neer leggen maar als het afgewezen zou worden ga ik zeker door, Willart heeft me goed geholpen en die wil er ook voor gaan dus daar ben ik heel blij mee. dus ja we gaan ervoor.
wacht al 3 jaar dus die paar weken wachten is jammer maar er is nog goede hoop.

en als het ja word gaat de huidigge mast meteen plat en gaan we het gat van 2x2 en 1 diep en matten en beton erin en dan wachten tot die uitgehard is en dan de mast erin.
heb lang genoeg gewacht, en ga niet wachten op de vergunning, wat de rechter beslist teld, de gemeente kan mijn rug op. die zijn nog niet klaar met mij want als dit achter de rug is dan gaat er een brief naar de gemeenteraad over het wel en wee en leugens van bepaalde amtenaren dat de hond er geen brood van lust. die hebben baal weken geloof me. daar zorg ik wel voor.
en zal mijn naam nog lang in hun geheugen blijven hangen. ze denken er goed vanaf te komen. maar dan hebben ze pech.

word vervolgd fijne avond gr Tony
Tony9
 

Re: al ruim 3 jaar bezig om vergunning te krijgen.

Berichtdoor mas » 21 apr 2012, 08:08

Oef....

Dit lees je nog wel eens op internet helaas, maar de gemeentes die dit doen liggen fout.
Wel is het moeilijk je gelijk te krijgen en toch eindelijk die vergunning....

http://www.advocaten-amsterdam.nl/201/advocaat-bestuursrecht-ontheffing

zie bij onderstaande link artikel 10.... kan een beetje helpen..
http://users.skynet.be/historia/EVRM.htm

er is een boekje van de Veron Juridische leidraad voor amateurantennes...

Ik heb ook wel gelezen dat er wetten zijn VOOR zendamateurs en die daardoor recht hebben een antenne te plaatsen.....
(ik ben nog aan het leren en hoop dat ik het niet zo moeilijk krijg in de toekomst).
Verder kan bijvoorbeeld ook helpen als er al meerdere antennes in je buurt zijn die al hoog staan inzake artikel 1 van de grondwet.
Deze zegt dat iedereen gelijk is en gelijke behandeling.... etc.... dan zul je van andere masten foto's moeten maken met de adressen erbij (ook die telefoonmast).
Let wel dat het dan gaat om de wet gelijke behandeling en zeker niet op dat welstands gedoe, deze mag hier NIET gebruikt worden.

Ga ook even veel googelen op dit onderewerp het is echt moeilijk en ik meen al eens gelezen te hebben dat iemand na een 6 jaar durend getouwtrek van de gemeente een aardige schadevergoeding heeft gekregen omdat deze het om dezelfde manier geweigerd heeft als dat ze bij jouw doen.
Het niet mooi zijn is dus echt geen reden...

Ik wens je echt heel erg veel succes en hoop dat je het voor elkaar krijgt.

Groeten Mas (nog even een voorbeeld brief van iemand naar de gemeente de wetten die er instaan kunnen helpen)

-----
Geachte heer G.J. P,

Ondergetekende, Rick Wesselink woonachtig te Valkenswaard maakt hierbij bezwaar tegen uw besluit d.d. 11 mei 2006, waarbij hem de plaatsing van een antenne aan de achterzijde van zijn woning werd geweigerd.

Ondergetekende is door uw besluit rechtsreeks in zijn belangen getroffen en is van oordeel dat het besluit in strijd is met algemeen verbindende voorschriften en algemene beginselen van behoorlijk bestuur.
Daartoe moge het volgende dienen:

Ondergetekende is houder van een amateurradiozendvergunning klasse F, welke hem na daartoe afgelegd examen in radiotechniek en voorschriften werd verleend door de rijksoverheid, en dient voor deelname aan het radioverkeer in het kader van de Amateur Radio Dienst te kunnen beschikken over een adequate antenne-installatie.
De Amateur Radio Dienst wordt door de ITU-Radio Regulations (Conventie van Genève) gedefinieerd als: “Een Dienst van zelfontwikkeling, inter-communicatie en technische onderzoekingen, uitgeoefend door amateurs, zijnde behoorlijk bevoegde personen met belangstelling voor radiotechniek, uitsluitend met een persoonlijk oogmerk en zonder financieel belang.”

Volgens artikel 10 van het Europees Verdrag tot bescherming van de rechten van de mens en de fundamentele vrijheden (hierna: EVRM) heeft een ieder recht op vrijheid van meningsuiting.
Dit recht omvat onder meer het recht om inlichtingen en denkbeelden te ontvangen of door te geven zonder inmenging van overheidswege en ongeacht grenzen.

Slechts in bijzondere gevallen, genoemd in het tweede lid van artikel 10, mag dit recht worden beperkt, zoals ter voorkoming van wanordelijkheden of ter bescherming van de rechten van derden.

Uitgangspunt moet zijn dat het verdrag zoveel mogelijk zijn werking moet hebben, aangezien hier een fundamenteel recht in het geding is.
Volgens artikel 94 Grondwet vinden wettelijke voorschriften geen toepassing wanneer deze toepassing niet verenigbaar is met een ieder verbindende bepaling van verdragen.

Blijkens vaste jurisprudentie dienen inzake plaatsing van antennes door radiozendamateurs voorschriften van bestemmingsplannen, bouwverordeningen en welstandsbepalingen, voor zover deze die plaatsing niet toelaten, dan ook buiten toepassing te blijven wegens strijd met artikel 10 EVRM in verband met artikel 94 Grondwet, tenzij extreme gevallen zouden nopen tot een geoorloofde beperking ter bescherming van de artikel 10 lid 2 genoemde belangen.

In het onderhavige geval dienen de bepalingen van het bestemmingsplan, de bouwverordeningen en artikel 12 Woningwet (welstandsbepaling), voor zover deze aan plaatsing van de antenne in de weg staan, buiten toepassing te blijven op grond van artikel 10 EVRM in verband met artikel 94 Grondwet, c.q. dient vrijstelling/ontheffing te worden verleend waar die bevoegdheid gegeven is, aangezien zich in casus geen omstandigheden voordoet als bedoeld in het tweede lid van artikel 10 EVRM (bescherming rechten van anderen) op grond waarvan een beperking van het recht op vrijheid van meningsuiting geoorloofd zou zijn.

In verband hiermee ontvangt u bijgaande enkele rechterlijke uitspraken, waarbij ondergetekende u in het bijzonder wijst op de aangestreepte passages. Naar deze uitspraken zal in dit bezwaarschrift nader worden verwezen.

Met vriendelijke groet,


--------
'73 PA1MNA.
Avatar gebruiker
mas
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 203
Geregistreerd: 26 okt 2011, 10:36

Re: al ruim 3 jaar bezig om vergunning te krijgen.

Berichtdoor Hét Drentse Station » 21 apr 2012, 09:42

Je kan ook een second opinion aanvragen bij een andere welstandscommissie. De welstandscommissie van Oss zal niet blij zijn als een andere commissie je plannan zal goedkeuren, maar dat kan wel degelijk. Welstand is geen geschreven regel, maar net wat er bij de betreffende architect tussen de oren zit.

Mijn Advies:
Kom met:
een goed plan met tekeningen (of fotoshoppen) voor plaatsing en na plaatsing
een duidelijke uitleg van wat je gaat doen
voorbeelden van vergelijkbare masten in soortgelijke woonomgevingen waar vergunningen voor zijn afgegeven
een constructieberekening van de mast
uitleg dat er geen stralingsgevaar is voor de omgeving etc etc.
Hoe meer info en helderheid hoe meer kans van slagen.
Wellicht kan zelfs het schilderen van de mast al tot goedkeuring leiden.
Vraag de architect die het dossier in behandeling krijgt bij de welstandscommissie hoe je wel tot een goedkeuring kan komen.

Succes !
Hét Drentse Station alias Dé Croky 19 IR 081 On air ! Inmiddels 142 via qsl bevestigde divisions:
1,2,3,4,5,6,7,9,10,11,12,13,14,15,16,18,19,20,21,22,23,25,26,27,28,29,30,31,32,34,35,36,37,38,40,
43,44,45,47,49,50,51,52,54,55,56,59,61,64,66,67,68,69,72,73,74,75,76,79,80,81,84,85,88,90,91,93,
97,102,103,104,105,106,108,109,110,111,112,114,115,116,119,120,121,122,123,125,126,128,133,
136,141,146,152,153,158,161,163,165,166,167,169,173,178,181,185,186,189,190,195,196,199,205,
206,207,212,214,216,218,219,233,251,301,302,303,304,306,307,308,309,310,311,312,314,315,317,
327,328,329,330,331,340
klik hier voor qsl kaarten !

Mijn shack : Daiwa CN-410 - Astatic 636 L - Astatic d-104 tafelmike - Turner Plus Three
Mobiel: Wilson 500 - President Taylor

Use your brains, invest in a good antenna, not in power!
Avatar gebruiker
Hét Drentse Station
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 3785
Geregistreerd: 22 sep 2007, 19:29
Woonplaats: JO32KR

Re: al ruim 3 jaar bezig om vergunning te krijgen.

Berichtdoor Tony9 » 21 apr 2012, 17:51

kan dus geen second opinion bij een andere gemeente aanvragen want Oss staat op zich en andere welstandskmers doen daar niets mee.

volgens de gemeente oss kunnen we geen gesprek aan gaan met de welstandskamer. wel als je goed gelezen hebt bij een commissie geweest maar dat was al gebakken koek bij de gemeente en de man die de voorzitter bleek te zijn behandelde mij en Jan uit Nijmegen als criminelen.
het ligt nu bij de rechtbank en die zou 12 april jl, een uitspraak doen maar waren er nog niet uit en liet ons weten 6 weken te verlengen. en daar wacht ik op. de welstand en de gemeente loop ik dus voorbij. ik heb alles gedaan maar de gemeente nog welstandskamer bleven bij het besluit dus zat er niets anders op naar de rechter te stappen. wel als het achter de rug is gaat er een bezwaarschrift naar de gemeenteraad en doe een boekje open dat de afdeling bouw en wonen niet hun werk doen wat ze moeten doen, ja leugens en aan het lijntje houden, eerst een slanke mast die getuid moest worden waar ik dan 28 weken op heb gewacht eer ik antwoord kreeg, behoord binnen 6 weken te zijn. dan afgewezen. en kijk naar een andere mast en dan is die te dominant volgens welstand en gemeente, en adviseerde een slankere mast. denk je dat ik gek ben liet ik weten, eerst wijzen jullie die af en nu ineens kan het wel en advisren me een slankere mast te nemen, dus niet.
en jullie zaoeken het maar uit ik stap naar de rechter en praten doe ik niet meer met jullie. dus ja leuk dat je mij dit schrijft met welstand gaan praten maar die krijg je niet te spreken. dus houd het op toch.

zelfs moest ik van de gemeente Oss aangifte doen bij de afdeling dat er een mast stond in de wijk ruwaard die geen vergunning had volgens de gemeente, die man heeft 30 jaar geleden een vergunning gekregen van de bouwvereniging en dat telde toen. en geen vergunning van de gemeente. nu komen ze dat het wel moest, maar de mast is 30 jaar gedoogd.
ik had een mast in 88 gezet en de gemeente liet weten zet maar als we klachten krijgen komen we wel. 21 jaar lter krijgen ze een klacht van mijn buur 1 klacht en kreeg een schrijven dat ik de mast moest legaliseren/ had ik niet moeten doen maar ja was bang dus deed het.

liet weten een andere te willen gaan plaatsen en moest die ook aanvragen dus die weg heb ik bewandeld en alle info verstrekt die nodig waren. en ja ik was het zat en ben naar de rechter gestapt en wacht nu af. heb er een goed gevoel bij dus komt goed.

ik heb vanaf 1979 geen liniar gebruikt en die wil ik ook niet. als ik er zo niet kan komen jammer dan. volgende keer beter.

afwachten wat de rechtbank laat weten.
Tony9
 

Re: al ruim 3 jaar bezig om vergunning te krijgen.

Berichtdoor Tony9 » 21 apr 2012, 18:12

mas schreef:Oef....

Dit lees je nog wel eens op internet helaas, maar de gemeentes die dit doen liggen fout.
Wel is het moeilijk je gelijk te krijgen en toch eindelijk die vergunning....

DE GEMEENTE OSS IS EEN MOEILIJKE GEMEENTE. EN HOUDEN JE AAN HET LIJNTJE EN HEBBEN EEN EIGEN BELEID.
EN LEUGENS EN WAT WE OOK DEDEN EN ZEIDEN ALLES WERD GEWOON VAN TAFEL GEVEEGD,
OOK EEN MEVR VAN DE GEMEENTE LIET WETEN DAT ALLE BEWONERS EEN KLACHT HADDEN INGEDIEND. ALLEEN TOEN IK MET 66 HANTEKENINGEN KWAM VIEL ZE DOOR DE MAND EN LIET WETEN MAAR 2 KLACHTEN TE HEBBEN, DUS GELOGEN. EN LATER BLEEK DAT DE GEMEENTE NIETS OP PAPIER HEEFT DUS GEEN KLACHT VAN DE 2 BUREN 11 EN 13. OOK EEN LEUGEN.

OOK DE BRIEF VAN DE ADVOKAAT VAN DE VERON LAPTE DE GEMEENTE AAN DE LAARS EN SCHOVEN DIE OPZEI. OOK DE 66 HANTEKENINGEN. WELSTAND HEEFT BESLOTEN DE MAST TE WEIGEREN. TE DOMINANT. EN ADVIES EEN SLANKERE MAST TE NEMEN.

DIE HAD IK WERD DOOR DE ZELFDE WELSTANDSKAMER AFGEWEZEN. DUS SLANK OF BREED WAT MAAKT HET UIT. ZELFS 28 WEKEN GEWACHT EER IK BERICHT KREEG WAT IN 6 WEKEN HAD MOETEN GEBEUREN.
DUS JA NU LIGT HET BIJ DE RECHTER EN ALS DAT ROND IS GAAT ER EEN GEZWAARSCHRIFT OVER DE 3 JAAR DAT IK BEZIG BEN UITVOERIG OVER HET WEL EN WEE VAN DE AFD BOUW EN WONEN. GEEF NOG NIET OP. EN GELOOF DAT HET GOED GAAT KOMEN. FIJNE AVOND GR TONY


http://www.advocaten-amsterdam.nl/201/advocaat-bestuursrecht-ontheffing

zie bij onderstaande link artikel 10.... kan een beetje helpen..
http://users.skynet.be/historia/EVRM.htm

er is een boekje van de Veron Juridische leidraad voor amateurantennes...

DIT BOEK HEB IK MAAR VELEN WETTEN ZIJN NIET MEER VAN KRACHT JAMMER MAAR DAAR KWAMEN WE PAS TE LAAT ACHTER.
JAMMER VAN DE 25 EURO.


Ik heb ook wel gelezen dat er wetten zijn VOOR zendamateurs en die daardoor recht hebben een antenne te plaatsen.....
(ik ben nog aan het leren en hoop dat ik het niet zo moeilijk krijg in de toekomst).
Verder kan bijvoorbeeld ook helpen als er al meerdere antennes in je buurt zijn die al hoog staan inzake artikel 1 van de grondwet.
Deze zegt dat iedereen gelijk is en gelijke behandeling.... etc.... dan zul je van andere masten foto's moeten maken met de adressen erbij (ook die telefoonmast).
Let wel dat het dan gaat om de wet gelijke behandeling en zeker niet op dat welstands gedoe, deze mag hier NIET gebruikt worden.

Ga ook even veel googelen op dit onderewerp het is echt moeilijk en ik meen al eens gelezen te hebben dat iemand na een 6 jaar durend getouwtrek van de gemeente een aardige schadevergoeding heeft gekregen omdat deze het om dezelfde manier geweigerd heeft als dat ze bij jouw doen.
Het niet mooi zijn is dus echt geen reden...

Ik wens je echt heel erg veel succes en hoop dat je het voor elkaar krijgt.

Groeten Mas (nog even een voorbeeld brief van iemand naar de gemeente de wetten die er instaan kunnen helpen)

-----
Geachte heer G.J. P,

Ondergetekende, Rick Wesselink woonachtig te Valkenswaard maakt hierbij bezwaar tegen uw besluit d.d. 11 mei 2006, waarbij hem de plaatsing van een antenne aan de achterzijde van zijn woning werd geweigerd.

Ondergetekende is door uw besluit rechtsreeks in zijn belangen getroffen en is van oordeel dat het besluit in strijd is met algemeen verbindende voorschriften en algemene beginselen van behoorlijk bestuur.
Daartoe moge het volgende dienen:

Ondergetekende is houder van een amateurradiozendvergunning klasse F, welke hem na daartoe afgelegd examen in radiotechniek en voorschriften werd verleend door de rijksoverheid, en dient voor deelname aan het radioverkeer in het kader van de Amateur Radio Dienst te kunnen beschikken over een adequate antenne-installatie.
De Amateur Radio Dienst wordt door de ITU-Radio Regulations (Conventie van Genève) gedefinieerd als: “Een Dienst van zelfontwikkeling, inter-communicatie en technische onderzoekingen, uitgeoefend door amateurs, zijnde behoorlijk bevoegde personen met belangstelling voor radiotechniek, uitsluitend met een persoonlijk oogmerk en zonder financieel belang.”

Volgens artikel 10 van het Europees Verdrag tot bescherming van de rechten van de mens en de fundamentele vrijheden (hierna: EVRM) heeft een ieder recht op vrijheid van meningsuiting.
Dit recht omvat onder meer het recht om inlichtingen en denkbeelden te ontvangen of door te geven zonder inmenging van overheidswege en ongeacht grenzen.

Slechts in bijzondere gevallen, genoemd in het tweede lid van artikel 10, mag dit recht worden beperkt, zoals ter voorkoming van wanordelijkheden of ter bescherming van de rechten van derden.

Uitgangspunt moet zijn dat het verdrag zoveel mogelijk zijn werking moet hebben, aangezien hier een fundamenteel recht in het geding is.
Volgens artikel 94 Grondwet vinden wettelijke voorschriften geen toepassing wanneer deze toepassing niet verenigbaar is met een ieder verbindende bepaling van verdragen.

Blijkens vaste jurisprudentie dienen inzake plaatsing van antennes door radiozendamateurs voorschriften van bestemmingsplannen, bouwverordeningen en welstandsbepalingen, voor zover deze die plaatsing niet toelaten, dan ook buiten toepassing te blijven wegens strijd met artikel 10 EVRM in verband met artikel 94 Grondwet, tenzij extreme gevallen zouden nopen tot een geoorloofde beperking ter bescherming van de artikel 10 lid 2 genoemde belangen.

In het onderhavige geval dienen de bepalingen van het bestemmingsplan, de bouwverordeningen en artikel 12 Woningwet (welstandsbepaling), voor zover deze aan plaatsing van de antenne in de weg staan, buiten toepassing te blijven op grond van artikel 10 EVRM in verband met artikel 94 Grondwet, c.q. dient vrijstelling/ontheffing te worden verleend waar die bevoegdheid gegeven is, aangezien zich in casus geen omstandigheden voordoet als bedoeld in het tweede lid van artikel 10 EVRM (bescherming rechten van anderen) op grond waarvan een beperking van het recht op vrijheid van meningsuiting geoorloofd zou zijn.

In verband hiermee ontvangt u bijgaande enkele rechterlijke uitspraken, waarbij ondergetekende u in het bijzonder wijst op de aangestreepte passages. Naar deze uitspraken zal in dit bezwaarschrift nader worden verwezen.

Met vriendelijke groet,


--------
Tony9
 

Re: al ruim 3 jaar bezig om vergunning te krijgen.

Berichtdoor Hét Drentse Station » 21 apr 2012, 20:34

Hét Drentse Station alias Dé Croky 19 IR 081 On air ! Inmiddels 142 via qsl bevestigde divisions:
1,2,3,4,5,6,7,9,10,11,12,13,14,15,16,18,19,20,21,22,23,25,26,27,28,29,30,31,32,34,35,36,37,38,40,
43,44,45,47,49,50,51,52,54,55,56,59,61,64,66,67,68,69,72,73,74,75,76,79,80,81,84,85,88,90,91,93,
97,102,103,104,105,106,108,109,110,111,112,114,115,116,119,120,121,122,123,125,126,128,133,
136,141,146,152,153,158,161,163,165,166,167,169,173,178,181,185,186,189,190,195,196,199,205,
206,207,212,214,216,218,219,233,251,301,302,303,304,306,307,308,309,310,311,312,314,315,317,
327,328,329,330,331,340
klik hier voor qsl kaarten !

Mijn shack : Daiwa CN-410 - Astatic 636 L - Astatic d-104 tafelmike - Turner Plus Three
Mobiel: Wilson 500 - President Taylor

Use your brains, invest in a good antenna, not in power!
Avatar gebruiker
Hét Drentse Station
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 3785
Geregistreerd: 22 sep 2007, 19:29
Woonplaats: JO32KR

Volgende

Keer terug naar Foto's van je apparatuur / setup

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 21 gasten