nieuwe tuner en draad antenne

Post hier foto's van je apparatuur, setup & Shack!

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

nieuwe tuner en draad antenne

Berichtdoor 19AC393 gebakje » 07 aug 2008, 19:42

ik heb vanwege gedonder om mijn antennes de boel een beetje om gegooid en een goede tuner gekocht .
een stuk 6 kwadraad koper draad en een boemerang sprietje en wat home made spullen , en ik ben voorlopig weer in de lucht :wink:
de totale installatie van de antenne over de lengte van het balkon
Afbeelding
mijn nieuwe sgc smart antenne tuner uit america
Afbeelding
isolator en bevestiging home made
Afbeelding
19AC393 gebakje
 

Re: nieuwe tuner en draad antenne

Berichtdoor Columbus » 08 aug 2008, 10:25

...mmm. Gezien je locatie en de vele buren hopelijk ook nog wat extra in lowpass-filters en feriet geïnvesteerd?
_______________________
'Animals can´t shoot back - your DX competitors can! Be a REAL MAN and lets hunt DX - not animals!'
'Get Alive...work DX!'
Avatar gebruiker
Columbus
www.cbforum.nl verslaafde!
www.cbforum.nl verslaafde!
 
Berichten: 875
Geregistreerd: 05 nov 2007, 23:41
Woonplaats: Gelderland

Re: nieuwe tuner en draad antenne

Berichtdoor tjebbe » 08 aug 2008, 12:29

een mobile antenne / of een balkon antenne , is dat niet mogelijk ?
De beste versterker is een goede (richt)Antenne ! /-[]-/--/----/-----/ LFA
als de buren nog met je spreken, is je antenne te klein !
Avatar gebruiker
tjebbe
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1552
Geregistreerd: 05 dec 2007, 23:03
Woonplaats: Fryslan

Re: nieuwe tuner en draad antenne

Berichtdoor 19AC393 gebakje » 08 aug 2008, 19:35

Columbus schreef:...mmm. Gezien je locatie en de vele buren hopelijk ook nog wat extra in lowpass-filters en feriet geïnvesteerd?


amahoela . ik heb genoeg moeite gedaan om het hun naar hun zin te maken , ik heb mijn grens berijkt , komt nog bij dat ik mijn bureau naast het raam heb staan van het balkon , tevens staat daar mijn pc , als ik stoor dan zou ik zelf als eerste er last van hebben :evil:
19AC393 gebakje
 

Re: nieuwe tuner en draad antenne

Berichtdoor 19AC393 gebakje » 08 aug 2008, 19:40

tjebbe schreef:een mobile antenne / of een balkon antenne , is dat niet mogelijk ?


die had ik ... ik had 2 mini boemerang`s die moesten van de balkon railing verwijderd worden oplast van 250 euro per dag en een rechtzaak als ik ze niet zou verwijderen
ondanks dat ik bijna zeker weet dat ik die antennes wettelijk mag hebben , ga ik toch niet het risico lopen dat ik het mis heb

bovendien heb ik een buurman ( radio amateur ) die de zelfde problemen heeft , en heeft al inmiddels een advocaat in geschakeld , dus wacht ik de situatie even af , en blijf met die draad antenne werken :wink:
19AC393 gebakje
 

Re: nieuwe tuner en draad antenne

Berichtdoor Columbus » 08 aug 2008, 21:49

[quote]als ik stoor dan zou ik zelf als eerste er last van hebben [/quote]

...denk ik niet. Jij denkt waarschijnlijk na over de (kwaliteit van de) electronica die je koopt. Tante Truus van drie appartementen verder heeft bij de Lidl nu juist die grote-cijfer-wekkerradio gekocht die met de goedkoopste componentjes ergens in Azië in elkaar is gezet. Weet zij veel?!?

...maar ik begrijp het dillema ook wel. Als je op basis van mening ("een antenne vinden we gewoon niet mooi staan op ons pand") je hobby niet kan uitvoeren, dan houdt je medewerking op een gegeven moment een keertje op. Hopen dat de buurtamateur succes boekt en je snel een mooie spriet kan plaatsen!
_______________________
'Animals can´t shoot back - your DX competitors can! Be a REAL MAN and lets hunt DX - not animals!'
'Get Alive...work DX!'
Avatar gebruiker
Columbus
www.cbforum.nl verslaafde!
www.cbforum.nl verslaafde!
 
Berichten: 875
Geregistreerd: 05 nov 2007, 23:41
Woonplaats: Gelderland

Re: nieuwe tuner en draad antenne

Berichtdoor tjebbe » 08 aug 2008, 21:59

echt balen op zoon flatje , ik kan er niet wonen . dat hou ik echt niet uit.

geef mij maar de ruimte.

suc7 daar.
De beste versterker is een goede (richt)Antenne ! /-[]-/--/----/-----/ LFA
als de buren nog met je spreken, is je antenne te klein !
Avatar gebruiker
tjebbe
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1552
Geregistreerd: 05 dec 2007, 23:03
Woonplaats: Fryslan

Re: nieuwe tuner en draad antenne

Berichtdoor Breaklight » 09 aug 2008, 08:38

Hey Tjebbe!

Ik weet heel goed wat je bedoelt! Ik heb ook jaren 'gevochten' om alleen maar een volwassen discussie op gang te krijgen met de buren over evt. storing. Dat is nooit gelukt om dat bij voorbaat mijn hobby al werd getorpedeerd zonder dat er een miliwatt de antenne is verlaten.
Uiteindelijk was ik het zat en had ik een dikke GPA op dak gegooid. Dat resulteerde in een bezoekje van het A.T. omdat er was gebeld door diezelfde lui terwijl er nogmaals geen miliwatt was uitgezonden. Helaas had ik een leuk setje in de kast staan die nog uitgeprobeerd moest worden van 2 dagen oud die ik dus mooi kwijt was.... :evil:

Tegenwoordig heb ik daar niet zo'n last meer van aangezien ik ben verhuisd en het heb getroffen met aardige buren die niet zulke botte figuren zijn.

Het enige waar ik nu mee zit is de plaatsing van een antenne want ik heb niets om de mast aan vast te maken... maar ja, luxeprobleem :mrgreen:

Mzzl,

John
Breaklight
 

Re: nieuwe tuner en draad antenne

Berichtdoor Columbus » 09 aug 2008, 09:29

Mast nergens aan vast? Graaf een gat van 50x50cm, boor met een grondboor in het midden van dat gat nog 50 cm verder, douw er een stijgerbuis van 6 meter in en vul het gat met oude stoeptegels / bakstenen en snel drogend cement (Redband). Serio-827 erop bevestigen en gaan met die bekende banaan!
_______________________
'Animals can´t shoot back - your DX competitors can! Be a REAL MAN and lets hunt DX - not animals!'
'Get Alive...work DX!'
Avatar gebruiker
Columbus
www.cbforum.nl verslaafde!
www.cbforum.nl verslaafde!
 
Berichten: 875
Geregistreerd: 05 nov 2007, 23:41
Woonplaats: Gelderland

Re: nieuwe tuner en draad antenne

Berichtdoor 19AC393 gebakje » 09 aug 2008, 12:08

tjebbe schreef:echt balen op zoon flatje , ik kan er niet wonen . dat hou ik echt niet uit.

geef mij maar de ruimte.

suc7 daar.


er zit een verhuizing aan te komen , waarschijnlijk kan ik volgend jaar in de oude direkteurs woning gaan zitten van het bedrijf waar ik werk , ik heb nu al de toestemming om een antenne mast na eigen mening ( lengte / hoogte ) te plaatsen , maar tot die tijd zal ik het hier ff met een draad antenntje moeten doen
en eerlijk gezegd ik ben er redelijk tevreden over
19AC393 gebakje
 

Re: nieuwe tuner en draad antenne

Berichtdoor 19AC393 gebakje » 09 aug 2008, 12:15

Columbus schreef:
als ik stoor dan zou ik zelf als eerste er last van hebben


...denk ik niet. Jij denkt waarschijnlijk na over de (kwaliteit van de) electronica die je koopt. Tante Truus van drie appartementen verder heeft bij de Lidl nu juist die grote-cijfer-wekkerradio gekocht die met de goedkoopste componentjes ergens in Azië in elkaar is gezet. Weet zij veel?!?

...maar ik begrijp het dillema ook wel. Als je op basis van mening ("een antenne vinden we gewoon niet mooi staan op ons pand") je hobby niet kan uitvoeren, dan houdt je medewerking op een gegeven moment een keertje op. Hopen dat de buurtamateur succes boekt en je snel een mooie spriet kan plaatsen!


das natuurlijk waar en inderdaad koop ik meestal het betere spul ( afhankelijk van mijn bestedings ruimte )
het ergste is dat ik een buurman boven mij heb wonen die nou net toevalig een fobie heeft tegen radio magnetische straling
en die loopt telkens de boel op te stoken bij de andere buuren

die vent is dus danig erg dat hij met getrokken portomonee voor mijn deur stond en mij 500 euro bood als compensatie als ik met mijn hobby zou stoppen :?

op zich niet erg , dan begin weer met mijn andere hobby , ik ben al mijn hele leven muziekant ( toetsenist ) geweest dus kan hij een hoop plezier van hebben :mrgreen:
ik weet dat nederlands tallige muziek niet zijn favoriet is dus ........een reportoir van jantje smit / corrie konings / andre hazes enz zal hem goed doen :mrgreen: :lol: en dan elke dag de zelfde nummers
19AC393 gebakje
 

Re: nieuwe tuner en draad antenne

Berichtdoor Thijs » 09 aug 2008, 14:07

Ik zie niet waarom jij geen antennes zou mogen plaatsen klaas. Je zult je aan allerlei stomme regels moeten houden en waarschijnlijk binnen je antenne binnen balkon houden maar je hebt het recht om alles te ontvangen. Dat mag je verhouder je niet onmogenlijk maken. Weet het artiukel zo even niet maar die fijne overheiud vcan ons heeft dat vast gelegd.

Weet die buurman veel dat jij niet alleen luister amateur bent :lol: Daarnaast met al die GSM, dect telefoons en Wifi netwerken bij jou in deflat kan ie beter verhuisen! :D :lol:

En als je dat hem dat niet uit gelegd krijgt kun je altijd nog die kat vahn je achter hem aansturen :mrgreen:
Afbeelding
Avatar gebruiker
Thijs
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 4476
Geregistreerd: 25 nov 2004, 03:06
Woonplaats: Diep donker Brabant.

Re: nieuwe tuner en draad antenne

Berichtdoor 19AC393 gebakje » 09 aug 2008, 19:11

En als je dat hem dat niet uit gelegd krijgt kun je altijd nog die kat vahn je achter hem aansturen

ik kijk wel uit , sinds ik me hier heb aangemeld is het beest beginnen te schieten en sinds dien niet meer op gehouden :mrgreen:
dat kost me teveel aan kogels en der blijft niks over eind staan :mrgreen:
19AC393 gebakje
 


Keer terug naar Foto's van je apparatuur / setup

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 24 gasten