Wetgeving antenne plaatsen

Alles over wet- en regelgeving, leveranciers ed.

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Re: antenne op huurwoning

Berichtdoor 8klepper » 26 okt 2012, 04:37

nu vind ik dit een hele interessante discussie, en toch wil ik soort van olie op het vuur gooien,

van wie is het huis? dat is van de woning stichting, je mag er voor een bepaald bedrag gebruik van maken.
als je het geval van huis naar een auto veranderd, weet ik zeker dat iedereen ineens een andere mening heeft.
de garage ziet jouw al aankomen met je huur auto. hee maat ik boor ff een gat in jouw auto want ik wil een bakkie hebben.
wat word het antwoord ook, OF je doet het niet, OF je koopt je eigen auto waar je leuk in gaat boren en dingen op gaat zetten.

nu snap ik dat iedereen graag zn hobbys uitoefent door, begrijp me niet verkeerd, maar begrip en begrijpen van de andere kant van het verhaal hoort er ook bij
8klepper
 

Re: antenne op huurwoning

Berichtdoor 19-DT-170 » 26 okt 2012, 10:23

Het is wel een verschil tussen een auto en een huis hoor.
Ik vind het trouwens vreemd dat ik in huis wel de hele muur mag voorzien van boorgaten,
om mijn schilderijen en kasten aan op te hangen, de buitengevel mag ik ook helemaal aan gort boren met gaten
om plantenbakken op te hangen, maar 4 gaatjes voor een antennebeugel mag opeens niet?
De buurman mag wel voor zijn deur aan auto's sleutelen voor de hobby,
maar als je iets wilt doen (voor hobby) dat afwijkt van de massa, dan ben je opeens vreemd,
en eng, en mag opeens niks meer?
Groet,

Pascal / 19-DT-170 / CB0EYS
19-DT-170
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1984
Geregistreerd: 13 sep 2010, 20:09
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: antenne op huurwoning

Berichtdoor Kratjuh » 26 okt 2012, 12:12

Je mag vergunningsvrij een hoop doen hoor, zolang je maar binnen de daarvoor opgestelde regels blijft.
Op je eigen huis mag je dus naar hartenlust antennes (of andere dingen, voor mijn part schoorstenen of slingers of sneeuwpoppen) plaatsen, die maximaal 5 meter boven je dak uit steken. Wil je daarboven, heb je vergunning nodig.
Is het niet je eigen huis? Dan heb je toestemming nodig van de eigenaar. Als de eigenaar dat niet wilt, trek je aan het kortste eind.

Zo was het toch ook als je iets niet mocht van je ouders? Dan moest je ook maar wachten tot je in je eigen huis ging wonen... ;)
Avatar gebruiker
Kratjuh
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 213
Geregistreerd: 27 feb 2012, 13:27
Woonplaats: Nieuwkoop

Re: antenne op huurwoning

Berichtdoor 8klepper » 27 okt 2012, 13:01

19-DT-170 schreef:Het is wel een verschil tussen een auto en een huis hoor.
Ik vind het trouwens vreemd dat ik in huis wel de hele muur mag voorzien van boorgaten,
om mijn schilderijen en kasten aan op te hangen, de buitengevel mag ik ook helemaal aan gort boren met gaten
om plantenbakken op te hangen, maar 4 gaatjes voor een antennebeugel mag opeens niet?
De buurman mag wel voor zijn deur aan auto's sleutelen voor de hobby,
maar als je iets wilt doen (voor hobby) dat afwijkt van de massa, dan ben je opeens vreemd,
en eng, en mag opeens niks meer?


wat is precies het verschil?
iets is wel of niet van jouw, of het om een auto, huis of barbie pop gaat, lijkt mij dat de echte eigenaar het laatste woord heeft.
en niet degene die er tijdelijk voor betaald en er tijdelijk gebruik van maakt.
ik snap best dat een verhuurder de grens trekt met bloembakkies (is toch ook een bakkie?)
dat heeft niets met eng zijn te maken in mijn ogen, het is je eigen vrijwillige keuze om bij die instantie een huis te huren, er zijn meer aanbieders toch?
wil je perse op die plek wonen, tja dan moet je lijkt mij ook niet al te hard zeuren, hier heb je wat daar laat je wat.
wil je eigen baas zijn over je huis in grotere mate dan zal je toch iets moeten kopen of emigreren.
net als vroeger bij je ouders thuis, dit zijn de regels, wil je wat anders zoek je maar je eigen huis.
8klepper
 

Re: antenne op huurwoning

Berichtdoor MikeBravo » 18 nov 2012, 17:22

Kratjuh schreef:Je mag vergunningsvrij een hoop doen hoor, zolang je maar binnen de daarvoor opgestelde regels blijft.
Op je eigen huis mag je dus naar hartenlust antennes (of andere dingen, voor mijn part schoorstenen of slingers of sneeuwpoppen) plaatsen, die maximaal 5 meter boven je dak uit steken. Wil je daarboven, heb je vergunning nodig.
Is het niet je eigen huis? Dan heb je toestemming nodig van de eigenaar. Als de eigenaar dat niet wilt, trek je aan het kortste eind.

Zo was het toch ook als je iets niet mocht van je ouders? Dan moest je ook maar wachten tot je in je eigen huis ging wonen... ;)


Als huurder heb je genoeg rechten om gewoon een antenne te plaatsen die binnen de landelijk gestelde regels valt. De verhuurder kan en mag je dit niet verbieden. Er is zoveel overgecshreven en zoveel wat de verhuurder zal proberen om het te voorkomen.

Ik heb het hier ook gevraagd en ik kreeg van de verhuurder te horen:"Zoalng je maar een beetje binnen de regels blijft kan ik het je niet verbieden mits het netjes en deugdelijk geplaatst wordt"
Gr,
Marcel
Morgen besteld, vandaag in huis
(PF9ZX, MikeBravo, 19MB255 | http://www.pf9zx.nl)
MikeBravo
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 453
Geregistreerd: 21 aug 2011, 01:17
Woonplaats: JO22OQ

Navraag gedaan...

Berichtdoor down face grubian2 » 03 sep 2014, 20:01

Hier bij de gemeente omtrend het plaatsen van een antenne( zonder vergunning)... want wilde weten tot welke hoogte ik mag gaan voor het zetten/plaatsen van een antenne..
OPTIE 1--
Ik wil hem dus aan mn gevel plaatsen maar ik mag dan maar vanaf mn dakgoot nog maar 5 mtr de lucht in (totaal 10 mtr hoog). 6 mtr stijgerpijp kom ik metertje boven mn goot uit en dan zou ik nog maar een antenne mogen plaatsen van 4 mtr :?
beetje antenne is al 5 mtr lang enof langeR.. dus dan zou betekenen dat ik mn antenne al moet bevestigen onder mn goot... :(
En als ik um plaats in mn tuin dan mag je wel een hele HALVE METER de lucht in.. dus dat is helemaal geen optie
Optie 2--
En anders zou ik een aanvraag kunnen indienen voor een omgevings vergunning en indien (goedgekeurd a een eenmalige dikkie 200 euries) in dat geval mag je dan hoger maar dan ook maar tot een meter of 15 ofzo..
Want als ik weer ga beginnen wil ik natuurlijk niet alleen een rondje om de kerk kunnen tokkelen :lol:

Nu is mijn vraag aan jullie is hoe jullie het zouden doen ?
down face grubian2
 

Re: Navraag gedaan...

Berichtdoor jelle t » 03 sep 2014, 20:15

lastig

ikzelf heb de imax op 6.5 mtr spoelhoogte 3 mtr te hoog vanaf snijpunt dak jammer dan zolang niemand zeurt :D
wil je hoger? ik wel maar nog geen centen voor een mast :cry: dan wel met vergunning raad ik je aan.
kost geld en en veel gedram met gemeente enzo maar dan heb je het goed zoals het hoort en dat raad ik je aan :roll:
tenzij je buiten af woont dan ze hem op de hoogste paal van de hooiberg die toevallig 15 mtr te lang is :mrgreen:

enne die hale meter is dat niet 5.5 mtr hier bij ons wel.
5.5mtr vanaf grond of snijkant dak huis of schuur maakt niet uit

imax is ruim 7 dus vrije spoel hoogte is lastig zonder vergunning
jelle t
 

Re: Navraag gedaan...

Berichtdoor peter stardust » 03 sep 2014, 21:13

ik heb ook een dergelijk probleem gehad. Zet er een beam of een leuke moxon of quad op, dan kan je aardig uit de voeten en blijf je ver onder die 5mtr.Zo enorm duur is een dergelijke opstelling toch ook weer niet.
Nu, op dit moment staat de Antron99 gewoon 2 mtr boven de dakgoot en niemand zeg er wat van. Gewoon proberen en als er iets van word gezegd even de beugels los en laten zakken.
Avatar gebruiker
peter stardust
www.cbforum.nl verslaafde!
www.cbforum.nl verslaafde!
 
Berichten: 824
Geregistreerd: 02 apr 2010, 18:02

Re: Navraag gedaan...

Berichtdoor 19AC393 gebakje » 16 sep 2014, 22:17

inderdaad de allergrootste 11 meter beam op dak zetten , daarmee blijf je onder de gestelde hoogt .
en mocht de gemeente hier problemen mee hebben .kun je ze voor de keuze stellen.. of de beam of een ruimere hoogte eis zodat je een fatsoenlijke vertikale rond straler neer kan zetten bv een montova
19AC393 gebakje
 

Vergunning vereist voor een antenne hoger dan 5 meter?.

Berichtdoor Bandit Trucking » 27 jan 2015, 21:07

Hoi allemaal,

Een vraagje: moet je wettelijk een vergunning aanvragen voor een antenne boven de 5 meter?....die van mij staat op ongeveer 13 meter hoogte achter mijn huis tegen de schuur aan.

Zo ja,...doen de meeste dat dan ook van jullie?

Groeten,

Ed
Bandit Trucking
Doorzetter
Doorzetter
 
Berichten: 36
Geregistreerd: 30 nov 2014, 22:15

Re: Vergunning vereist voor een antenne hoger dan 5 meter?.

Berichtdoor 19jz387 » 27 jan 2015, 21:10

Euh gewoon neergezet :oops:
19jz387
 

Re: Vergunning vereist voor een antenne hoger dan 5 meter?.

Berichtdoor panda58 » 27 jan 2015, 21:16

Over vergunning van een mast is hier al veel overgeschreven.
Dus in principe zou je het al kunnen weten.
Maar ik heb ook de mast achter het huis aan de schuur.
Momenteel net boven de nok uit een A 99.
Binnenkort ook een schuifmast aan de schuur.
Ben nog steeds vergeten om een vergunning aan te vragen :)

Gr Jan
panda58
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 340
Geregistreerd: 25 aug 2013, 09:02
Woonplaats: Vjenne City

Re: Vergunning vereist voor een antenne hoger dan 5 meter?.

Berichtdoor plientjebr » 27 jan 2015, 21:23

Ohhh, vandaar dat die van mij nog steeds niet staat, ik vergeet het aan te vragen :roll: :lol:

Gewoon neerzetten en krijg je problemen ( die ik dus heb in de buurt ) kan je altijd nog veranderen.
Avatar gebruiker
plientjebr
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2433
Geregistreerd: 25 nov 2011, 22:15
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Vergunning vereist voor een antenne hoger dan 5 meter?.

Berichtdoor down face grubian2 » 27 jan 2015, 21:37

Bandit Trucking schreef:Hoi allemaal,

Een vraagje: moet je wettelijk een vergunning aanvragen voor een antenne boven de 5 meter?....die van mij staat op ongeveer 13 meter hoogte achter mijn huis tegen de schuur aan.

Zo ja,...doen de meeste dat dan ook van jullie?

Groeten,

Ed




zolang dat ze niet klagen laten staan 8)
tot een totale hoogte van 10 mtr is het vergunnings vrij en daarboven kan je een omgevings vergunning aan vragen (a +- dikke 200 euries) en dat gaat dan tot een totale hoogte van van 15 mtr.......
maar wil er wel bij zeggen dat het dan gaat als je de bevestiging hebt aan het huis...
plaats je je mast vanaf de grond dan mag je maar 3 meter de lucht in dus ja.................
down face grubian2
 

Re: Vergunning vereist voor een antenne hoger dan 5 meter?.

Berichtdoor 19-DT-170 » 27 jan 2015, 21:56

down face grubian2 schreef:tot een totale hoogte van 10 mtr is het vergunnings vrij en daarboven kan je een omgevings vergunning aan vragen (a +- dikke 200 euries) en dat gaat dan tot een totale hoogte van van 15 mtr.......
maar wil er wel bij zeggen dat het dan gaat als je de bevestiging hebt aan het huis...
plaats je je mast vanaf de grond dan mag je maar 3 meter de lucht in dus ja.................

Rectificate: Tot een totale hoogte van 5 mtr is het vergunningsvrij.
Daarboven ben je vergunningplichtig.
antenneregister schreef:Voor antenne-installaties voor mobiele telecommunicatie die niet hoger zijn dan 5 meter (gemeten vanaf de voet van de installatie) is geen omgevingsvergunning nodig voor de bouwactiviteit en de planologische gebruiksactiviteit.
....
Ook andere antenne-installaties zijn onder bepaalde voorwaarden omgevingsvergunningsvrij voor de genoemde activiteiten. Voorbeelden hiervan zijn kleine schotelantennes, antennemasten voor C2000 (het communicatiesysteem voor hulpverleningsdiensten) en de masten voor elektronische waarschuwing en alarmering bij rampen, de zogenaamde WAS-masten en antenne-installatie van radiozendamateurs.

Voetnoot: De omgevingsvergunningsvrijheid geldt niet voor het bouwen van antenne-installaties op of aan monumenten en in beschermde dorps- of stadsgezichten.


http://www.antennebureau.nl/onderwerpen ... vergunning
Groet,

Pascal / 19-DT-170 / CB0EYS
19-DT-170
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1984
Geregistreerd: 13 sep 2010, 20:09
Woonplaats: Zuid-Limburg

VorigeVolgende

Keer terug naar Rand gebeuren

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 22 gasten

cron