Wetgeving antenne plaatsen

Alles over wet- en regelgeving, leveranciers ed.

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg

Re: antenne op huurwoning

Berichtdoor DX-Power » 19 dec 2009, 16:06

Oh dat zie je zeker frank gewoon straks uit je raam kijken hahahaha. Ik zit daar met die enorme mast.
DX-Power
 

Re: antenne op huurwoning

Berichtdoor Cor » 14 jan 2010, 15:08

Je kunt je ook beroepen op de wet "vrije nieuwsgaring" en de wet vrije mensenrechten.

Heb hier zelf een zaak mee gewonnen, kijk ook eens hoeveel schotels er in de buurt hangen en smeer de woningbouw dat maar op de boterham, zijn ze zo uitgeluld.

Grtz Cor.
Cor
 

Re: antenne op huurwoning

Berichtdoor DX-Power » 14 jan 2010, 16:00

Dat heb ik gedaan heeft geen zin gehad. De woningbouw hier is bezig met een wet dat men de schotels weg willen hebben of beperken.
Ik heb fotos gemaild en laten zien in flat hier hangen er wel een paar en om mij heen hangen er genoeg ook huurwoningen met een pijp aan de muur met beugels en een schotel
dat mag dan weer wel.

Alles wat ik heb aangedragen of gezegd hebt hadden ze een weerwoord want ze hadden deze problemen al gehad.

Maar goed met 2 maanden ben ik weg hier en dan gaat het gelukkig anders/beter.
DX-Power
 

Re: antenne op huurwoning

Berichtdoor jack1956 » 15 jan 2010, 02:12

He Michel
Kijk eens naar de volgende link is wat misschien voor jou bij je nieuwe huis
Haalt wel de lengte van 40m niet maar denk dat dit ook voldoende is :D :D :D :D
http://link.marktplaats.nl/312234342

Jack
jack1956
 

Re: antenne op huurwoning

Berichtdoor DX-Power » 15 jan 2010, 10:19

Hallo jack,

Bedankt voor de link ik had het al gezien.

Ik heb al een bedrijf gevonden die masten maakt van aluminium in elke vorm die je wilt via een kantelbok of aan de muur.
De prijs valt nog wel mee en het zijn super mooie masten.

Heb besloten om een mast te bestellen van 21 meter uitgeschoven en daarin een pijp van 6 meter en inschuifbaar de mast is dan 7 meter + de pijp er dan nog op.
Word een kleine 27-28 meter spoelhoogte dat moet volstaan in elk geval voor de komende jaren. Alleen dan nog kijken straks als ik de sleutels heb hoe en waar de plaatsen alle opties mogelijk.
Alles mooi van alu en stevig sommige masten staan al 10+ jaar in weer en wind. Levertijd 2-3 maanden. Elektrische uitschuifbaar en met de hand kantelen.

Ik zal je wel fotos sturen deze week heb wel mooie fotos gekregen.
DX-Power
 

Re: antenne op huurwoning

Berichtdoor Erik » 16 jan 2010, 11:00

!
Laatst bijgewerkt door Erik op 29 dec 2018, 20:22, in totaal 1 keer bewerkt.
Afbeelding
Avatar gebruiker
Erik
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 496
Geregistreerd: 20 jul 2008, 22:25
Woonplaats: Zuid Nederstad in Wereldland

Re: antenne op huurwoning

Berichtdoor DX-Power » 16 jan 2010, 13:29

DX-Power
 

Re: antenne op huurwoning

Berichtdoor jcva » 16 jan 2010, 19:47

Hou je wel rekening met je eventuele bouwvergunning??
Een brochure daarover ligt meestal bij het gemeentehuis en staat ook op de site van het VROM.

Tot 5 meter is vergunningsvrij en bij een vrijstaande mast is dat vanaf de grond en niet 5 meter boven het dak.
Daarna moet je een lichte bouwvergunning hebben, daar kom je niet onderuit.
Art 10 en recht op vrije nieuwsgaring ten spijt, ze kunnen je het dan evengoed nog moeilijk maken, het zal een kwestie van wie heeft de langst adem kunnen worden.
Zo maar neerzetten en denken het zal wel werkt dan alleen maaar tegen je.

Er zijn (sterke) verhalen genoeg van mensen die het gered hebben maar mensen die geen gelijk krijgen hoor je niet. Dat zijn ook meestal degene die alle adviezen hebben genegeerd.
Kijk alleen maar eens naar het aantal 2ehands masten wat er op MP en dergelijke te koop staan, zijn lang niet allemaal stoppers met do hobby maar genoeg die gewoon niet mogen plaatsen.

Ik zou dus ook pas bestellen als ik de vergunning had, de leverancier zal als het nodig is voor je aanvraag alle sterkteberekeiningen die je moet laten zien kunnen leveren. Zonder die gegevens geen vergunning.


jcva
Avatar gebruiker
jcva
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 707
Geregistreerd: 01 jan 2008, 23:56
Woonplaats: HHW

Re: antenne op huurwoning

Berichtdoor DX-Power » 21 feb 2010, 09:20

Nog een paar dagen dan ga ik verhuizen naar mijn nieuwe woning. De gehele verbouwing tot aan het laminaat is gedaan door mijn familie.
DX-Power
 

Re: antenne op huurwoning

Berichtdoor peter stardust » 29 mei 2010, 12:23

Ik heb op mijn gemak al deze problemen aangaande het plaatsen van masten cq antennes op een huurwoning gelezen
Ik wil graag vertellen hoe ik het 5 jaar geleden op heb gelost toen ik nog huurde en in Rotterdam woonde.
Ik vertelde de woningbouw dat ik graag een antenne op het dak wilde van 1.5mtr hoogte en of dat een probleem was.
Ik vertelde erbij dat 1.5mtr meer dan genoeg was en dat daardoor de antenne niet van de flat was te zien.Ik heb een afschrift van de verzekering laten zien dat schade aangericht door toedoen van de antenne was gedekt.
Ik heb schriftelijk toestemming gekregen dat ik een zend antenne mocht plaatsen die 1.5mtr hoog was.
1 week later stond de antenne er. Een horisontale dipool van Gbantenne met een simpele channelmaster rotor. Ik heb er nooit meer iets van gehoord. kabel was weggewerkt via de ontluchting van het toilet
Inverted V + 2 el homemade Beam 12mtr NAP. rotor=hygain .Midland 8001, President madison.
Avatar gebruiker
peter stardust
www.cbforum.nl verslaafde!
www.cbforum.nl verslaafde!
 
Berichten: 824
Geregistreerd: 02 apr 2010, 18:02

Re: antenne op huurwoning

Berichtdoor DX-Power » 06 jun 2010, 01:45

OH ja misschien niet meer relevant maar ik ben inmiddels verhuist. Vorige week met de wilson 5000 en de ss3900 achterthuis met 8 watt met frankrijk gepraat dus deze locatie is netjes dacht ik zo.
De wilson stond op en oude pc geplakt niet ideaal maar deed prima.

Heb inmiddels ook al vergunningen binnen dus mooi alles op papier. NU nog ff sparen voor een mooie mast en dan zien we wel weer verder.
DX-Power
 

Re: antenne op huurwoning

Berichtdoor bulldozer » 02 sep 2010, 13:15

@dxpower:

interresant draadje!
Is er al weer wat nieuws?
bulldozer
 

Re: antenne op huurwoning

Berichtdoor DX-Power » 02 sep 2010, 20:35

Hier nog niks alles is wel rond maar steek nu ff geld in het huis. Net een newe hang wc erin laten maken nu de douche.
DX-Power
 

Re: antenne op huurwoning

Berichtdoor bulldozer » 08 sep 2010, 20:00

Ongeveer een jaar of 17 geleden toen ik een beetje begon met 27 mhz,was mijn eerste grote antenne een gpa.
Toendertijd woonde ik(nog bij me ouders)in een benedenwoning met een grote tuin.
Ik plaatste de antenne op een pijp van 6 meter aan de rand van de tuin zo vrij mogelijk.
Het waren allemaal portiekwoningen van 3 hoog,terassen boven de tuin enzo.
Na enige tijd viel er een brief van de woningbouw in de bus dat ik hem moest verwijderen ,omdat er klachten waren van de buren.
Ik dacht das vreemd,er zijn nooit mensen in de buurt naar mij toe gekomen over storing of iets,en ik was in de buurt niet bepaald onbekend.
Ik besloot langs iedere buur te gaan en te vragen of er mischien klachten waren,ik begon boven in ons portiek.
Na een aantal keren te hebben gehoord;`Nee hoor ik weet van niks echt niet anders hoor je me wel geen probleem bla bla bla``
kwam ik bij de laatste deur van de buur vlak boven ons,ik dacht;dit moet hem zijn.
De aardige buurvrouw deed open ik deed mijn vraag.
Het antwoord was: Jazeker heb ik last van je,loop maar even mee,dan laat ik het zien.
Ik dacht,ok,ik was benieuwd.
We liepen de woonkamer in en stonden midden in de kamer.
``kijk maar``zei ze en ze wees naar de hoek.
Ik zei verbaast ;Wat is er dan aan de hand?
`Zie je dat niet`zei ze,`Ik kijk recht op je antenne`
En inderdaad,je zag de top,dat was waar,(ik dacht mens waar maak je je druk om!)
Laat het toen net zo zijn dat ik een buurman had,met een hele antennetuin op zijn dak schuin aan de overkant,al jaren.
Dus ik zei;En dat dan?Heeft u daar geen las van ,dat staat ook in u zicht,(want daar ging het om)
`Nee ik kijk recht op die van jou`zei ze.
Ik vond het onzin,maar zei ik niet natuurlijk ,ik zei dat ik genoeg wist,en dat als ik mijn antenne weg moest halen ik vond dat de rest ook weg moest,dat heb ik later ook tegen de buurman van de antenne tuin gezegd.
Ik heb er nooit meer wat van gehoord......
bulldozer
 

antenne mag blijven staan

Berichtdoor 8klepper » 15 okt 2010, 15:55

dit kwam ik in het lokale krantje tegen,
beetje laat ik weet het mar goed

http://www.gelderlander.nl/voorpagina/betuwe/7428929/Antenne-mag-op-dak-blijven.ece

ELST De Raad van State heeft bepaald dat zendamateur N. Smeets uit Elst zijn radio-antenne voorlopig op het dak van zijn woning mag laten staan.Verwijdering van de antenne omdat de welstandcommissie die niet mooi vindt, is volgens de Raad een te vergaande maatregel.

Smeets bezit een zendamateurlicentie en heeft het recht om te zenden. Dat staat in artikel 10 van het Europese mensenrechtenverdrag (EVRM), dat het recht op vrijheid van meningsuiting garandeert. De Raad van State zoekt de zaak verder uit en geeft later een definitief oordeel. Overbetuwe wilde Smeets met de dwangsom dwingen een vijf meter hoge korte golfantenne van zijn dak te halen. De mast kan niet kleiner want zendamateurs gebruiken bepaalde radiogolffrequenties en die zijn gebonden aan de lengte van de mast
8klepper
 

VorigeVolgende

Keer terug naar Rand gebeuren

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 23 gasten