Wat is je laatste nieuwe aanwinst?

Alles over wet- en regelgeving, leveranciers ed.

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Berichtdoor PUMA » 15 apr 2007, 00:49

Mijn laatste aanwinst heb ik gratizzzzzz gekregen van mijn zwager uit zijn ''piraten-tijd''.

Een MIDLAND 77-FM-005. Hoeft verder geen introductie denk ik . . . :?:
Bak zend en ontvangt, maar kan de squelsch vol-open draaien, hij blijft ruisen. Inwendig een kapotte 20K potmeter gevonden. Moet dus nog eens gerepareerd worden. Verder een roger-beep ingebouwd (ge-hobby-t).
Met de TONE-schakelaar in- en uit te schakelen.

Een ZETAGI B 25-D POWER AMPLIFIER. Is denk ik ook wel duidelijk voor iedereen. Twee aansluitingen. Eén voor TRANSCEIVER en één voor ANTENNE. Spanning en DUMMY (60W) erop en je hoort het relais omklappen.


Een zend/ontvanger COLT 190 BOLD WARRIOR. Alleen GEEN microfoon bij.
Wie hier iets over weet of kan vertellen. . . . Kom maar op ! ! ! :?

En enkele voedingen en een SWR-meter.

Alles inmiddels thuis op mijn ''stekkie'' (shack) gemonteerd.
Alleen nu nog een aardige basis-antenne.
Zie ook http://www.jomeroma.tk -> 27mc
HomePage ; Foto-Albums
Mobiel : DANITA 440 , MIDLAND CTE-747 , SIRTEL S9+ (Dagelijks door Zeeland - CH 24)
Avatar gebruiker
PUMA
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 513
Geregistreerd: 02 maart 2006, 22:41
Woonplaats: Hulst - Zeeuws Vlaanderen

Berichtdoor Thijs » 18 apr 2007, 13:56

Eindelijk vandaag dan de postbode aan de deur. Ik had al weer even terug in duitsland via Ebay een Albrecht AE5090 gekocht en vandaag was die er dan ook eindelijk :D
Zo meteen de boel in de auto klussen en dan is di voor dit moment klaar :D

Afbeelding
Afbeelding
Avatar gebruiker
Thijs
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 4476
Geregistreerd: 25 nov 2004, 03:06
Woonplaats: Diep donker Brabant.

Berichtdoor satcom » 20 mei 2007, 12:39

laats gekocht een satcom scan 40 f
en gekregen van een gestopte 27mcer een gpa en swr meter en veel kabels en pluggen
satcom
 

Berichtdoor PUMA » 04 jul 2007, 18:29

Ha. . . Eindelijk een fatsoenlijke antenne met een vaste DV-voet op mijn bedrijfswagen gemonteerd.

Het betreft een SIRTEL S-60.

http://www.canex.pl/eng/index1.php?page=sirtel_s60


Specifications:

o MODEL : S-60/A
o Type : 1/4
o Freq.Range : 27MHz
o Band Width : 500 kHz
o SWR : < 1:1,2
o Impedance : 50 Ohm
o Max Power : 150 Watt p.e.p.
o Height : 680 mm
o Hole : 13 mm
o Whip : Steel
o Cable : 4,5mtr.

Afstellen gaat dmv 2 ringen die rond de spoel zitten. Vraag met niet hoe, maar het werkt. :?: :?: :?:
Afstellen was in enkele minuten gebeurd met een standaard 40kanalen/4Watt FM bakkie.
Heb nu continu een SWR-meter er tussen hangen, kan ik zien wat hij doet.
Prijs: E27,-- bij HFES in Hulst.

Reacties . . . altijd welkom.
Avatar gebruiker
PUMA
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 513
Geregistreerd: 02 maart 2006, 22:41
Woonplaats: Hulst - Zeeuws Vlaanderen

Berichtdoor Thijs » 17 jul 2007, 16:36

Na lang wachten (+3 weken) eindelijk in huis!
Een Zetagi B550P :twisted:
Afbeelding
Avatar gebruiker
Thijs
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 4476
Geregistreerd: 25 nov 2004, 03:06
Woonplaats: Diep donker Brabant.

Berichtdoor Rekal » 17 jul 2007, 16:41

hier ook een Intek m-490 gekocht vorige week net zoals thijs.
super tot nu toe !
niet zo een langzame scan zoals de tti tcb 770 ( vorige bak ).
en veel degelijkere knopjes
Laatst bijgewerkt door Rekal op 17 jul 2007, 16:43, in totaal 1 keer bewerkt.
Rekal
 

Berichtdoor Thijs » 17 jul 2007, 16:43

Heeft jouw intek er ook last van dat de squelsh bijna helemaal dicht moet om over de ruis te komen of is dit probleem ondertussen opgelost?
Afbeelding
Avatar gebruiker
Thijs
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 4476
Geregistreerd: 25 nov 2004, 03:06
Woonplaats: Diep donker Brabant.

Berichtdoor Rekal » 17 jul 2007, 17:53

helemaal niet eigenlijk
hij moet 3 uur staan bij mij, dan staat hij uit de ruis.

mss ook leuk voor de andere M-490 gebruikers, is heb een vraag gesteld over de inwendige modificatie van de intek m-490.
viewtopic.php?p=7172#7172
Rekal
 

Berichtdoor 19ww77 » 25 jul 2007, 21:46

vandaag naar dile geweest, en me gelijk maar alles nieuw aangeschaft te weten:
pres george
23 ampvoeding
solarcon:max 2000 antenne
morgen(donderdag)gaten boren en antenne plaatsen

zoals gezegd.. (weer nieuw op dit gebied..zie mijn vorige berichten)hoop dat ik de goede keuze hebt gemaakt?
of hadden jullie toch wat anders gekozen?
volgens dirk(dile)was dit de beste bak qua filters tegen doorspetteren..die andere bakken hadden wel meer kanalen en zelfs goedkoper,maar meer problemen met doorspetteren.
graag lees ik jullie reacties ,want heb ik me laten misleiden dan zit ik morgen weer in krimpen..grapje maar wel serieus!!

groetjes 19ww77/19at101

ps:waarscijnlijk weer in het verkeerde forum gedeelte?maar ik kon geen ander gedeelte vinden waar dit wel op zijn plaats hoord.
19ww77
 

Berichtdoor Remco Rozenburg » 25 jul 2007, 23:17

De George is een schitterende bak met erg goede prestaties, 'k heb hem sinds 1998 en heeft me nog niet in de steek gelaten....tegenwoordig gebruik ik 'm vooral voor het vossen naast de Yaesu welke ik vorige maand heb aangeschaft.

Solarcon is het oude \"Antron\" als ik me niet vergis, is een bekende fabrikant dus ik vermoed dat je daar ook wel een goede koop aan heb gedaan.

Succes en wie weet tot horens! :D
19CQ29 - Mobiel
Avatar gebruiker
Remco Rozenburg
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 1676
Geregistreerd: 20 jan 2007, 22:06
Woonplaats: Rozenburg

Re:

Berichtdoor Wintertje » 26 jul 2007, 10:54

19ww77 schreef:vandaag naar dile geweest, en me gelijk maar alles nieuw aangeschaft te weten:
pres george
23 ampvoeding
solarcon:max 2000 antenne
morgen(donderdag)gaten boren en antenne plaatsen

zoals gezegd.. (weer nieuw op dit gebied..zie mijn vorige berichten)hoop dat ik de goede keuze hebt gemaakt?
of hadden jullie toch wat anders gekozen?
volgens dirk(dile)was dit de beste bak qua filters tegen doorspetteren..die andere bakken hadden wel meer kanalen en zelfs goedkoper,maar meer problemen met doorspetteren.
graag lees ik jullie reacties ,want heb ik me laten misleiden dan zit ik morgen weer in krimpen..grapje maar wel serieus!!

groetjes 19ww77/19at101

ps:waarscijnlijk weer in het verkeerde forum gedeelte?maar ik kon geen ander gedeelte vinden waar dit wel op zijn plaats hoord.


Fotootje van de set en antenne?
Wintertje
www.cbforum.nl verslaafde!
www.cbforum.nl verslaafde!
 
Berichten: 944
Geregistreerd: 23 feb 2007, 20:22
Woonplaats: Zuid-Holland

Berichtdoor 19DT2120 » 26 jul 2007, 11:20

Nou ik zal mijn aanwinst ook maar effe showen:
Afbeelding
de mfj269 antenne analyzer voor de HF,VHF en UHF .Leuk om er mee te experimenteren zonder dat je eindtrappen/torren opblaast,het dippen van coax kabels etc etc

Ik had ook nog een SSB IF filter gekocht voor in de HF set.
Avatar gebruiker
19DT2120
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1706
Geregistreerd: 25 sep 2006, 15:31
Woonplaats: Eibertjesdarp

Re:

Berichtdoor Papa Alpha » 26 jul 2007, 11:52

19ww77 schreef:
zoals gezegd.. (weer nieuw op dit gebied..zie mijn vorige berichten)hoop dat ik de goede keuze hebt gemaakt?
of hadden jullie toch wat anders gekozen?
volgens dirk(dile)was dit de beste bak qua filters tegen doorspetteren..die andere bakken hadden wel meer kanalen en zelfs goedkoper,maar meer problemen met doorspetteren.
graag lees ik jullie reacties


Ik denk dat je een prima keus gemaakt hebt.
Bij Dile zitten mensen met verstand van zaken en zij geven beslist goed en eerlijk advies.
Ik heb zelf na lang wikken en wegen toch weer voor een Jackson gekozen, omdat me die vroeger ook fantastisch beviel en ik op zoek was naar een bak zonder verdere toeters en bellen.
Indien de Jackson niet doorgegaan zou zijn, dan kwam op nr. 2
van mijn lijstje: de George.
Hoewel het natuurlijk altijd een kwestie is van persoonlijke smaak en voorkeur, heeft een President bak mij nog nooit teleurgesteld.
Sirtel 2000 Silver basisantenne + President Jackson II Euro + Turner Plus 3B
Op zolder ligt nog een Avanti Sigma IV, een Avanti Astro-Beam AV-150, Avanti AV-101 Astroplane en een Mantova Turbo 8.
Instructiefilmpje van Avanti Sigma IV antenne/How to assembly an Avanti Sigma IV: http://www.mijnalbum.nl/Album-MVHRLAKY-
EEN INNIGE BAND MET DE 11 METER BAND SINDS 1974.
Avatar gebruiker
Papa Alpha
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 661
Geregistreerd: 24 feb 2007, 19:46
Woonplaats: Regio Deventer

Berichtdoor 19ww77 » 26 jul 2007, 18:43

ten eerste bedankt voor de reacties op mijn thread.alles staat kant en klaar om te gebruiken!!!.
maar, jaja kom tie weer is er iemand bereid om een test met mij te doen ben toch wel benieuwd of alles naar behoren werkt.misschien dat er mensen zijn die op een bepaalde tijd op een freq zitten.liefst ssb want daar gaat mij voorkeur naar uit,of eventueel een afspraak maken dat jij/jullie ook op een bepaalde freq zitten?
de locatie is rotterdam.

wou het eigenlijk in een ander forum gedeelte plaatsen ,maar wist niet waar..misschien een goed idee voor de beheerders van deze site om daar een apparte topic over te maken?
zodat mensen met elkaar kunnen afspreken om hun (tijd datum)spullen met elkaar te testen.

misschien bestaat er al zoiets op het forum?,maar ik kon het niet vinden..

iniedergeval als iemand zin tijd heeft om met mij een test te doen dan hoor ik het wel stuur me een pm als je wil.
bedankt alvast groetjes 19ww77/19at101

en voor wintertje:is een fotootje belangrijk? het is een pres george en een solarcon:max 2000 antenne
plaatjes zat van deze dingen toch?;)

en Papa Alpha bij dile(dirk)zijn ze inderdaad eerlijk wat betreft je aanschaf ze schuiven je geen dingen in je schoenen waar ze zelf niet achter staan(hoewel je het wel kan kopen als je van poespas houd)..
19ww77
 

Re:

Berichtdoor Wintertje » 26 jul 2007, 23:24

19ww77 schreef:ten eerste bedankt voor de reacties op mijn thread.alles staat kant en klaar om te gebruiken!!!.
maar, jaja kom tie weer is er iemand bereid om een test met mij te doen ben toch wel benieuwd of alles naar behoren werkt.misschien dat er mensen zijn die op een bepaalde tijd op een freq zitten.liefst ssb want daar gaat mij voorkeur naar uit,of eventueel een afspraak maken dat jij/jullie ook op een bepaalde freq zitten?
de locatie is rotterdam.

wou het eigenlijk in een ander forum gedeelte plaatsen ,maar wist niet waar..misschien een goed idee voor de beheerders van deze site om daar een apparte topic over te maken?
zodat mensen met elkaar kunnen afspreken om hun (tijd datum)spullen met elkaar te testen.

misschien bestaat er al zoiets op het forum?,maar ik kon het niet vinden..

iniedergeval als iemand zin tijd heeft om met mij een test te doen dan hoor ik het wel stuur me een pm als je wil.
bedankt alvast groetjes 19ww77/19at101

en voor wintertje:is een fotootje belangrijk? het is een pres george en een solarcon:max 2000 antenne
plaatjes zat van deze dingen toch?;)

en Papa Alpha bij dile(dirk)zijn ze inderdaad eerlijk wat betreft je aanschaf ze schuiven je geen dingen in je schoenen waar ze zelf niet achter staan(hoewel je het wel kan kopen als je van poespas houd)..


Klopt er staan fotootjes zat op het internet, maar ik vind de echte fotoos bij de mensen thuis leuker. Krijgt iedereen een impressie hoe je er bij zit.
Testje op SSB is trouwens oké na het weekend. Ik zit in Alphen aan den Rijn.
Wintertje
www.cbforum.nl verslaafde!
www.cbforum.nl verslaafde!
 
Berichten: 944
Geregistreerd: 23 feb 2007, 20:22
Woonplaats: Zuid-Holland

VorigeVolgende

Keer terug naar Rand gebeuren

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 32 gasten