Gepakt! Wat kost dat nou?

Alles over wet- en regelgeving, leveranciers ed.

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg

Re: Gepakt! Wat kost dat nou?

Berichtdoor 19DT2120 » 19 jun 2008, 20:59

george schreef:agentschap tellecom

is

en de 45 meter band en de 6meter band moet je echt weg blijven

als je daar 10 minuten zit tezenden weten ze al waar je zit en word er de
volgende dag aan gebeld

en komen ze je spullen halen

gr george



Weinig van gemerkt op de 45 en 86M .
Regio 6M kan ik niks van zeggen,want daar kom ik niet.
>Let's go digital<
JS8call JT65
WSPR ROS PSK
Etc . RIP FT8
Avatar gebruiker
19DT2120
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1707
Geregistreerd: 25 sep 2006, 15:31
Woonplaats: Eibertjesdarp

Re: Gepakt! Wat kost dat nou?

Berichtdoor Breaklight » 14 aug 2008, 16:47

beemer320i schreef:Klopt.Ik heb paar weken terug een 2de aangetekend schrijven ontvangen van de griffier ''in beslag genomen spullen'',en krijg zelfs men kacheltje terug,dus denk niet dat ze er nog echt een probleem van maken.
Moet de boel alleen nog gaan ophalen in de voormiddag ergens



Dat zal dan geen 'uitgebreide MARC bak' zijn want die kreeg ik ook niet terug.... :?


Grt, :wink:

John
Breaklight
 

Re: Gepakt! Wat kost dat nou?

Berichtdoor beemer320i » 14 aug 2008, 17:01

Uitgebreide james...
beemer320i
 

Re: Gepakt! Wat kost dat nou?

Berichtdoor Hét Drentse Station » 15 maart 2009, 12:06

FTF-trucker schreef:ik zend altyd van uit de vrachtwagen en heb het ooit wel eens gehoord dat er iemand gepakt was met een 27 mc export bak
maar ik denk dat de kans zeer klein is dat je gepakt word al heb ik wel eens gehoord dat ze het echt kunnen meten hoeveel vermogen jij uitzend het schijnt dat ze er in frankrijk wel echt goed opletten maar hier in nederland is de kans een stuk kleiner
ik heb het in iedergeval nog nooit meegemaakt


Dat opletten in frankrijk zal wel meevallen...alles en iedereen rijdt daar met spul dat hier niet legaal is. :lol:
Een gemiddelde auto die een antenne op het dak heeft, zit minimaal een jfk of jackson in.
Hét Drentse Station
 

Re: Gepakt! Wat kost dat nou?

Berichtdoor FTF-trucker » 15 maart 2009, 22:35

ik zend altyd van uit de vrachtwagen en heb het ooit wel eens gehoord dat er iemand gepakt was met een 27 mc export bak
maar ik denk dat de kans zeer klein is dat je gepakt word al heb ik wel eens gehoord dat ze het echt kunnen meten hoeveel vermogen jij uitzend het schijnt dat ze er in frankrijk wel echt goed opletten maar hier in nederland is de kans een stuk kleiner
ik heb het in iedergeval nog nooit meegemaakt
FTF-trucker
 

Re: Gepakt! Wat kost dat nou?

Berichtdoor -Mark- » 16 maart 2009, 02:44

zolang je niemand tot last bent, en zeker mobiel, zal het wel meevallen. als je in een fuik rijdt waar ze dit soort dingen expliciet meten kan je het haasje zijn natuurlijk
-Mark-
 

Re: Gepakt! Wat kost dat nou?

Berichtdoor Turfsteker 19MTS001 » 14 jan 2010, 18:45

lees hier de raarste verhalen. ben zelf ook 3meter amateur en 3keer gepakt. de boete is nu rond 1200e. dit zou op 27mc met meer vermogen (illegale bak/liniar) dus het zelfde zijn...
Turfsteker 19MTS001
 

Re: Gepakt! Wat kost dat nou?

Berichtdoor DX-Power » 14 jan 2010, 19:20

Kennis van mij reed met een wilson 1000 en een jackson en bij een gewone alchol controle keek een agent in zn auto en zei heee een president jackson die halen we er maar meteen uit
heb je er toevallig nog een linear achter en hij had een 100 watter in de kofferbak liggen. Hij kreeg geen boete als hij alles meteen demonteerde en meegaf heeft hij dus gedaan wel jammer en apart maar goed denk dat je op zon moment ook wel schrikt ook al mag het niet en zijn ze met een ander soort controle bezig.
DX-Power
 

Re: Gepakt! Wat kost dat nou?

Berichtdoor Columbus » 14 jan 2010, 19:49

Nou vooruit...laat ik het nog maar eens uitleggen (ergens in het begin van het draadje is het al eens uitgezocht, maar blijkbaar nog steeds onduidelijk).

We kennen in Nederland een richtlijn voor het bepalen van de hoogte van de straf. Die richtlijn werkt met een puntensysteem, waarbij elk punt staat voor een bedrag van 22 euro. De hoogte van de straf is dus afhankelijk van het aantal punten dat aan de overtreding wordt gekoppeld.

In de richtlijn wordt gewerkt met 4 basisdelicten: de wetgever kijkt dus wel degelijk naar wat voor soort overtreding er is begaan. Om te bepalen om welke overtreding het gaat, moet er eerst worden gekeken naar de Wettekst (Telecommunicatiewet, hoofdstuk 3 en 10) en de Wet economische delicten.

Voor de volledigheid hieronder een overzicht van de 4 basisdelicten (ik zou snel doorscrollen, want dit is droge kost, de kern volgt verderop)
- Basisdelict 1. Het aanleggen, het geheel of gedeeltelijk aangelegd aanwezig hebben en/of het gebruik van een radiozendapparaat zonder vergunning ex art. 3.3, lid 1 TW
- Basisdelict 2. Het aanleggen, het geheel of gedeeltelijk aangelegd aanwezig hebben en/of het gebruik van radiozendapparaten (die op een verkeerde frequentie werken en/of een onjuist vermogen hebben)
- Basisdelict 3. Het aanleggen, het geheel of gedeeltelijk aangelegd aanwezig hebben en/of het gebruik van radiozendapparaten waarvoor een vergunning is vereist
- Basisdelict 4. Het in de handel brengen van uitrusting die niet voldoet aan de eisen ex art. 10.1 of 10.3 onderdeel a,b,c en e TW

Basisdelict 1 geeft in hoofdzaak betrekking op illegale omroepzenders (3 meterpiraten dus). Aan deze overtreding worden 50 basispunten geplakt én in beslagname. Wordt je voor de eerste keer gepakt met een omroepzender, dan kost je dat dus 50 x 22 euro = 1.100 euro.

Basisdelict 2: Onder deze categorie vallen onder meer koordloze of mobiele telefoons, draadloze microfoons, babyfoons, apparaten met modelbesturing en gemodificeerde 27 MHz-apparatuur. Overtreding wordt beloond met 15 basispunten wat dus leidt tot een boete van 330 euro.

Basisdelict 3: Dit basisdelict ziet op het aanleggen, het geheel of gedeeltelijk aangelegd aanwezig hebben en/of het gebruik van radiozendapparaten – niet zijnde omroepzenders – waarvoor een vergunning is vereist en die overigens wel op de goede frequentie werken. Het betreft hier bijvoorbeeld marifoons, mobilofoons of portofoons zonder dat de houder in het bezit is van een vergunning voor gebruik van frequentieruimte. Overtreding wordt bestraft met 10 basispunten, dus 220 euro aftikken.

Basisdelict 4: Dit verbod is gericht tot fabrikanten en importeurs. Zij mogen geen apparatuur op de markt brengen die niet voldoet aan de geldende eisen en voorschriften. Doen ze dat toch, dan winnen ze de jackpot van 100 basispunten (2.200 euro).


Als je binnen een periode van 5 jaar vaker voor hetzelfde delict wordt gepakt, dan wordt het aantal basispunten verhoogd. De eerste keer met 50%, de volgende keren met 100% én volgt een dagvaarding. Dan mag je je dus bij de rechter komen verantwoorden en kan een gevangenisstraf worden opgelegd.

Daarnaast kunnen er omstandigheden zijn die leiden tot een verhoging of verlaging van het aantal basispunten. Wordt je bijvoorbeeld niet gezien als dader maar als medeplichtige dan krijg je een korting van 33% op het aantal basispunten dat voor de dader geldt.

Hoop hiermee de sprookjes uit de wereld te hebben geholpen. Wil je alles met de bijbehorende wetteksten nog eens nalezen, kijk dan op http://lexius.nl/beleidsregel-richtlijn ... nicatiewet
_______________________
'Animals can´t shoot back - your DX competitors can! Be a REAL MAN and lets hunt DX - not animals!'
'Get Alive...work DX!'
Avatar gebruiker
Columbus
www.cbforum.nl verslaafde!
www.cbforum.nl verslaafde!
 
Berichten: 875
Geregistreerd: 05 nov 2007, 23:41
Woonplaats: Gelderland

Re: Gepakt! Wat kost dat nou?

Berichtdoor Turfsteker 19MTS001 » 14 jan 2010, 20:51

oke dus 27mc is weer anders dan 3meter? raar illegaal zenden is illegaal zenden toch?
Turfsteker 19MTS001
 

Re: Gepakt! Wat kost dat nou?

Berichtdoor Columbus » 14 jan 2010, 21:16

Ja, 11 meter is ander dan 3 meter: 27mc valt onder vergunningsvrij frequentiegebruik en de omroepband niet. Verschil zit natuurlijk ook dat omroepstations moeten betalen om gebruik te maken van de omroepband, er is dus een economisch belang voor de overheid om daar geen intruders te laten voorkomen. Hogere straffen zou daarbij moeten helpen.
_______________________
'Animals can´t shoot back - your DX competitors can! Be a REAL MAN and lets hunt DX - not animals!'
'Get Alive...work DX!'
Avatar gebruiker
Columbus
www.cbforum.nl verslaafde!
www.cbforum.nl verslaafde!
 
Berichten: 875
Geregistreerd: 05 nov 2007, 23:41
Woonplaats: Gelderland

Re: Gepakt! Wat kost dat nou?

Berichtdoor Remco Rozenburg » 14 jan 2010, 22:02

Columbus schreef:Hogere straffen zou daarbij moeten helpen.


Je zegt het heel netjes :D
19CQ29 - Mobiel
Avatar gebruiker
Remco Rozenburg
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 1676
Geregistreerd: 20 jan 2007, 22:06
Woonplaats: Rozenburg

Re: Gepakt! Wat kost dat nou?

Berichtdoor Columbus » 14 jan 2010, 22:52

Haha...ja, wie de bekende piratensites in de gaten houdt weet wel beter.

Moraal van het verhaal:
"Je kan nog beter gepakt worden omdat je als piraat op de amateurbanden uitkomt (met een zelf bedachte call) dan op de .555 uitkomen of een lineair gebruiken. Illegaal op de amateurbanden uitkomen kost 220 euro, fout zitten op 11 meter 330 euro."

(P.s. dit is geen advies om dus maar massaal op 10 meter te gaan werken met het voor amateurs toegestane vermogen van 400 Watt)
_______________________
'Animals can´t shoot back - your DX competitors can! Be a REAL MAN and lets hunt DX - not animals!'
'Get Alive...work DX!'
Avatar gebruiker
Columbus
www.cbforum.nl verslaafde!
www.cbforum.nl verslaafde!
 
Berichten: 875
Geregistreerd: 05 nov 2007, 23:41
Woonplaats: Gelderland

Re: Gepakt! Wat kost dat nou?

Berichtdoor pauluszelf » 11 maart 2011, 17:47

Inderdaad,gepakt op 11meter wat kost dat nou anno 2011?
Heb vanmiddag nl die ervaring zelf ook op mogen doen.
Paul
pauluszelf
 

Re: Gepakt! Wat kost dat nou?

Berichtdoor vincenttor » 11 maart 2011, 20:11

wat zeg je nou ?
ben je opgepakt ?
Bij twijfel altijd doen!
vincenttor
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2091
Geregistreerd: 07 jul 2007, 02:57
Woonplaats: omg amsterdam

VorigeVolgende

Keer terug naar Rand gebeuren

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten

cron