Ario uit Oosterhout

Alles over wet- en regelgeving, leveranciers ed.

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Re: Ario oosterhout

Berichtdoor andre1966 » 24 feb 2009, 23:52

heb het zelfde gehad met een kapotte rci ruilen

met hem tegen eeen prsident 40 kanalen bak eerst wou hiij zo ruilen later meost ik er geld bij doen maar 20 euro,s is wel 20 euries toch

grts andre
andre1966
 

Re: Ario oosterhout

Berichtdoor bertje11 » 11 apr 2009, 12:55

hoi
ik heb laast wat gekocht van ario zonder dit gelezen te hebben
maar heb het goed en snel ontvangen en werkt ook goed .
dus het niet alleen maar slecht wat ie leverd.
mvg Bert
bertje11
 

Re: Ario oosterhout

Berichtdoor delete » 10 jul 2009, 21:32

Ik heb bij Ario 2 jaar geleden een Kenwood TS-50 gekocht.
Daar aangekomen stonden er diversen op tafel en mocht ik de mooiste van de 3 uitzoeken.

Daarna het exemplaar aangesloten op de voeding+antenne
en alles werkte naar behoren!

Tot op heden nog steeds veel plezier van de TS-50

Goede ervaring dus,

verder heb ik nooit wat gekocht bij Ario.
delete
 

Ario uit Oosterhout

Berichtdoor josh1 » 12 okt 2016, 11:01

Hallo Allemaal,

Enige tijd geleden heeft er een topic gestaan (staat er trouwens nu nog op verkoopt defecte apparatuur) over Ario uit Oosterhout. (ben via zoekopdracht Ario uit oosterhout op dit forum gekomen)
Ario is een meneer die oa op marktplaats en 2dehands.nl aktief is met opkopen HAM en 27Mhz apparatuur om daarna weer met winst door te verkopen om zijn rekeningen mee te betalen. (de risico's die daaraan vast zitten hoef ik niet uit te leggen)
Ik wil ook iedereen even waarschuwen voor deze meneer.

Het blijkt wederom dat deze meneer Bakx niet te vertrouwen is.
Het gaat bij mij maar om een paar Euro's maar het gaat om het principe.
Ario heeft bij mij een transceiver gekocht die hij waarschijnlijk weer gaat door verkopen. ( Transceiver is gelukkig voor de nieuwe eigenaar in orde...)

Ik heb deze transceiver geheel goed ingepakt en het pakket kwam zo qua gewicht iets boven de 10Kg.
De verzendkosten gaan dan naar 13.25 Euro. (ipv 6.95)
Ario zou de rest wel overmaken als hij de transceiver binnen kreeg.....(staat duidelijk in zijn mail naar mij)
Ja u raad het al niet dus....heleboel warrige mails in heeeeeel slecht Nederlands met veel taal fouten...en nog maar te zwijgen over het taal gebruik. (Het woord l*l komt er ook in voor...)
Hij zou eerst wel betalen toen weer niet toen weer wel toen wou zijn vrouw niet betalen enz enz.
Ik heb aangegeven naar hem dat ik dit stuk zou schrijven in dit forum, het antwoord was incl taalfouten "Kan mijn geen wost svhel"

Als het van de modurators mag zal ik een stuk van de mail conversatie hier bij posten.

Dus iedereen wees gewaarschuwd... deze meneer houd zich niet aan zijn afspraken!
Laatst bijgewerkt door josh1 op 12 okt 2016, 16:32, in totaal 2 keer bewerkt.
josh1
Nieuw Lid
Nieuw Lid
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 11 okt 2016, 18:35

Re: Ario uit Oosterhout

Berichtdoor josh1 » 12 okt 2016, 15:30

Ja hij levert wel, maar als hij het defect inkoopt verkoopt hij het ook defect volgens mede hobbyisten.
En natuurlijk gaat het ook goed maar het risico is extreem groot.
Wat ik wel kan aantonen is, dat hij absoluut niet te vertrouwen is met afspraken die je met hem maakt, dus ook niet als er problemen zijn/optreed met aangekochte apparatuur.

Als ik de toestemming krijg van de moderator zet ik wat email verkeer tussen mij en hem erop, dat zegt meer dan genoeg...
Als je dan nog met deze meneer zaken doet kan je niet meer zeggen "had mij wat gezegd"
josh1
Nieuw Lid
Nieuw Lid
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 11 okt 2016, 18:35

Re: Ario uit Oosterhout

Berichtdoor Thijs » 12 okt 2016, 18:37

Om de hele mailwisseling te gaan delen lijkt mij niet nodig. Dit is waarschuwing genoeg
Afbeelding
Avatar gebruiker
Thijs
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 4476
Geregistreerd: 25 nov 2004, 03:06
Woonplaats: Diep donker Brabant.

Re: Ario uit Oosterhout

Berichtdoor jcva » 12 okt 2016, 21:33

Het lijkt mij vrij simpel, als je zijn advertentie leest en de e- mails die hij stuurt weet je eigenlijk genoeg. Het is een handelaar die wat geld probeert te verdienen en hij heeft absoluut geen kennis van zaken.
Het enige wat hij doet is inkopen en verkopen, is het defect als hij het koopt dan gaat het er defect ook weer uit. Soms zal hij het weten, soms ook niet. Omdat zoals ik al eerder aangaf hij totaal geen kennis van zaken heeft. En als degene die koopt voor een dubbeltje op de 1e rang wil zitten dan kom je uit bij dit soort handelaren (hij is echt niet de enige) Wil je zekerheid, ga dan naar een gerenommeerde zaak. Ook daar kan het misgaan maar die proberen het op te lossen. Dit soort handelaren niet. Zit niet in hun genen en als ze het wel zouden doen verdienen ze niks meer.
Ik ben 1x bij hem thuis geweest, heb daar toen een duplexfilter gekocht, die was overigens goed maar een set zou ik er niet heel snel kopen. In ieder geval niet zonder uitgebreide tests aan het desbetreffende apparaat.

Dus als men wil dan dit soort handelaren verdwijnen dan moeten we er met zijn allen niks kopen. Maar dat is een illusie. Want men blijft het doen en vervolgens ook klagen.
In de autohandel zie je vergelijkbare praktijken (ex lease oa) en je zal het wel meer tegenkomen.

Vaak overschatten kopers zichzelf en denken deskundig te zijn. Meestal weet men het dus niet en komt thuis met rotzooi.

Jcva
Avatar gebruiker
jcva
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 707
Geregistreerd: 01 jan 2008, 23:56
Woonplaats: HHW

Re: Ario uit Oosterhout

Berichtdoor schoeffel » 12 okt 2016, 21:56

Hmm,,...

Ik lees vele verhalen, en waar rook is,... is vuur.
Bedankt voor de waarschuwing, ik ging ervan uit dat het een betrouwbaar iemand was.
Ik heb nog niks gekocht bij hem, ben wel met hem in contact geweest voor een zender, maar hij vond dat ik te weinig bood voor die set.
Dus heb ik het maar laten gaan, achteraf gezien,... heeft het me geen onnodig geld gekost.
Tja,... wie kan je tegenwoordig nog vertrouwen ???.
zonder antenne,... zul je niet veel kenne.
schoeffel
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 119
Geregistreerd: 27 sep 2015, 20:57
Woonplaats: Nuenen

Re: Ario uit Oosterhout

Berichtdoor josh1 » 14 okt 2016, 09:05

Ik heb melding gemaakt bij Marktplaats over Ario.
Heb alle bewijsstukken en email verkeer toegevoegd
Dit is trouwens via marktplaats gelopen dus was voor hun makkelijk te controleren.
Onderstaand bericht heb ik terug gekregen.

PS... ALS IEMAND OOK BENADEELD WORD DOE AUB MELDING BIJ MARKTPLAATS EN REFEREER AAN ONDERSTAAND BERICHT!
Marktplaats kan dan actie ondernemen bv door blokkeren account.

Heb mijn naam even weggehaald in het bericht

Subject: Reactie op uw bericht. (Referentienummer: 02325632) [ ref:_00D30oiTn._50014124RNa:ref ]

Beste meneer ......

Ik vind het erg vervelend om te vernemen dat deze adverteerder de gemaakte afspraken niet is nagekomen.

Wij moedigen al onze gebruikers aan om met respect om te gaan met andere Marktplaats gebruikers. Wij kunnen de andere partij niet verplichten tot het naleven van de gemaakte afspraken, omdat Marktplaats alleen een plek is om kopers en verkopers met elkaar in contact te brengen.

Mocht u er in onderling overleg niet uitkomen en overwegen om verdere stappen te ondernemen, dan heeft u de mogelijkheid om gratis juridisch advies in te winnen bij het Juridisch Loket. Voor meer informatie hierover kunt u de volgende link gebruiken:

http://www.juridischloket.nl

Ik heb één en ander voor u gecontroleerd en naar aanleiding van uw bericht besloten een aantekening bij het account van deze gebruiker te plaatsen. Wanneer wij meerdere meldingen van verschillende gebruikers ontvangen, hebben wij de mogelijkheid om maatregelen te nemen.

Ik hoop u hiermee voldoende van dienst te zijn geweest.

Met vriendelijke groet,

Milan

Medewerker Klantenservice
http://www.marktplaats.nl
josh1
Nieuw Lid
Nieuw Lid
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 11 okt 2016, 18:35

Re: Ario uit Oosterhout

Berichtdoor schoeffel » 14 okt 2016, 22:00

Hmm,,...

Het heerschap leert het blijkbaar niet.
Nu staat er een Superstar 2000 op marktplaats.
Zijn Nederlands,... echt,... abominabel beroerd.
Dus wees gewaarschuwd, de bak die hij wil verkopen is net zo slecht als zijn Nederlands.
zonder antenne,... zul je niet veel kenne.
schoeffel
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 119
Geregistreerd: 27 sep 2015, 20:57
Woonplaats: Nuenen

Re: Ario uit Oosterhout

Berichtdoor panda58 » 15 okt 2016, 07:09

Toch raar,dit topic is al van jan 2009.
Dus toen was hij al bezig met de verkoop ,meer dan 7 jaar!
En hij verkoopt nog steeds.
Ach en met de nederlandse taal,op forums kom je ze ook wel tegen die zo schrijven.
Trouwens de bak die hij nu aanbied staat bij dat de werking niet goed is.
Dus niks mis mee lijkt me,en dat lees ik wel vaker bij adv. van hem.
Gr Jan
panda58
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 340
Geregistreerd: 25 aug 2013, 09:02
Woonplaats: Vjenne City

Re: Ario uit Oosterhout

Berichtdoor ruudje » 15 okt 2016, 09:01

Ik denk dat als hij spullen inkoopt daar niets aan doet en dan doorverkoopt, niks mis mee hoor. Als je logisch nadenkt is er iets mis met een Lincoln van 50 euro, en na wat heen en weer gemail blijkt de S-meter niet te werken in de FM-mode, dan gaan bij mij alarmbellen rinkelen.

gebruikte spullen altijd goed uittesten en controleren voordat je het daadwerkelijk meeneemt, of met paar euro`s erbij van een webshop kopen
Basis: Superstar 360FM + Solarcon A99
Mobiel : President JFK + Wilson 1000
Premier cb1000 + sirio GL 27

Reservemateriaal: Midland Alan 27e, Midland 48+, midland 48+ multi, Danita 640, president Johnson
ruudje
Nieuw Lid
Nieuw Lid
 
Berichten: 13
Geregistreerd: 23 jul 2016, 23:02
Woonplaats: Achtmaal, noord brabant

Re: Ario uit Oosterhout

Berichtdoor cb1gwn » 16 okt 2016, 16:32

Ik heb diverse spullen gekocht van Ario voor redelijke prijzen en nooit defecte of slecht werkende spullen gehad..

Ook wil ik opmerken dat er veel rare snuiters tussen de marktplaats kopers zitten.
Daar kan ik over mee praten.

Ik ben geen handelaar maar af en toe verkoop ik wel eens wat (27mc en audio).
Normaal is het zo dat als je iets op marktplaats koopt je geen garantie kan verwachten tenzij je bij een winkel koopt.
Alles wat ik verkoop test ik voordat ik het verkoop en nog eens pal voor het verpakken. Tot nu toe heb ik 2x geld terug gestort omdat het apparaat niet goed werkte.
Tja dat heb je met apparatuur van 10 jaar of ouder. Als je zekerheid wil hebben moet je nieuw kopen.

Zo verkocht ik een tijd geleden een hd-viasat satelliet ontvanger (25 euro). Deze kun je alleen updaten via de Sirius satelliet. Dit heb ik ook duidelijk verteld aan de Turkse koper.
Krijg ik een paar dagen later een stormvloed van mailtjes dat het updaten via de Astra satelliet niet lukt, dat ik een oplichter ben en bedreigd mijn familie..

Of de keer dat ik een 27mc bak verkocht en de koper na ruim 3 maanden mailt dat de bak geen modulatie meer heeft.

En ik heb ooit eens een buizenversterker uit 1962 opgestuurd. Bij aankomst bleek de balance niet helemaal goed meer te werken.
Tja denk ik dan haal het dan op! Versturen , hoe goed ingepakt dan ook is altijd een risico. (ik pak altijd heel goed in)

Gelukkig krijg ik veel meer goede reacties NA de verkoop. Meestal dat het apparaat er zo goed uitziet, de extra's die ik er soms bij stop of over het goede inpakken.
Bert actief op 27mc sinds 04-1981
Gewerkte divisies: Who cares ?
http://www.freeradionetwork.nl
Afbeelding
Avatar gebruiker
cb1gwn
Opgegeven Geval!
Opgegeven Geval!
 
Berichten: 1356
Geregistreerd: 25 dec 2008, 19:47
Woonplaats: Hoevelaken

Re: Ario uit Oosterhout

Berichtdoor R0N » 17 nov 2016, 08:34

Ik heb ook wel eens wat van hem gekocht..
Je moet gewoon een beetje doorvragen en tot nu toe heeft hij nooit gezegd at iets 100% is terwijl dat niet zo is..
R0N
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 164
Geregistreerd: 29 jun 2015, 13:42
Woonplaats: Waarland

Re: Ario uit Oosterhout

Berichtdoor PD3MCF » 15 jan 2017, 01:05

mijn Icom IC7600 Komt bij PD0JAN uit nijmegen vandaan
en kreeg er garantie bij en de set was verzegeld helemaal goed
ik kijk ook vaak op Marktplaats maar bij sommige handelaren heb ik ook mijn twijfels
sets uit el kaar trekken de filters apart verkopen dan hoef ik al niet meer
een maat van mij heeft ooit eens een Kenwood 450 bij Ario gekocht
en Ario heeft eerlijk verteld dat er iets was met de set
niet iets groots maar wel eerlijk verteld
ik zelf zou bij zulke handelaren nooit iets kopen
daan uit Haarlem of PD0JAN daarin tegen waar ik bij alle 2 een set heb gekocht
krijg je garantie en alles wordt waar je bij bent getest en aan analyzers gehangen ect ect
Icon 9700
Kenwood TK 780
icom 2820
Icom 2820
3x diamond x300
8 elements vhf beam
16 elements uhf beam
PD3MCF
Niet meer weg te krijgen
Niet meer weg te krijgen
 
Berichten: 73
Geregistreerd: 13 jan 2017, 23:20

VorigeVolgende

Keer terug naar Rand gebeuren

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 28 gasten