Wat nou weer,..

Alles over wet- en regelgeving, leveranciers ed.

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Re: Wat nou weer,..

Berichtdoor 19-DT-170 » 27 feb 2016, 12:58

Dat bedoel ik dus Robber57. Probeer maar eens in Nederland een zebrapad over te steken.
Ze rijden gewoon door. Ook al ben je al halverwege. Dan wijken ze uit naar links of rechts, maar stoppen ho maar.
Als je in Luxemburg maar naar het zebrapad kijkt, dan staat al het verkeer stil om je over te laten steken.
Wat mij betreft mogen de boetes in Nederland wel wat minder hoog zijn. Maar de pakkans moet wel 10x zo groot worden.
Jammer genoeg vergeten de meeste mensen goed gedrag in het verkeer zodra ze hun rijbewijs hebben.
Groet,

Pascal / 19-DT-170 / CB0EYS
19-DT-170
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1984
Geregistreerd: 13 sep 2010, 20:09
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Wat nou weer,..

Berichtdoor BugHunter » 27 feb 2016, 14:37

Hier stoppen ze vrijwel altijd, soms reeds lang tevoren. Weer een gevalletje van 'Het gras zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel'. Als er een vrachtwagen of bus aan komt, doe ik meestal een stap terug om hem voorrang te geven, maar toch stopt-ie dan.
BugHunter
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 114
Geregistreerd: 08 dec 2015, 22:51

Re: Wat nou weer,..

Berichtdoor erik_ark » 27 feb 2016, 16:50

schoeffel schreef:Na overhandiging van mijn mobieltje kon hij kijken of ik dus gebeld had, dat was dus niet zo.


In je telefoon kijken mogen ze ook niet zomaar ivm privacy :wink:
19DD012
Avatar gebruiker
erik_ark
Moderator
Moderator
 
Berichten: 955
Geregistreerd: 27 jan 2005, 16:57
Woonplaats: Deventer

Re: Wat nou weer,..

Berichtdoor 19-DT-170 » 27 feb 2016, 19:21

BugHunter schreef:Hier stoppen ze vrijwel altijd, soms reeds lang tevoren. Weer een gevalletje van 'Het gras zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel'. Als er een vrachtwagen of bus aan komt, doe ik meestal een stap terug om hem voorrang te geven, maar toch stopt-ie dan.

Misschien zitten al die mensen die doorrijden gewoon mobiel te bellen, wie weet. :-)
Groet,

Pascal / 19-DT-170 / CB0EYS
19-DT-170
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1984
Geregistreerd: 13 sep 2010, 20:09
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Wat nou weer,..

Berichtdoor plientjebr » 28 feb 2016, 22:36

2 handen aan het stuur hebben, ja het is wel zo veilig natuurlijk.
Maar als je onderweg om je heen kijkt en ziet wat mensen allemaal doen achter het stuur :roll:

Vanmiddag de gehele middag onderweg geweest met de auto, lekker een beetje toeren.
Je ziet mede weggebruikers hun make-up bijwerken, mobiel bellen, onderweg het hoofd naar de achterbank
draaien om de kinders in de gaten te houden, noem maar op.

Als voetganger een zeebrapad oversteken kan ook een ramp zijn.
Zo werd ik van de week zowat omver gereden toen ik over een zebrapad liep door een politieauto.
Geen zwaailichten aan, geen haast, maar de heren lette geloof ik niet zo op.
Mijn middelvingertje hebben ze geloof ik maar even voor lief genomen, omdat ze wisten dat ze fout zaten.

Vanmiddag stonden we met de auto nog stil voor rood licht en er stopte een politieauto naast ons.
We zaten lekker te babbelen door de mike, we zijn gezien, maar met een grote lach reden de agenten
gewoon door.

Overigens ook 3 neuspeuteraars tegen gekomen in hun auto, die hebben ook geen 2 handen op het stuur
op dat moment hoor :lol:
Avatar gebruiker
plientjebr
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2433
Geregistreerd: 25 nov 2011, 22:15
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Wat nou weer,..

Berichtdoor BugHunter » 28 feb 2016, 22:49

Als je op een rechte weg rijdt, kan je makkelijk met 1 hand sturen. Vroeger haalde ik wel gekkere dingen uit, shaggie draaien achter 't stuur, biertje drinken, die stalde je dan tussen je benen. Doe ik niet meer hoor, en roken ook niet meer. Biertje wel, maar dan ga ik niet rijden. Ik zorg nu wel dat ik op het rijden let, ik heb wel in de gaten dat je op hogere leeftijd al je aandacht nodig hebt. Bakkenisten gaat wel, als er tenminste geen kruispunten of rotondes zijn.
BugHunter
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 114
Geregistreerd: 08 dec 2015, 22:51

Re: Wat nou weer,..

Berichtdoor plientjebr » 28 feb 2016, 23:15

Nou, met 1 hand aan het stuur op een rechte weg kan ook al gevaarlijk zijn.
Van de week reden we om half 2 in de nacht op een rechte weg, dat ging maar net goed.
Inderdaad al shaggie draaiend reden we lekker, tot we een slinger aan het stuur moesten geven.
Een traktor reedt met een slakkegangetje plots voor ons en die was niet te zien.
De traktor had geen verlichting en de aanhanger achter het ding ook niet.
Het was zo'n weggetje zonder verlichting en dan schrik je toch wel even.

Biertje drinken doen wij ook wel hoor, maar niet achter het stuur, gewoon lekker thuis en alleen als
we ook niet meer weg hoeven met de auto.

Autorijden en leeftijd heeft misschien ook wel met dingen te maken.
Misschien ben je op een bepaalde leeftijd niet zo allert meer, of misschien juist wel, omdat ze goed
letten op hoe ze rijden.

Ik hoef in elk geval de deur niet meer uit, dus proost.....
Ik schenk een glaasje wijn in en draai nog een shaggie :D
Avatar gebruiker
plientjebr
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2433
Geregistreerd: 25 nov 2011, 22:15
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Wat nou weer,..

Berichtdoor BugHunter » 28 feb 2016, 23:30

Ja, zo'n tractor zonder licht, dat kan echt niet. Gelukkig waren jullie net op tijd. ik ben weleens veroordeeld voor rijden onder invloed, toen reed ik altijd als ik gedronken had, maar na mijn 30e niet meer, het verstand komt met de jaren. :-)

Roken doe ik nu ruim een jaar niet meer, en daar ben ik wel erg blij mee. En het bespaart flink wat geld. En ik eet veel groente, dus ik mag wel uitkijken dat ik niet te gezond word. Maar ik gun jou je rokertje wel hoor. Bij mij is de wijn op, dus ik neem zo nog een bak koffie. Zelf gemalen dus veel lekkerder. Proost.
BugHunter
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 114
Geregistreerd: 08 dec 2015, 22:51

Re: Wat nou weer,..

Berichtdoor 19-DT-170 » 28 feb 2016, 23:42

BugHunter schreef:Als je op een rechte weg rijdt, kan je makkelijk met 1 hand sturen. Vroeger haalde ik wel gekkere dingen uit, shaggie draaien achter 't stuur, biertje drinken, die stalde je dan tussen je benen. Doe ik niet meer hoor, en roken ook niet meer. Biertje wel, maar dan ga ik niet rijden. Ik zorg nu wel dat ik op het rijden let, ik heb wel in de gaten dat je op hogere leeftijd al je aandacht nodig hebt. Bakkenisten gaat wel, als er tenminste geen kruispunten of rotondes zijn.

Ik heb dat ook altijd gedacht. Tot ik vorig jaar van mijn werk uit een grip en slip training had gekregen.
Er hoeft maar in een fractie van een seconde iets te gebeuren en dat heb je je hele auto niet meer onder controle.
Met twee handen aan het stuur wordt de kans dat je de macht over het stuur kwijt raakt een heel stuk kleiner,
omdat je direct kunt reageren.
Groet,

Pascal / 19-DT-170 / CB0EYS
19-DT-170
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1984
Geregistreerd: 13 sep 2010, 20:09
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Wat nou weer,..

Berichtdoor plientjebr » 28 feb 2016, 23:50

Verstand komt inderdaad met de jaren.
Hoe stom ben ik vroeger ( 30 jaar geleden hoor ) geweest om zonder rijbewijs te rijden.

Roken doe ik helaas sinds een maand of 3 weer na een paar jaar gestopt te zijn geweest.
Een glaasje wijn drink ik alleen nog in het weekend en voor de rest inderdaad zelfgemalen koffie
en ik ben chocolademelk verslaaft....

Auto rijden mag ik niet meer, niet met en zeker niet zonder rijbewijs.
Ik laat mij rijden en ondertussen kan ik lekker kwebbelen op de bak :D

Vanmiddag in Dokkum geweest en Lauwersoog en Zoutkamp.
Bak in de auto, maar helaas niemand gesproken.

Wel leuk dat je reacties krijgt van mensen die nieuwsgierig zijn naar de antenne op de auto.
Waar dient dat nou voor????
Leuk ook dat sinds wij weer mobiel zijn je op gaat letten op auto's met antennes.
Vandaag toch maar even 3 tegen gekomen.
Die hadden wel een antenne op het dak, maar geen bak in de auto, schiet ook lekker op :roll:

Maar al met al, zit je achter het stuur, let op wat je doet!!!!!
Avatar gebruiker
plientjebr
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2433
Geregistreerd: 25 nov 2011, 22:15
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Wat nou weer,..

Berichtdoor BugHunter » 02 maart 2016, 03:27

19-DT-170 schreef:
BugHunter schreef:Hier stoppen ze vrijwel altijd, soms reeds lang tevoren. Weer een gevalletje van 'Het gras zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel'. Als er een vrachtwagen of bus aan komt, doe ik meestal een stap terug om hem voorrang te geven, maar toch stopt-ie dan.

Misschien zitten al die mensen die doorrijden gewoon mobiel te bellen, wie weet. :-)

Of ze zitten te tokkelen. Het is eigenlijk vreemd dat je niet mag bellen maar wel met de zendbak mag werken. Nou ja, laten we ze maar niet op een idee brengen. Breakie break.
BugHunter
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 114
Geregistreerd: 08 dec 2015, 22:51

Re: Wat nou weer,..

Berichtdoor BugHunter » 02 maart 2016, 03:34

19-DT-170 schreef:
BugHunter schreef:Als je op een rechte weg rijdt, kan je makkelijk met 1 hand sturen. Vroeger haalde ik wel gekkere dingen uit, shaggie draaien achter 't stuur, biertje drinken, die stalde je dan tussen je benen. Doe ik niet meer hoor, en roken ook niet meer. Biertje wel, maar dan ga ik niet rijden. Ik zorg nu wel dat ik op het rijden let, ik heb wel in de gaten dat je op hogere leeftijd al je aandacht nodig hebt. Bakkenisten gaat wel, als er tenminste geen kruispunten of rotondes zijn.

Ik heb dat ook altijd gedacht. Tot ik vorig jaar van mijn werk uit een grip en slip training had gekregen.
Er hoeft maar in een fractie van een seconde iets te gebeuren en dat heb je je hele auto niet meer onder controle.
Met twee handen aan het stuur wordt de kans dat je de macht over het stuur kwijt raakt een heel stuk kleiner,
omdat je direct kunt reageren.

Twee handen is natuurlijk beter, maar de kans dat je in een situatie komt dat je het met twee handen wel redt en met één niet is denk ik erg klein. Te meer daar je in risicovolle situaties zoals sneeuw, ijzel of modder extra goed oplet en twee handen aan het stuur houdt. Maar op een rechte vlakke en droge weg is rt volgens mij geen risico als je met één hand aan het stuur rijdt. Ik weet eigenlijk niet eens of ik in zo'n situatie weleens met één hand rijd. Ik heb nog een automaat ook, dus nog een reden voor twee handen aan het stuur.
BugHunter
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 114
Geregistreerd: 08 dec 2015, 22:51

Re: Wat nou weer,..

Berichtdoor 19-DT-170 » 02 maart 2016, 14:02

Ik had dezelfde mening als jij BugHunter.
Tot ik een keer op een droge weg reed, bergop, met een auto met achterwielaandrijving
en opeens de achterkant uitbrak. Waarschijnlijk olie of iets anders op de weg dat ik niet had gezien.
Ik was toen blij dat ik twee handen aan het stuur had. Als ik niet had opgelet was ik in de berm beland.

Daarnaast een tijdje terg van mijn werkgever uit een grip en slip training gedaan.
Ik heb al jaen mijn rijbewijs, maar desondanks toch nog wat nieuwtjes gezien.
En daar ook aan den lijve ondervonden wat er in een onbewaakt moment kan gebeuren.

Zolang het goed gaat gaat het goed, tot het één keer mis gaat.
Behaalde resultaten in het verleden zijn geen garantie voor de toekomst. ;-)
Groet,

Pascal / 19-DT-170 / CB0EYS
19-DT-170
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1984
Geregistreerd: 13 sep 2010, 20:09
Woonplaats: Zuid-Limburg

Vorige

Keer terug naar Rand gebeuren

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 35 gasten