AT in de overuren met kerst :(

Voor al die 3M piraten.

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

AT in de overuren met kerst :(

Berichtdoor Tincu » 27 dec 2007, 04:05

Diverse piraten(teams) zijn tijdens de kerstdagen bezocht door de AT. Vieren die mensen geen kerst ofzo??

Etherpirateninfo schreef:Ook met de kerst zit het AT niet stil !
woensdag 26 december 2007 - 16:33
Zoals al was aangekondigd door het Agentschap Telecom (AT) wordt er deze dagen rond kerst en oud en nieuw extra gelet op etherpiraten. Het agentschap, dat toezicht houdt op uitvoering van de Telecommunicatiewet, legde in Friesland en Overijssel diverse stations een dwangsom op. Dat houdt in dat er voor iedere dag dat er vanaf die plek illegaal wordt uitgezonden, 4.500 euro dient te worden betaald. Sommige piraten kwamen na een paar uur vanaf een nieuwe locatie terug in de lucht, maar kregen een nieuwe dwangsom opgelegd.

Onder meer stations als De Ster van Twente, Krystteam, friese piraten combinatie, Franeker Piraten Combinatie, Vrije Piraten, Vuurtorenwachter, Kerst Trio en Charity FM werden door het AT bezocht.

Vanmiddag stond het AT op de stoep bij het Drachtster piratenteam , nadat men daar gisteren op een andere plek ook al had aangeklopt.
De kans was heel erg groot dat de hele studio plus de hoogwerker in beslag genomen zou worden werd er medegedeeld bij een volgende waarneming.

Update 17:24 uur

Om 17:17 stond ook de politie bij de studio van het Piraten team friesland met de gehate brief.
Het station wat uitzond via de 108.00 mhz vanuit Spanga had eerder vanmiddag al de zender uitgezet uit voorzorg ivm het feest van 27 december met live artiesten,Helaas was het dus al te laat.Om half 10 vanmorgen was het P.T.F al uitgepijld door dhr. Jelle Russchen.

Update 22:30 uur

Rond 22.00 uur werd het friese piraten combinatie wat draaide op de 90.00 mhz ook al voor een tweede keer bezocht door dhr.Jelle Russchen.
Na al verhuisd te zijn naar een andere locatie wist Jelle ze ook nu weer te vinden.
Er wordt nagedacht om terug te keren aan de 3mtr band,maar na twee keer een brief word er misschien ook wel van af gezien.


Erg jammer, de piraten hebben veel luisteraars en brengen veel vertier in de huiskamers.
Miss Mini achter de knopjes!

Elke laatste zaterdag van de maand: vossenjacht van de Noordse Vos

Kijk, gewone (draadgebonden) telegrafie kun je beschouwen als een heel lange kat. Je trekt aan z'n staart in New York en ze gaat miauwen in Los Angeles. Begrijp je dit? Welnu, radio werkt net zo; je verzendt signalen hier, en ze ontvangen ze verderop. Het enige verschil is dat er geen kat is.

Albert Einstein
Avatar gebruiker
Tincu
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 724
Geregistreerd: 12 jan 2005, 10:45
Woonplaats: Zuid Friesland

Berichtdoor erik_ark » 27 dec 2007, 11:09

Diepe teleurstelling na gedwongen stop marathonuitzending

RIETMOLEN - Diepe teleurstelling na gedwongen stop marathonuitzending.

Radiofrequentie 97.00 MHz is alweer bezet. Waar koud twee dagen de razendpopulaire illegale radiozender De Ster van Twente was te vinden, zendt nu radio Tropicana uit Ambt Delden uit. \"Jaloers? Welnee\", zegt een van de mannen achter radio Ster van Twente. \"We gunnen het Tropicana van harte. Al had op die frequentie natuurlijk de Ster van Twente moeten zitten\", klinkt het moe, hees en treurig.

Zestien jaar lang is de illegale radiozender De Ster van Twente van kerstavond tot nieuwjaarsdag in de lucht met non-stop Nederlandstalige muziek. Gistermorgen kwam aan de marathonuitzending voortijdig een einde. Toen werden de etherpiraten gesommeerd onmiddellijk te stoppen met de illegale uitzending en de zendmast en de feesttent af te breken. \"Als we dat niet hadden gedaan, was alles in beslag genomen\", aldus de zendamateur die niet met zijn naam in de krant wil.

De voortekenen waren al niet zo best. Maandagmiddag nog meldde radio De Ster van Twente dat er een einde zou komen aan de traditie, waar duizenden liefhebbers van Nederlandstalige muziek rond Haaksbergen ieder jaar veel plezier aan beleven. De zendmast stond al, maar de druk van politie en het Age ntschap Telecom werd zo groot dat de etherpiraten het niet aandurfden. De beslissing om geen boete te riskeren was nog niet genomen of radio Ster van Twente kreeg zoveel bijval dat ze alsnog de ether in ging. \"Iedereen was zo teleurgesteld. We hebben de tent toch opgebouwd. We hebben ons gewoon een beetje laten ompraten.\"

In minder dan geen tijd sprak het nieuws zich rond dat de radiozender op 97.00 MHz te vinden was. Op kerstavond was het gezellig druk in de feesttent op de geheime locatie net buiten het kerkdorp Rietmolen.

Op eerste kerstdag was de politie kind aan huis bij De Ster van Twente. \"Drie keer zijn ze langs geweest. Maar 's avonds hebben ze ons gewoon laten doorgaan.\"

Eerste kerstdag was het dan ook 's avonds groot feest in Rietmolen. Vermoedelijk tussen de twee- en drieduizend mensen wisten de weg blindelings te vinden naar de zendlocatie die voor de politie en de controledienst geheim had moeten blijven. Vanuit Haaksbergen, Hengevelde en Neede reden lokale taxibedrijven met touringcars vol jongeren naar Rietmolen. \"Wij hadden drie grote bussen ingezet en twee iets kleinere\", zegt Raymond ter Doest van het gelijknamige taxibedrijf uit Hengevelde. \"Dat doen wij al jaren. Daar houd je gewoon rekening mee: op eerste kerstdag wil iedereen naar de Ster van Twente. Dat heeft geen reclame nodig.\"

\"Het was verschrikkelijk druk in de tent\", vertelt de dienstdoende zendamateur. Hij verzorgde de uitzending tot acht uur 's avonds, en bleef daarna tot vijf uur 's morgens in touw om alles in goede banen te leiden. \"Ze hingen er met de benen uit. Dat overviel ons zelf ook wel een beetje\", bekent hij. Op een gegeven moment konden er niet nog meer mensen bij. \"Toen heb ik de taxibedrijven gevraagd of ze alsjeblieft weer wat mensen konden ophalen. Anders was het niet goed gegaan.\"

Veiligheid, zegt de zenamateur, gaat voor alles. \"We houden ons heel precies aan alle regels. Mocht er wat gebeuren, dan zijn wij namelijk ontzettend de klos. Dat realiseren wij ons maar al te goed. We voldoen eigenlijk aan alle regels, we hebben alleen geen vergunning...\"

Gistermorgen ging de stekker eruit, toch nog eerder dan verwacht. \"Ik lag net in bed toen mijn kameraden belden dat ik terug moest komen. Er was werk aan de winkel: de boel moest worden afgebroken.\" De teleurstelling was groot. \"Een supertegenvaller. Hier hebben we maandenlang naar toe geleefd. En nu is het afgelopen.\"

Hoewel er gistermorgen niets in beslag werd genomen en er niemand is opgepakt, maakt de woordvoerder van radio De Ster van Twente zich toch zorgen.
Laatst bijgewerkt door erik_ark op 27 dec 2007, 11:11, in totaal 2 keer bewerkt.
19DD012
Avatar gebruiker
erik_ark
Moderator
Moderator
 
Berichten: 955
Geregistreerd: 27 jan 2005, 16:57
Woonplaats: Deventer

Berichtdoor erik_ark » 27 dec 2007, 11:10

Vervolg van vorige post...

\"Er zijn wel vijf namen genoteerd, van de mensen die er op dat moment waren. Wat de politie daar mee gaat doen moeten we nog afwachten.\"

Bon: Dagbladtubantia
19DD012
Avatar gebruiker
erik_ark
Moderator
Moderator
 
Berichten: 955
Geregistreerd: 27 jan 2005, 16:57
Woonplaats: Deventer

Berichtdoor Columbus » 27 dec 2007, 11:30

......jammer dat de pers nog steeds geen onderscheid weet te maken tussen zendamateurs en etherpiraten.

......en ook jammer dat het AT dit stukje \"folklore\" niet toestaat, alhoewel het AT dit jaar een socialere opstelling lijkt te gebruiken dan voorgaande jaren: alleen dwangsommen opleggen en niet zoals eerder direct de apparatuur in beslag nemen.
_______________________
'Animals can´t shoot back - your DX competitors can! Be a REAL MAN and lets hunt DX - not animals!'
'Get Alive...work DX!'
Avatar gebruiker
Columbus
www.cbforum.nl verslaafde!
www.cbforum.nl verslaafde!
 
Berichten: 875
Geregistreerd: 05 nov 2007, 23:41
Woonplaats: Gelderland

piraten zenders

Berichtdoor 153-ir-012 » 27 dec 2007, 13:49

ik denk dat de heren van de at ook wel in zien dat als er.
100 of misschien wel veel meer mensen zijn zij niet de zender
in beslag nemen.ik denk dat dit in de rand stad ook niet goed zou
aflopen zonder
gewonden bij de heren van het at. maar eind van de rit winnen zij altijd . dit is ook de oorzaak dat de groote radio stations bijna
niet meer actief zijn in de rand stad. ik kan mij nog goed herrineren
radio hofstad in den haag altijd goed voor een hoog werker bij in beslag name van de apparatuur. inclusief zend mast.
ja jammer dit zijn vervlogen jaren

19ir012 andre
153-ir-012
 

Berichtdoor Columbus » 27 dec 2007, 14:23

......Radio Hofstad. Dat waren nog eens tijden. Volgens mij staan er op Youtube nog wel wat filmpjes van die tijd.

......het lijkt me inderdaad ook niet makkelijk om opsporingsambtenaar van het AT te zijn. Het \"jagen\" op de verborgen zender is natuurlijk leuk (zeg maar professioneel vossenjagen) maar om vervolgens aan te bellen en de zender in beslag te nemen zal keer op keer spannend zijn voor die mannen.

......alhoewel ik zou balen als ik weer eens gepakt zou worden, hoeft de hier in de regio werkzame Willem van E. bij mij echt niet met de sterke arm der wet aan de deur te komen. Ik zal er echt niet agressief door raken: hij doet ook alleen maar zijn werk.

......het enige jammere is dat ook mensen die geen overlast veroorzaken ook uit de lucht worden gehaald. Maar zelfs dat begrijp ik: ook bij het AT draait het om behaalde resultaten. Als er te weinig \"werk\" verricht is krijgen ze ongetwijfeld te maken met bezuinigingen ('t is en blijft de overheid). Zo af en toe de tanden laten zien, zoals nu aan het einde van het jaar gebeurd is, zorgt ervoor dat men kan laten zien nog steeds broodnodig te zijn.

......en dat is geen mens vreemd: mensen zullen altijd proberen om te laten zien dat ze nodig zijn. Niemand vindt het leuk om te horen dat je eigenlijk overbodig bent...
_______________________
'Animals can´t shoot back - your DX competitors can! Be a REAL MAN and lets hunt DX - not animals!'
'Get Alive...work DX!'
Avatar gebruiker
Columbus
www.cbforum.nl verslaafde!
www.cbforum.nl verslaafde!
 
Berichten: 875
Geregistreerd: 05 nov 2007, 23:41
Woonplaats: Gelderland

Berichtdoor stickie » 09 jan 2008, 15:34

denk het niet!!!
stickie
 


Keer terug naar Piratenzenders

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten

cron