Oneerbaar voorstel: cbradio.nl met zoek FILTER

Post hier al je vragen en ideeën over dit forum.

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Oneerbaar voorstel: cbradio.nl met zoek FILTER

Berichtdoor Steef » 30 apr 2023, 14:20

Hoi allemaal,
Nieuw op het forum. Wat een enorm uitgebreid forum en wat een mooie site cbradio.nl. Ik kijk echt mij ogen uit.
Nu wil ik iets aanschaffen. Mijn voorkeur is iets kleins, zoals qua afmetingen de pni6500 oid, mooi setje. Mis alleen de ssb dan en vrije vfo, hoewel het met een paar ingrepen wel mogelijk zou moeten zijn (bijna) overal op de 10 en 11m te moeten kunnen komen in am en fm tegen een aantrekkelijk bedrag (<50,-).
Kortom, wat mij erg leuk lijkt en erg zou helpen om op cbradio.nl een zoekfilter te kunnen gebruiken. Waar moet je radio aan voldoen en welke radio’s vallen binnen die selectie. Een beetje zoals op Tweakers bijvoorbeeld.
Ik weet in deze financieel lastige tijden een bijna oneerbaar voorstel, maar stel je toch eens voor wat een meerwaarde dat die website nog zou kunnen geven…
Hartelijke groet,
Steef
Steef
Nieuw Lid
Nieuw Lid
 
Berichten: 4
Geregistreerd: 30 apr 2023, 11:46

Re: Oneerbaar voorstel: cbradio.nl met zoek FILTER

Berichtdoor 19DT2120 » 30 apr 2023, 17:34

Ik denk dat je een prijs-watch met zoek filter zul hier niet gaan krijgen omdat het aantal gebruikers te beperkt is en het een hobby forum is !
>Let's go digital<
JS8call JT65
WSPR ROS PSK
Etc . RIP FT8
Avatar gebruiker
19DT2120
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1706
Geregistreerd: 25 sep 2006, 15:31
Woonplaats: Eibertjesdarp

Re: Oneerbaar voorstel: cbradio.nl met zoek FILTER

Berichtdoor Steef » 30 apr 2023, 20:20

Nee joh een pricewatch is wel erg fancy, terwijl veel niet meer verkrijgbaar zullen zijn. Nee hoor ik bedoel, de eigenschappen van ieder apparaat zijn al zo mooi opgesomd en aanwezig in een database dat het bijna jammer is om maar geen filtertje op te zetten. Oftewel met minimale inspanning maximaal resultaat 😁
Steef
Nieuw Lid
Nieuw Lid
 
Berichten: 4
Geregistreerd: 30 apr 2023, 11:46

Re: Oneerbaar voorstel: cbradio.nl met zoek FILTER

Berichtdoor Thijs » 30 apr 2023, 23:10

Steef schreef: Nee hoor ik bedoel, de eigenschappen van ieder apparaat zijn al zo mooi opgesomd en aanwezig in een database dat het bijna jammer is om maar geen filtertje op te zetten. Oftewel met minimale inspanning maximaal resultaat 😁


Het is zeker iets wat ik al jaren denk te maken.
Maar je gaat hier scheef. Het is allemaal dom klop werk van mij. Zat het allemaal maar in een database :oops: :oops: :oops:
Afbeelding
Avatar gebruiker
Thijs
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 4476
Geregistreerd: 25 nov 2004, 03:06
Woonplaats: Diep donker Brabant.

Re: Oneerbaar voorstel: cbradio.nl met zoek FILTER

Berichtdoor Snof » 01 mei 2023, 09:49

In die kleine afmeting zul je niets vinden met ssb, dus een filter heeft in dit geval geen nut :mrgreen:
Avatar gebruiker
Snof
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 470
Geregistreerd: 31 maart 2020, 14:41

Re: Oneerbaar voorstel: cbradio.nl met zoek FILTER

Berichtdoor Ernst » 01 mei 2023, 18:46

Avatar gebruiker
Ernst
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1733
Geregistreerd: 08 feb 2005, 00:06
Woonplaats: Drachten

Re: Oneerbaar voorstel: cbradio.nl met zoek FILTER

Berichtdoor Snof » 02 mei 2023, 18:51

Dat is een porto die iets meer kost dan € 50, 😉
Avatar gebruiker
Snof
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 470
Geregistreerd: 31 maart 2020, 14:41

Re: Oneerbaar voorstel: cbradio.nl met zoek FILTER

Berichtdoor Ernst » 02 mei 2023, 23:00

klopt helemaal .. maar wel lekker klein en met ssb
en meestal als je echt iets graag wilt speelt geld geen rol :)
Avatar gebruiker
Ernst
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1733
Geregistreerd: 08 feb 2005, 00:06
Woonplaats: Drachten

Re: Oneerbaar voorstel: cbradio.nl met zoek FILTER

Berichtdoor 19AT593 » 04 mei 2023, 22:14

Dus....een Yaesu FT817. Kun je op 10 en 11 uitkomen (na modificatie) met alle modulaties. Dat is alleen als prijs geen rol speelt. Mocht je klein willen en toch AM/FM en evt. meer kanalen voor onder de 50 euro, dat kan. Ik kocht afgelopen jaar een President Harry 3, een mooi klein bakkie. Kosten 25 euries op de radiomarkt. Het ding is ook nog multinorm dus je kan er diverse dingen mee (Poolse kanalen, 40 UKFM kanalen, 80 kanalen). Maar eh, het ging over filters geloof ik....
19AT593 Sebastiaan
Avatar gebruiker
19AT593
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 286
Geregistreerd: 01 jan 2011, 22:12
Woonplaats: Noord-Groningen

Re: Oneerbaar voorstel: cbradio.nl met zoek FILTER

Berichtdoor Steef » 09 jun 2023, 13:09

Ha mannen (stel ik me zo voor eigenlijk :-/
Dank voor jullie reacties. Interessant. Inmiddels twee 6500’s aangeschaft en modje toegepast. 25-30mhz am fm 10w icm pni 160 antennetjes. Merk wel dat de fm modulatie beetje terug moet ivm breedte van de filters en er is echt een extern speakertje nodig. Ik overweeg een externe 8ohm autoradiospeaker. Voorlopig heel europa op de mobiele antenne. Benieuwd hoe het hier twee bergjes verder is (spanje). Toch beetje spijt nu dat ik mijn Yaesu 8900 heb weggedaan. Crossbanden had nu nog wel leuk geweest om even aansluiting naar 2 of 70 te hebben ivm portootjes.
Wat jammer Thijs dat het moeilijker lijkt dan ik eerst dacht. Factor tijd nog los van het financiele, is natuurlijk altijd al lastig. Ik weet het, maar ondanks dom klopwerk (ik heb enige ervaring, voordat de beeldscanner bestond heb ik eens mijn dorp uit het telefoonboek in een database gezet hi), is het meeste mits ocr wel in te lezen, maar goed die afweging laat ik even bij jou/ jullie.
Hartelijke groet,
Steef
Steef
Nieuw Lid
Nieuw Lid
 
Berichten: 4
Geregistreerd: 30 apr 2023, 11:46


Keer terug naar Helpdesk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten