Nieuw

Leuk voor iedereen om je hier even voor te stellen!

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg

Nieuw

Berichtdoor Abt » 29 sep 2009, 22:28

Hallo allemaal

Mijn naam is Mous en woon op Terschelling en ben al van jongs af aan gek op radiotjes.
Zo'n 15 jaar geleden begonnen op 27MC met een simpel bakje en vrij snel een 'stoute' President George.
Die heb ik lang geleden helaas verkocht.
Sinds een paar weekjes is het weer gaan kriebelen (ik had nog een Ham Puma bakje liggen op zolder) en heb een Wilson 1000 kleefvoet op mijn Suzuki Jimny gezet, leuk voor als we straks weer op het strand mogen.
Helaas zit er een nare storing :evil: in als de motor loopt, hier moet ik nog mee aan de slag.
Ik had gelijk contact met Den Helder op FM kanaal 11 meen ik, da's zo'n 40 mijl verderop. Zo! dat gaat al leuk worden.
Wat een klasse antenne. En ik stond niet eens op de Dijk, gewoon tussen de huizen in.
Ik ben al wat oude bakjes aan het verzamelen en heb een Superstar 3900 besteld. Een mooie degelijk bak met veel mogelijkheden en zonder SMD er in. Ik houd van het degelijke ouderwetse. Cobra heeft ook mooi spul.
Nou nog een goed basis-antenne, twijfel tussen een draad of een goede vertikale basis antenne.
De CB is niet meer wat het geweest was op het eiland, ik hoop dat het nog eens een goede come-back gaat maken.
Vroeger had elke jeep wel een zwieper op dak staan.
Er zitten hier wel een aantal maar die kun je wel op één hand tellen.
Eigenlijk zou iedereen een CB moeten hebben, die dingen doen het ALTIJD en zijn niet afhankelijk van Internet, satellieten etc.etc... Een ramp waarbij alle communicatie uitvalt is niet ondenkbaar.

Verder is CB een hele leuke hobbie voor het houden van contact en ook in de techniek erachter ben ik zeer in geinteresseerd.
Ik denk er wel eens over om een cursus te gaan doen en een licentie te gaan halen.
Mijn complimenten voor dit forum ! erg leuk en leerzaam ! :D :D :D
Laatst bijgewerkt door Abt op 28 aug 2010, 17:36, in totaal 5 keer bewerkt.
Abt
 

Re: Nieuw!!!!

Berichtdoor Ronnie » 29 sep 2009, 22:51

Nou hest em hoor:P
Ronnie
 

Re: Nieuw!!!!

Berichtdoor Abt » 29 sep 2009, 23:28

Ha Ronnie :lol:
Abt
 

Re: Nieuw

Berichtdoor Columbus » 30 sep 2009, 08:23

Welkom op het forum en veel plezier!
_______________________
'Animals can´t shoot back - your DX competitors can! Be a REAL MAN and lets hunt DX - not animals!'
'Get Alive...work DX!'
Avatar gebruiker
Columbus
www.cbforum.nl verslaafde!
www.cbforum.nl verslaafde!
 
Berichten: 875
Geregistreerd: 05 nov 2007, 23:41
Woonplaats: Gelderland

Re: Nieuw

Berichtdoor pdj10 » 30 sep 2009, 10:36

Welkom :wink:
pdj10
 

Re: Nieuw

Berichtdoor Hét Drentse Station » 30 sep 2009, 13:00

welkom
Hét Drentse Station
 

Re: Nieuw

Berichtdoor Abt » 16 okt 2009, 11:51

beetje late reactie van mij,

bedankt en ik hoop dat ik mn steentje kan bijdragen !
Abt
 


Keer terug naar Stel je even voor

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 26 gasten