Corvy

Leuk voor iedereen om je hier even voor te stellen!

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg

Corvy

Berichtdoor Corvy » 02 sep 2009, 23:50

In 1979 is m'n interesse in CB gewekt. Begin 1980 m'n eerste bakje aangeschaft (Toyota CB 22).
Van 1980 tot 1983 actief geweest op locaal vlak. DX hield ik me niet zo met bezig omdat ik geen goede antenne kon/mocht plaatsen.
Vanwege de leeftijd toen andere interesses gekregen :D blond, blauwe ogen, kort rokje, ... :D .
In 1991 reed ik wekelijks voorbij een winkel van modelbouw. Daar verkochten ze ook CB bakjes. En toen is het virus terug geactiveerd.
Op een keer ben ik eens naar CB-Service in Roubaix (net over de grens) in Frankrijk gereden, omdat ik had horen zeggen dat ze daar veel leuk (illegaal)
spul verkochten. Toen ben ik bakken beginnen kopen om in de toekomst te gebruiken (andere QTH waar ik wel een goede antenne kan zetten).
Ondertussen deed ik heel af en toe eens een QSOtje met de mobiele antenne thuis. Op een keer reed ik nog eens naar Roubaix en toen stond daar
een Kenwood TH79E in de vitrine. Dat vond ik een mooi toestel. Toen ik te horen kreeg dat je daar HAM apparatuur kan kopen zonder licentie, heeft
het niet lang geduurd of ik stond buiten met een TH79E in de hand. Vermits ik geen licentie had, mocht ik enkel maar luisteren, en dat begon te kriebelen.
Na een bezoekje aan Jacobs in Breda had ik een boek met de leerstof voor de HAM licentie. Ik zag de leerstof wel zitten en heb dan meegedaan aan het examen.
Nu mocht ik ook praten op de repeaters en in het begin was dat wel leuk. Het was een heel andere sfeer daar in vergelijking met 11m. Ik was dan ook tevreden
dat het daar ernstiger aan toe ging en de mensen daar interesse hadden in de toestellen en techniek. In mijn herinnering aan de 11m kwamen veel gevallen van
muziek spelen, mensen uitschelden en stoorsignalen uitzenden naar boven. Dat was op de HAM banden wel wat anders. Het leek wel een totaal andere hobby.
Maar hoe langer ik op de HAM banden actief was, hoe meer ik het gevoel kreeg dat ik op de ouwe vertrouwde CB bezig was. Micro indrukken en praten doen ze
op 11m toch ook? Maar dan wel zonder dat gedoe van om de 5 min je call. Ik bleef ook interesse hebben in de CB apparatuur. Geleidelijk aan ben ik terug naar
11m verhuisd en ik voel me daar zeer goed. Veel amateurs kijken neer op CBers. Nu doe ik op de HAM banden niets meer. Waar ik nu woon, heb ik de CTE Saliut
op het dak staan, en dat werkt zeer goed. Ik heb hier al afstanden mee bereikt, waar ik vroeger enkel van kon dromen. Hopelijk kan ik eens radiocontact maken
met enkele mensen van dit forum.

Ziezo, dat was ongeveer mijn verhaal.

73
Ivan

PS: :D Ik kan bruin haar, bruine ogen en een kort rokje ook wel op prijs stellen! :D
Avatar gebruiker
Corvy
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 318
Geregistreerd: 05 jul 2009, 11:11
Woonplaats: Antwerpen - België

Re: Corvy

Berichtdoor 19-dt-144 » 03 sep 2009, 00:10

welkom en ik denk dat wij mekaar zeker al eens gesproken hebben :wink:
ben da mobieltje van vlissingen die nog weel eens aan de zeedijk staat 73' van jeroen
19-dt-144
 

Re: Corvy

Berichtdoor 19-AT-068 Frank » 03 sep 2009, 07:18

Welkom op het forum Ivan,ik het toch een beetje jammer dat je de andere banden niet meer gebruikt .Ik gebruik de HAM banden (ik heb een licentie) en de CB band :D
Avatar gebruiker
19-AT-068 Frank
Moderator
Moderator
 
Berichten: 4954
Geregistreerd: 18 dec 2006, 21:03
Woonplaats: Enschede/JO32KF

Re: Corvy

Berichtdoor Hét Drentse Station » 03 sep 2009, 08:09

welkom
Hét Drentse Station
 

Re: Corvy

Berichtdoor 153-ir-012 » 03 sep 2009, 11:38

welkom
en zoblijkt maar weer eens piraat altijd piraat

19ir012- 153 ir 012 andre
153-ir-012
 

Re: Corvy

Berichtdoor pdj10 » 03 sep 2009, 14:47

Welkom :wink:
pdj10
 

Re: Corvy

Berichtdoor Corvy » 03 sep 2009, 18:03

@ Jeroen 19-DT-144
Ja, ik herinner me nog dat ik met jou een QSOtje heb gehad.

@ Frank 19-AT-068
Momenteel ben ik niet actief op de HAM banden. Maar dat kan altijd terug geactiveerd worden. Dan moet ik wel eerst een antenne op m'n dak zetten.

@ Andre 19-IR-012
Dat is de tijd van tegenwoordig he! Nu heb je ook al gelicenceerde piraten. :lol: :lol: :lol:
Avatar gebruiker
Corvy
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 318
Geregistreerd: 05 jul 2009, 11:11
Woonplaats: Antwerpen - België

Re: Corvy

Berichtdoor Remco » 03 sep 2009, 21:55

Hey ook welkom :D
Remco
 


Keer terug naar Stel je even voor

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten