Even voorstellen

Leuk voor iedereen om je hier even voor te stellen!

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Even voorstellen

Berichtdoor Harold-Skipman » 24 aug 2022, 21:25

Hoi allemaal.

Mijn naam is Ben en ik woon in Zuid Holland.

Ik heb sinds 2008 een CB portofoon gehad maar ik gebruik het meestal in het buitenland op vakantie in de heuvels.

Tijdens de pandemie zat ik vaak thuis en heb ik naar websdr uit Engeland geluistered en ook ssb CBers daar.

Ik heb net een 'echte' CB gekocht - President McKinley met SSB en een sirio 2000 antenne voor op de dak van de auto.

Ik wil geen grote base station antenna thuis, maar ik zit te kijken naar iets voor tijdelijk gebruik thuis (of buiten), een t2lt met een telescopische paal (of op een boom) of zo.

Ik wil graag suggesties horen voor goede locaties om te zitten in de auto voor DX en zo.

Ik heb wat op de ssb kanalen gehoord vanuit de duinen bij Wassenaar, maar ik zoek ook wat andere locaties - misschien zijn er wat hoge parkeergarages of zo.

Ik heb ook een scanner en een baofeng en ik luister graag ook naar andere frequenties.
Harold-Skipman
Nieuw Lid
Nieuw Lid
 
Berichten: 0
Geregistreerd: 18 aug 2022, 09:04

Re: Even voorstellen

Berichtdoor Henry hpsd » 25 aug 2022, 11:02

Welkom !!! ....
ik zou juist geen parkeergarage oid opzoeken ...
Dit omdat er vaak veel storing is in zo'n omgeving.
En .. de "grond kwaliteit" is vaak erg slecht.... (in het kort ...grond heeft invloed op je ontvangst en zenden....mooie kleigrond of zeewater "reflecteerd" beter dan een blok beton).

Ik zou juist een lokatie opzoeken "in de rimboe" ...ver van de bewoonde wereld .. en dan het liefst iets met een helling....op de helling van die duin of dijk oid.
net beneden de top in de ricthing waar je "DX" verwacht...

Of als je in de bebouwing zit ..denk dan aan bv een carpoolstrook na een viaduct ergens afgelegen...
Ben zelf ook nog altijd op een gelijkwaardige manier actief...en geniet er altijd van !

Veel plezier !

Groet Henry
Henry hpsd
Opgegeven Geval!
Opgegeven Geval!
 
Berichten: 1448
Geregistreerd: 18 feb 2007, 15:39
Woonplaats: Opende

Re: Even voorstellen

Berichtdoor Snof » 25 aug 2022, 13:07

Je kunt een goedkope Venom gpa 1/2 golf op locatie binnen een paar minuten hebben staan op een kleine telescopische mast, voor dx boeit de hoogte niet zoveel.
Avatar gebruiker
Snof
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 470
Geregistreerd: 31 maart 2020, 14:41

Re: Even voorstellen

Berichtdoor Harold-Skipman » 26 aug 2022, 20:17

Bedankt voor de reacties!

Ik had geen idee dat de grond zo belangriijk was.... You learn something new every day!

Ik heb al een paar contacts gemaakt op FM vandaag.. een van 7km en een van meer dan 31km. Niet slecht.
Harold-Skipman
Nieuw Lid
Nieuw Lid
 
Berichten: 0
Geregistreerd: 18 aug 2022, 09:04

Re: Even voorstellen

Berichtdoor Snof » 28 aug 2022, 21:04

Als het een export versie is met 20 watt fm en een mobile antenne is dat zeker niet slecht, als je bv veel last van qrm hebt is 30 km met een basis antenne vaak al niet haalbaar.
Avatar gebruiker
Snof
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 470
Geregistreerd: 31 maart 2020, 14:41


Keer terug naar Stel je even voor

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 25 gasten

cron