Voorstellen en wat vraagjes

Leuk voor iedereen om je hier even voor te stellen!

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Re: Voorstellen en wat vraagjes

Berichtdoor JeroenPIDS » 04 jun 2022, 20:04

Inmiddels staat mijn nieuwe Antron Antenne.

Afbeelding
Afbeelding[/quote]
JeroenPIDS
Nieuw Lid
Nieuw Lid
 
Berichten: 13
Geregistreerd: 16 apr 2022, 20:29

Re: Voorstellen en wat vraagjes

Berichtdoor Wimpie » 04 jun 2022, 20:53

Zo, dat gaat helpen, in ieder geval met zenden. De komende tijd een beetje mesten (of dat andere spul erbij), en natuurlijk in de gaten houden hoe de omgeving reageert.
Wimpie
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 758
Geregistreerd: 28 nov 2014, 23:00
Woonplaats: Maarssen

Re: Voorstellen en wat vraagjes

Berichtdoor Snof » 05 jun 2022, 10:18

Als je 2 of 3 buizen hebt die redelijk in elkaar passen wil ik er wel een paar moeren op lassen, kun je hem makkelijk in en uitschuiven....uitschuiven als de vrouw er niet is :mrgreen:
Een grondboor heb ik ook om bv 5 meter diep te boren zodat je een lengte buis van 6 meter helemaal kunt laten zakken....en de mast is dan meestal goed geaard (afhankelijk hoe diep het grondwater zit)
Avatar gebruiker
Snof
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 470
Geregistreerd: 31 maart 2020, 14:41

Re: Voorstellen en wat vraagjes

Berichtdoor vuurbaak » 15 jun 2022, 20:03

19-DT-170 schreef:
vuurbaak schreef:Denk dat het hele cb gebeuren zich meer in de Noordelijke provincie's afspeelt.
Toen ik nog in Friesland woonde hoorde ik regelmatig iets.
Maar sinds ik verhuisd ben naar zuid-Limburg hoor ik niets meer op de cb.
Ben inmiddels aan het leren voor de N licentie en ga de 22 er voor op het examen in Nieuwegein.

Hé leuk, nog een radioamateur erbij. Ik ben actief op de repeater van Vreren, ON0LB op 145.775 MHz. :wink:



2 meter misschien, wil me vooral toe leggen op het experimenteren met ( draad ) antenne's en dat gaat het beste op 20 en 40 meter en daar is ook veel activiteit zo dat je meteen kan zenden en ontvangen om te horen of het werkt.
Avatar gebruiker
vuurbaak
Niet meer weg te krijgen
Niet meer weg te krijgen
 
Berichten: 62
Geregistreerd: 25 jul 2020, 08:49

Re: Voorstellen en wat vraagjes

Berichtdoor 19-DT-170 » 15 jun 2022, 21:14

Als N zijnde ben je inderdaad erg beperkt op HF... 40/20 en 10 dacht ik?
Ik heb al jaren de full, ik heb nog morse examen gedaan ( voor degene die het niet meer hoeven om op hf te komen, ook helemaal prima, ik zit er niet mee wat voor examens iemand heeft gedaan )..
Een vriend heeft mij de ogen geopend hoe leuk 2m en hoger is. HF heeft mij nooit zo bekoord. Draadantenne opgehangen, op alle banden afstembaar, alle continenten gewerkt...
Er zit voor mij weinig uitdaging aan want er is altijd wel een band open waar ik verbindingen kan maken, dag of nacht.
Op het moment weinig mogelijkheden om antennes kwijt te kunnen, maar dat komt wel weer, dus nu mobiel/portabel QRV op 2 en 70 en heel af en toe eens op DMR op zelden gebruikte gespreksgroepen.

Maar ieder zijn hobby. Ik zal voor je duimen de 22e en hopelijk mag je snel een signaal op de amateurbanden in de lucht zetten. ;-)
Groet,

Pascal / 19-DT-170 / CB0EYS
19-DT-170
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1984
Geregistreerd: 13 sep 2010, 20:09
Woonplaats: Zuid-Limburg

Vorige

Keer terug naar Stel je even voor

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 27 gasten