Even voorstellen

Leuk voor iedereen om je hier even voor te stellen!

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Even voorstellen

Berichtdoor Egon » 23 jan 2020, 07:55

Hallo Allemaal.
Ik ban nieuw hier en zal mij even voorstellen.
Ik ben Egon en woon in de omgeving Zutphen
De Hobby is eigenlijk nooit weggeweest.
Ben vooral bezig met de oude Amerikaanse buizen bakken om die weer op te knappen en te repareren.
Heb mijn licentie gehaald maar om eerlijk te zijn DXen op de tripple 5 is toch veel leuker als de condities er zijn.
Zit laatste tijd op de 11 meter met een WW2 zendontvanger uit een Sherman tank.
Op Zaterdag avond om 10 uur de Romeo Foxtrot ronde even meepakken,ouderwets gezellig
73
Egon
Nieuw Lid
Nieuw Lid
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 10 jan 2020, 12:27
Woonplaats: vlakbij Zutphen

Re: Even voorstellen

Berichtdoor cb-belgië » 23 jan 2020, 09:42

Welkom Egon hierop CB forum.

Ik wens je heel veel DX plezier. :wink:




Egon schreef:Heb mijn licentie gehaald

Welke licentie Egon? Want er zijn zoveel licenties te behalen! kijk link https://nl.wikipedia.org/wiki/Licentie :wink:
:lol: CB-amateur zijn is plezant !

Een CB toestel (zendontvanger) heeft 40 kanalen (26,965Mhz tot 27,405Mhz) waarmee je kan communiceren op am/fm en ssb.
Het zendbereik varieert door de weersomstandigheden (propagatie), het zendvermogen (watt) en de opstelling (hoogte) van jou cb antenne.
Het ontvangstbereik komt overeen met je zendbereik om stereo (geluid) te vermijden.
Avatar gebruiker
cb-belgië
Doorzetter
Doorzetter
 
Berichten: 41
Geregistreerd: 20 dec 2019, 17:17
Woonplaats: België...

Re: Even voorstellen

Berichtdoor Egon » 23 jan 2020, 20:57

HaHa het is de N van Novice geworden.
Kijk Maar eens op PD4BT qrz op Google
Gr
Egon
Nieuw Lid
Nieuw Lid
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 10 jan 2020, 12:27
Woonplaats: vlakbij Zutphen

Re: Even voorstellen

Berichtdoor cb-belgië » 23 jan 2020, 21:12

Egon schreef:Heb mijn licentie gehaald maar om eerlijk te zijn DXen op de tripple 5 is toch veel leuker als de condities er zijn.

:roll: Waarom zou je dat doen als radiozendamateur...? Zijn de 40 meter-, 20 meter- en 10 meter band op SSB...?

Egon schreef:HaHa het is de N van Novice geworden.

Proficiat met je licentie N Novice-vergunning.
:lol: CB-amateur zijn is plezant !

Een CB toestel (zendontvanger) heeft 40 kanalen (26,965Mhz tot 27,405Mhz) waarmee je kan communiceren op am/fm en ssb.
Het zendbereik varieert door de weersomstandigheden (propagatie), het zendvermogen (watt) en de opstelling (hoogte) van jou cb antenne.
Het ontvangstbereik komt overeen met je zendbereik om stereo (geluid) te vermijden.
Avatar gebruiker
cb-belgië
Doorzetter
Doorzetter
 
Berichten: 41
Geregistreerd: 20 dec 2019, 17:17
Woonplaats: België...

Re: Even voorstellen

Berichtdoor cb-belgië » 23 jan 2020, 21:44

Mike-Oscar-Delta schreef:
cb-belgië schreef:Waarom zou je dat doen als radiozendamateur...? Zijn de 40 meter-, 20 meter- en 10 meter band op SSB...?


Omdat amateurs niet altijd zo gezellie zijn en de tripple 5 gewoon leuk is :mrgreen:

:shock: Nou breekt mijn klomp :roll: .
:lol: CB-amateur zijn is plezant !

Een CB toestel (zendontvanger) heeft 40 kanalen (26,965Mhz tot 27,405Mhz) waarmee je kan communiceren op am/fm en ssb.
Het zendbereik varieert door de weersomstandigheden (propagatie), het zendvermogen (watt) en de opstelling (hoogte) van jou cb antenne.
Het ontvangstbereik komt overeen met je zendbereik om stereo (geluid) te vermijden.
Avatar gebruiker
cb-belgië
Doorzetter
Doorzetter
 
Berichten: 41
Geregistreerd: 20 dec 2019, 17:17
Woonplaats: België...

Re: Even voorstellen

Berichtdoor Egon » 23 jan 2020, 22:54

Helaas zijn op de amateur banden heel veel contesten en dat vind ik niks.
Gesprekken over de apparatuur en antennes vind ik veel leuker als de de rapporten die met contesten gegeven worden nl bijna altijd your signal is five by nine en weer gauw naar de volgende.
helaas heb ik heel veel last van storingen op deze banden nl 20db over9 door PLC adapters zonnecellen en andere schakelende elektronica.
Maar met de noise cancelling signal enhancer kan ik de storing minimaliseren naar een S3 a 4 .
Dit werkt op 20 mtr en 11 mtr wel goed.
Dx en op 11mtr is gewoon anders en leuker is mijn ervaring.
Dus kan niet wachten wanneer deze band weer open
gaat
Egon
Nieuw Lid
Nieuw Lid
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 10 jan 2020, 12:27
Woonplaats: vlakbij Zutphen

Re: Even voorstellen

Berichtdoor Wimpie » 23 jan 2020, 23:11

@Egon:
Ik snap jouw overweging m.b.t. CB. Ik zit ook nog op CB, minder last van betweters. Dat 5-9 interesseert mij ook niet.

Draai je transceiver eens langzaam richting ondergrens 10m. Als dan het ruisniveau vlak onder de 10m rap terugloopt, is de dominante storing van PLC kassies. Helaas is dit bij mij het geval.
Wimpie
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 758
Geregistreerd: 28 nov 2014, 23:00
Woonplaats: Maarssen

Re: Even voorstellen

Berichtdoor cb-belgië » 24 jan 2020, 09:30

Mike-Oscar-Delta schreef:Omdat amateurs niet altijd zo gezellie zijn en de tripple 5 gewoon leuk is :mrgreen:

cb-belgië schreef: :shock: Nou breekt mijn klomp :roll: .

Mike-Oscar-Delta schreef:U loopt nog op klompen? :P Maar vertel, hoe komt dat, die gebroken klomp?

Omdat ik dat nooit had verwacht over amateurs en tripple 5... Bedankt voor de tips allemaal :D .
:lol: CB-amateur zijn is plezant !

Een CB toestel (zendontvanger) heeft 40 kanalen (26,965Mhz tot 27,405Mhz) waarmee je kan communiceren op am/fm en ssb.
Het zendbereik varieert door de weersomstandigheden (propagatie), het zendvermogen (watt) en de opstelling (hoogte) van jou cb antenne.
Het ontvangstbereik komt overeen met je zendbereik om stereo (geluid) te vermijden.
Avatar gebruiker
cb-belgië
Doorzetter
Doorzetter
 
Berichten: 41
Geregistreerd: 20 dec 2019, 17:17
Woonplaats: België...

Re: Even voorstellen

Berichtdoor 19-DT-170 » 24 jan 2020, 09:50

Mike-Oscar-Delta schreef:...en om de tien minuten callsigns in de lucht slingeren omdat de roverheid
nog in de jaren 20 leeft.

Het is om de vijf minuten. En ik denk dat je vergeet waarom het belangrijk kan zijn om je call geregeld te noemen.
Er zijn namelijk ook luisteramateurs, niet alleen in de buurt, maar ook verder weg.
Ik heb dat ook wel eens gehad. Zijn er condities, ben ik één uur aan het luisteren naar diverse stations met elkaar in verbinding,
aan hun dialect kan ik ongeveer uithalen uit welke streek de condities komen. Maar wie ik hoor en waar die precies woont,
geen idee, want ze noemen hun callsign niet... Ik vind dat radioamateur onwaardig..
Radioamateur zijn is méér dan alleen maar een lokaal praatje maken met een vaste groep vrienden...
Er zijn ook luisteraars die geïnteresseerd zijn. En zeker met condities...
Groet,

Pascal / 19-DT-170 / CB0EYS
19-DT-170
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1984
Geregistreerd: 13 sep 2010, 20:09
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Even voorstellen

Berichtdoor 153ir012 » 01 feb 2020, 06:05

zijn vele ham operator en toch ook actief op 11 meter hoor
en doen activatie is mijn ervaring in de wereld op ssb
en de ham band hi hi
153ir012
www.cbforum.nl verslaafde!
www.cbforum.nl verslaafde!
 
Berichten: 800
Geregistreerd: 08 maart 2010, 05:34
Woonplaats: Thailand


Keer terug naar Stel je even voor

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten

cron