kanaal 17 rotterdam e.o

Leuk voor iedereen om je hier even voor te stellen!

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

kanaal 17 rotterdam e.o

Berichtdoor marcotjeWiskey » 09 mei 2019, 23:32

Hij is er weer, marcotje uit Rotterdam, inmiddels vanuit Delft....

eind jaren 90 was ik als klein jochie al op de bak begonnen met een skiptech bakkie.. . Er onstond een groepje jonge kids zoals mij die ook op het bakkie zaten. En dat werd niet door iedereen gewaardeerd. Er waren ook bijna geen kanalen meer vrij voor ons kids om ook mee te doen. Toch hadden we later kanaal 25.

Velen persoonlijk gekend, was altijd super benieuwd wie er nou achter zat....

vaak zat gelachen, maar ook in de zeik genomen omdat we nog niets wisten.... ging soms ook veeel te ver.... zo heeft iemand me antenne van dak gejat. En ik dacht echt dat het iemand van het kanaal was, later bleek dat iemand anders te zijn geweest uit de buurt... Zelfs zo opelopen dat ze op een dag kwamen en kreeg een nieuwe bak en antenne van een luisteraar die het zo met me te doen had.. Mijn uitgeleende bak was ook kapot gedraaid door een buurjongen....

16 jaar en met een accu op de fiets mensen uitpeilen.... verder vooral luisterend naar politie brandweer ambulance, scannerrijden tot c 2000 kwam... stortte de hobby in.. Ik was woest, was alsof er iets van me was afgenomen.. maar natuurlijk ook noodzakelijk voor hulpdiensten dat ze digitaal gingen.

Op het werk hebben we DMR en dan besef je weer eens de kracht van een zender/ ontvanger. iedereen is staande bij en samenwerken ging nooit zo gemakkelijk, gevoel van veiligheid in de vriezer, dankzij valbeveiliging.. en wie niet wil meeluisteren kan toch oproepbaar zijn.. Dat heeft mij weer hier gebracht..

nu ben ik weer mobiel aan t meeluisteren op de 27mc. . t kriebelt toch wel om een antenne te plaatsen... Proost Marcotje Wiskey
marcotjeWiskey
Nieuw Lid
Nieuw Lid
 
Berichten: 0
Geregistreerd: 09 mei 2019, 20:18

Re: kanaal 17 rotterdam e.o

Berichtdoor Remco Rozenburg » 10 mei 2019, 07:27

Welkom terug Marcootje! Mooi verhaal en erg herkenbaar! Luister ook eens op kanaaltje 31, daar zitten regelmatig Delftenaren ;)
19CQ29 - Mobiel
Avatar gebruiker
Remco Rozenburg
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 1676
Geregistreerd: 20 jan 2007, 22:06
Woonplaats: Rozenburg

Re: kanaal 17 rotterdam e.o

Berichtdoor Supervlieg. » 10 mei 2019, 17:07

Welkom marcotje Wiskey en veel plezier met je CB hobby terug.
:!: Verbeter de wereld, begin bij jezelf :?: . Ik verbeter de cb wereld door een cb amateur te zijn. :wink:
Avatar gebruiker
Supervlieg.
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 111
Geregistreerd: 19 dec 2018, 14:31

Re: kanaal 17 rotterdam e.o

Berichtdoor marcotjeWiskey » 14 mei 2019, 07:08

Dank je wel a!!!

Zal kanaal 31 ook zeker langs gaan....

Nu op zoek naar een antenne.. en ga toch proberen mijn oude sheakspeare te herstellen..

en hier verder kijken, al lijkt t erop dat ik niet veel nieuws heb gemist!!!!

Als er nog oude bekenden van kanaal 17 ooit hier meelezen, reageer even, zou leuk zijn!!!!!
marcotjeWiskey
Nieuw Lid
Nieuw Lid
 
Berichten: 0
Geregistreerd: 09 mei 2019, 20:18


Keer terug naar Stel je even voor

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 12 gasten