Even voorstellen.

Leuk voor iedereen om je hier even voor te stellen!

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Even voorstellen.

Berichtdoor QPO » 16 dec 2016, 10:43

Hallo, mijn naam is Kevin, 38 jaar en woon in Noord-Holland.

Vorig weekend gezellig met vrienden gezeten en plots kwam van één van hen met het briljante idee om weer 'Back in time' te gaan.
Wij gaan allemaal 'weer' een 27MC bakkie aanschaffen en we kopen nu wat wij vroeger niet konden betalen maar graag wilde hebben.
Onze vrouwen keken ons aan of dat wij van een andere planeet kwamen
Mijn vrouw had ooit eens van mijn ouders gehoord dat ik ook een bakkie had met een 6 meter antenne, bevestigd aan een steigerpijp van nog eens 6 meter, op het topje van het huis van mijn ouders. Ik was 14 jaar en voelde mij toen nog een (zoals mijn zoontje altijd roept) 'vette baas'.

Het eerste dat mijn vrouw riep: "Jullie sporen niet en er komt zeker geen antenne van 6 meter op mijn dak."
Mij vrienden hadden ook niet heel veel geluk. Ik wist niet dat er zoveel klonen van mijn vrouw zijn gemaakt en die gasten daar ook mee zijn getrouwd.

Waarom mag ik geen 6 meter antenne, bevestigd aan een steigerpijp van nog eens 6 meter, op het topje van mijn huis van 13 meter? De avond begon drastisch te veranderen kan ik jullie vertellen :-) Wij wonen namelijk in een nieuwbouwwijk met allemaal mensen die zich heel geweldig vinden, een Porsche, BMW, of Mercedes rijden en een gemiddeld inkomen hebben van €80.000 + op jaarbasis hebben. Ik heb dat trouwens niet.

Aangezien ik in het bezit ben van een geweldige 'mancave' ga ik het toch wel een bakkie kopen. Mijn Mancave is verboden voor mijn vrouw. Als ik weg ben voor werk heb ik ook een claymore mine aan de andere kan van mijn deur zodat ik zeker weet dat mijn kamer blijft zoals ik dat wil.

Vroeger heb ik meer bakkies gehad dan vrouwen, het was allemaal leuk maar niet waar ik van droomde (heb dat nu ook met mijn vrouw ;-)
Ik wilde toen altijd een 'President Lincoln of George' maar had daar geen geld voor. Met vakkenvullen en een krantenwijk moest ik 10 jaar werken om dat te kunnen kopen.
Mijn eerste bak was een 'Pan Mini Top' en volgens mij had ik later 'Midland' en nog wat andere merken. Ik mocht van mijn ouders gelukkig een lange antenne hebben en zelfs nog een 35 watt kachel.

Nu ga ik gewoon kopen wat ik vroeger wilde hebben, een President Lincoln of George. Wat adviseren jullie mij?
Wat kunnen jullie mij van advies geven over een antenne? Liever niet langer dan 3 meter en ik wil hem op het dak kunnen zetten van mijn dakkapel.
Is een 35 watt kachel nog leuk om te gebruiken?

Kunnen jullie mij zodanig advies geven dat mijn vrouw niet van mij wilt scheiden en mijn zoontje moet opgroeien met een weekend vader? Ik hoorde van vrienden dat scheiden in deze tijd veel geld kost.

Bedankt alvast voor jullie hulp!!
QPO
Nieuw Lid
Nieuw Lid
 
Berichten: 0
Geregistreerd: 16 dec 2016, 08:49

Re: Even voorstellen.

Berichtdoor pdj10 » 16 dec 2016, 15:57

Welkom :wink:
pdj10
Niet meer weg te krijgen
Niet meer weg te krijgen
 
Berichten: 58
Geregistreerd: 30 jan 2009, 14:19
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: Even voorstellen.

Berichtdoor 19-DT-170 » 16 dec 2016, 17:34

Welkom en prachtig verhaal. :-)
Ja, en wat de lengte van de antenne betreft. Het is de antenne die het werk doet,
wat voor radio of lineair je er ook aan hangt. Je ontvangst wordt echt niet beter met een slechte antenne.
Heb je geen tuinhuisje waar je die antenne tegenaan kunt schroeven?
Dan is de vrouw blij want dan heb je geen antenne tegen haar dak, en jij hebt een prachtige antenne staan. ;-)
En wat die wijk betreft waar al die strevertjes wonen, maak eens kennis met Pauline hier op het forum, die weet er alles van.. :-D
Groet,

Pascal / 19-DT-170 / CB0EYS
19-DT-170
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1984
Geregistreerd: 13 sep 2010, 20:09
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Even voorstellen.

Berichtdoor plientjebr » 16 dec 2016, 20:46

Een hartelijk welkom Kevin.

Jawel, Pauline hier die in dezelfde situatie heeft gezeten als waar jij nu in zit.
Ik woonde in een enorme dure kakwijk waar een antenne niet thuis hoorde en ik had een man
die ook niet bepaald gecharmeerd was van een antenne aan huis of in de tuin.

Ik heb het alleen een beetje hardhandig aangepakt en ik denk niet dat dat jou bedoeling is.
Een scheiding en een ander huis is mijn oplossing geweest :shock: :lol:

Nu heb ik een paar enorme masten en antennes staan en woon in een buurt waar ze niet moeilijk doen.
Maar wat ik heb gedaan raad ik je niet aan hoor!!!!!
Probeer het antenne probleem op te lossen met je vrouw, maar heb lak aan de buurt.

Advies over de Lincoln of George kan ik je niet geven, ik heb ze beiden en vind ze beiden leuk om mee te werken.

Maar nogmaals welkom op dit leuke forum en succes met alles.
Avatar gebruiker
plientjebr
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2433
Geregistreerd: 25 nov 2011, 22:15
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Even voorstellen.

Berichtdoor 19AT593 » 16 dec 2016, 23:08

Ah gelukkig had ik de antennemast al in de tuin liggen toen ik kennis maakte met mijn vrouw. Ze wist alles van te voren al is ze niet altijd blij met wat ik in de tuin heb staan. Hier en daar een compromis omdat je het wel samen moet doen uiteraard. De mast was geen probleem, maar toen ze op een dag terug kwam van haar werk zat er ook nog een 6 element beam in. Toen betrok haar gezicht wel een beetje maar ja....toen was het al te laat ;-)
Overigens zou ik toch gewoon proberen iets op te zetten, je moet er toch samen uit kunnen komen? Misschien kun je zeggen dat het tijdelijk is en dat is het waarschijnlijk ook! . Een kachel van 35W heeft geen zin, een president Lincoln geeft al 25W, althans het ding wat ik hier nog te koop heb staan. Tegenwoordig moet je denken aan 100-200W of hoger wil je leuk meedoen. Maar de antenne is toch het belangrijkste, hoe hoger hoe beter. Maar uiteindelijk denk ik dat het je tegenvalt hoor. Er zijn weinig stations meer op 27MC of je moet alleen met je kameraden willen praten. Voor buitenlandse contacten hoef je het ook niet te doen tenzij je een richtantenne wilt neerzetten, de condities zijn weer dusdanig slecht dat er meestal geen skip meer te bekennen is. Succes!
19AT593 Sebastiaan
Avatar gebruiker
19AT593
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 286
Geregistreerd: 01 jan 2011, 22:12
Woonplaats: Noord-Groningen

Re: Even voorstellen.

Berichtdoor QPO » 17 dec 2016, 04:46

Mijn vrouw maakt het niets uit en wat andere mensen denken zou ons echt jeuken.
Het praten met de vrienden is leuk maar luisteren naar andere zaken en misschien eens het buitenland horen is nog leuker.

Ik zit niet elke dag in mijn mancave en vraag mij nu wel af of het de moeite is om weer voor een paar honderd euro spullen aan te schaffen als het niet meer erg leeft.
Ik moet er dus nog maar even goed over na gaan denken en misschien nog even met de vrienden om de tafel zitten.
QPO
Nieuw Lid
Nieuw Lid
 
Berichten: 0
Geregistreerd: 16 dec 2016, 08:49

Re: Even voorstellen.

Berichtdoor plientjebr » 17 dec 2016, 12:48

Uhhhh, je schreef zelf dat je vrouw zei dat jullie niet sporen en er zeker geen antenne van 6 meter op dak komt.
Lijkt mij toch een probleempje :lol:
Maar goed, het schijnt geen probleem te zijn, dus neerzetten die handel zou ik zeggen :D

En wat andere mensen zeggen zou je ook niets uitmaken, dus is er helemaal geen probleem toch?

Ja, je moet wel wat geld uitgeven om weer te kunnen zenden, maar je zou ook eens voor tweedehands kunnen
kijken.
Hier leeft het allemaal nog wel op de 27MC, ik heb genoeg te babbelen.
Avatar gebruiker
plientjebr
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2433
Geregistreerd: 25 nov 2011, 22:15
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Even voorstellen.

Berichtdoor schoeffel » 17 dec 2016, 21:44

Hmm,,...

Beste QPO.
Tja, als je plompverloren voor de dag komt, met ik ga een zendmast zetten,....
Dan heb je al meteen een slechte score gemaakt.
Je moet dat heel subtiel brengen,... :wink:
Maarja, je bent nog jong, en je moet dus nog wat leren wat vrouwen betreft. :lol:
Je moet het handig aanpakken,... ik loop al tegen de 60, dus ik weet inmiddels wel hoe dat te doen. :)
Geef aan dat je een hobby wil hebben, dat als eerste, maar zeg ook dat je niet elke avond in de kroeg wil hangen om te darten of zoiets.
Maar zoek eerst uit waar ze dus echt een gruwelijke hekel heeft.
Heeft ze een hekel aan honden,.. mooi. :lol:
Leen dan van een kennis een Bouvier of Deense Dog of Bordeauxdog, voer dat beest een paar gevulde koeken zodat ie flink kwijlt en neem dat ding nadat ie eens lekker in de moddersloot gelegen heeft mee naar huis.
Gegarandeerd dat ze dat niet wil. :lol: kijk beteuterd en vraag waarom geen hobby ?.
Maak een week later een ontbijt op bed voor haar, ( tegen die tijd zul je wel weer op de slaapkamer mogen komen ), vers kopje koffie, zacht gekookt eitje, croissantje met roomboter, glaasje jus'dorange, ochtendkrantje.
Trek zeker de trui aan die je voor je verjaardag gekregen hebt, ook al wil je er eigenlijk de auto niet eens mee poetsen.
Maar één ding,... en dat is het belangrijkste, leg ook 4 briefjes van 50 op het dienblad en zeg, ga maar eens lekker shoppen vandaag.
Zo gauw ze de deur uit is,...
Snel een Spiderbeam op het dak zetten.
Als ze dan tegen de avond weer thuiskomt, lok je haar mee naar buiten en zeg: kijk eens schat, wat ik voor je gemaakt heb.
Een hele nieuwe droogmolen,...
Tja, dat het ding op 15 meter boven de grond staat,.. dat is haar probleem, op die hoogte droogt het gewoon beter.
Whaha,..
Op de 11 is zeker nog wel wat te doen hoor, alleen een stuk minder als jaren geleden.
En je hebt helemaal geen 100 watt nodig hoor, een goeie bak en een goeie antenne, en je kan aardig de kanalen op.
Ik ga je niet aanraden om een exportbak te kopen,... maar die werken wel lekker op ssb.
Met 20 a 30 watt toeter je de wereld rond met condities, alleen zijn er die niet altijd.
Succes,....

PS, mijn vrouw vindt het ook niks die mast tegen het huis en die draadantenne over de plaats en nog wat klein spul wat tegen de schoorsteen staat.
Ook tegen de schuur staat nog een mast met daarop een weerstation.
Ze is doodsbang dat de bliksem een keer inslaat, maarja,.. het staat er nou eenmaal. :D
zonder antenne,... zul je niet veel kenne.
schoeffel
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 119
Geregistreerd: 27 sep 2015, 20:57
Woonplaats: Nuenen

Re: Even voorstellen.

Berichtdoor Pluskat » 18 dec 2016, 13:14

Schoeffel.....wat een verhaal... :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :D :D :D :D :D
Transceivers:
Icom IC-7300 - Yaesu FT-991A - Yaesu FTdx3000D - TYT TH-9800
Kenwood 570 - Alinco DX-70 - President Lincoln - CRT SS-7900
Yaesu FT-7900 - Kenwood TS-50 - Emperor Shogun - Magnum S9
Icom IC-706 -
Antennes:
Diamond X-300N - Optibeam OB6-3M
5 bander End-fed - Sirio Gain Master 1/2 wave
Sirio Gain Master 5/8 wave - Sirio D-1300
Avatar gebruiker
Pluskat
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 260
Geregistreerd: 15 dec 2013, 21:58
Woonplaats: België

Re: Even voorstellen.

Berichtdoor panda58 » 18 dec 2016, 22:00

Kan veel simpeler......
Jij je kast vol kleren/tasjes/schoenen enweetikallemaalnietwat.
Ik eeen mastje opdak. :lol: :lol: :lol:

Gr Jan
panda58
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 340
Geregistreerd: 25 aug 2013, 09:02
Woonplaats: Vjenne City

Re: Even voorstellen.

Berichtdoor schoeffel » 19 dec 2016, 23:20

Hey Pandam,,,

Jij hebt makkelijk praten,...
In haar kleerkast staat mijn lasapparaat, en daar doet ze al moeilijk over.
In de keukenla, links ligt het bestek, rechts mijn ring en steeksleutels.
Kerel,.. echt,... vrouwen zijn ondoorgrondelijk, de ene dag zijn ze poeslief, de andere dag,.. heb ik een kogelvrij vest aan.
Ik riskeer niks, en ik ben echt wel de gemakkelijkste man van Nederland,... :wink:
zonder antenne,... zul je niet veel kenne.
schoeffel
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 119
Geregistreerd: 27 sep 2015, 20:57
Woonplaats: Nuenen

Re: Even voorstellen.

Berichtdoor plientjebr » 20 dec 2016, 16:04

:lol: Zalig dit soort verhalen :lol:

Wat ben ik blij dat ik niet moeilijk doe over dingen.
Ook hier ligt het gereedschap naast het bestek en tussen de borden in de kast liggen meters
en weet ik veel wat.
Lasapparaat staat tussen het voer in de voorraadkast :lol:

Antennes......zet neer die dingen, van mijn part een tuin vol, tenslotte maak ik er zelf ook gebruik van :D
Misschien moeten jullie moeders de vrouw of vriendin een beetje kennis laten maken met de leuke hobby.
Willen ze zelf ook een bak met antenne en is er geen gezeur meer :D
Avatar gebruiker
plientjebr
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2433
Geregistreerd: 25 nov 2011, 22:15
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Even voorstellen.

Berichtdoor schoeffel » 20 dec 2016, 20:01

Hmm,,...

Ehh,.. lijkt me niet zo handig in mijn geval :wink:
Als ik die nou ook nog ga leren hoe met zendapparatuur om te gaan, dan heb ik helemaal geen vrijheid meer. :lol:
Dat ze mijn mobielnummer weet is al erg genoeg :wink:
Gelukkig heeft mijn lieftallige wederhelft geen gevoel voor techniek, de enigste techniek die ze wel mooi vindt is hoe een pinautomaat werkt :lol: :lol:
zonder antenne,... zul je niet veel kenne.
schoeffel
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 119
Geregistreerd: 27 sep 2015, 20:57
Woonplaats: Nuenen

Re: Even voorstellen.

Berichtdoor QPO » 20 dec 2016, 20:52

Heb vandaag de Lincoln opgehaald.
Ik ga toch maar gek doen, ik ga de Mantova 8 halen en die snel op het dak zetten als mijn vrouw aan het werk is.
Maatje komt me helpen dus zal hoop ik redelijk snel gaan.
Mijn vrouw kan dat ding toch nooit van het dak halen, ze heeft al hoogtevrees als ze met de trap naar boven moet ;-)
Ben benieuwd hoe het allemaal werkt.
QPO
Nieuw Lid
Nieuw Lid
 
Berichten: 0
Geregistreerd: 16 dec 2016, 08:49

Re: Even voorstellen.

Berichtdoor plientjebr » 20 dec 2016, 21:01

Gelijk heb je hoor, gewoon neerzetten die antenne als je vrouw naar haar werk is.
Toch wens ik je daar heel veel succes bij, zeker als ze thuis komt :lol:

Ach, wie weet valt het mee en valt die antenne haar niet eens op :wink:
Ik zie die masten hier in de tuin ook niet eens meer, je went eraan.
Avatar gebruiker
plientjebr
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2433
Geregistreerd: 25 nov 2011, 22:15
Woonplaats: Bellingwolde

Volgende

Keer terug naar Stel je even voor

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten

cron