Niet alleen de achterkant
Die zakt meestal als eerste in als door langdurig gebrek aan onderhoud er intern wat vuiligheid verzamelt.
Bij alle klassieke hydropneumaten werken niet alleen de vering op die groene hydraulische vloeistof, ook de remmen en stuurbekrachtiging zitten op hetzelfde circuit. Bij de DS zelfs de halfautomaat: koppelen en schakelen gebeurt door een hydraulisch brein die je bestuurt met je vingertoppen. De CX en SM en sommige XM's hebben snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging met automatische terugloop, Alle XM's en Xantia's hebben computergestuurde vering die zich aanpast aan de rijstijl en de Xantia Activa heeft een computergestuurd systeem dat overhellen voorkomt en daardoor net zo strak door bochten stuurt als supersportwagens.
Alle uitvoeringen corrigeren automatisch de hoogte afhankelijk van de belasting: leeg of 400 kilogram zwaarder, maakt ze niks uit. Bij remmen wordt duiken voorkomen: center of gravity blijft op dezelfde plek dus bestuurbaarheid blijft beter. Je kan zelf de hoogte instellen, je hoeft voor het wisselen van een wiel niet eens te krikken. Meeste modellen kunnen zelfs rijden op drie wielen. En het veercomfort is natuurlijk legendarisch, maar in tegenstelling tot amerikaans blik, WEL met een goede wegligging.
En ja, er kan een antenne op