Krijg zomaar wat apparatuur vandaag, een kennismaking

Leuk voor iedereen om je hier even voor te stellen!

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg

Re: Krijg zomaar wat apparatuur vandaag, een kennismaking

Berichtdoor Hét Drentse Station » 11 jun 2009, 18:32

Iedereen zijn eigen hobby, Ik heb zo'n bx en vele andere citroëns (ds vooral !) altijd erg bijzonder gevonden vanwege het omhoog komen van de achterkant bij starten en het dalen van de achterkant als je hem uitzet...alles heeft natuurlijk te maken met het veringssysteem wat is die auto's zit....verder ben ik niet echt een liefhebber van franse auto's...alleen als er CB in zit en een dikke antenne op het dak staat wat in frankrtijk dan wel weer vaak het geval is...
Hét Drentse Station
 

Re: Krijg zomaar wat apparatuur vandaag, een kennismaking

Berichtdoor Azimech » 11 jun 2009, 21:04

Niet alleen de achterkant :) Die zakt meestal als eerste in als door langdurig gebrek aan onderhoud er intern wat vuiligheid verzamelt.

Bij alle klassieke hydropneumaten werken niet alleen de vering op die groene hydraulische vloeistof, ook de remmen en stuurbekrachtiging zitten op hetzelfde circuit. Bij de DS zelfs de halfautomaat: koppelen en schakelen gebeurt door een hydraulisch brein die je bestuurt met je vingertoppen. De CX en SM en sommige XM's hebben snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging met automatische terugloop, Alle XM's en Xantia's hebben computergestuurde vering die zich aanpast aan de rijstijl en de Xantia Activa heeft een computergestuurd systeem dat overhellen voorkomt en daardoor net zo strak door bochten stuurt als supersportwagens.
Alle uitvoeringen corrigeren automatisch de hoogte afhankelijk van de belasting: leeg of 400 kilogram zwaarder, maakt ze niks uit. Bij remmen wordt duiken voorkomen: center of gravity blijft op dezelfde plek dus bestuurbaarheid blijft beter. Je kan zelf de hoogte instellen, je hoeft voor het wisselen van een wiel niet eens te krikken. Meeste modellen kunnen zelfs rijden op drie wielen. En het veercomfort is natuurlijk legendarisch, maar in tegenstelling tot amerikaans blik, WEL met een goede wegligging.

En ja, er kan een antenne op :)
Azimech
 

Re: Krijg zomaar wat apparatuur vandaag, een kennismaking

Berichtdoor Marco_RotterdamseVos » 11 jun 2009, 21:35

Toevallig :D

Citrofielen hier dus..!

Ik rij in een Xsaar Coupe ligne prestige 1.8i 16v bj '98.
Tevens lid van CitroSport
Marco_RotterdamseVos
 

Re: Krijg zomaar wat apparatuur vandaag, een kennismaking

Berichtdoor Hét Drentse Station » 11 jun 2009, 22:05

gelukkig heb ik meer verstand van cb... :lol:
Hét Drentse Station
 

Re: Krijg zomaar wat apparatuur vandaag, een kennismaking

Berichtdoor RamsesIV » 15 jun 2009, 12:34

Wel...
Ik vind het spijtig dat je je in de CB-wereld niet kan vinden.
In tegenstelling tot jou interessert mij dan weer citroen geen ruk :twisted: Het is frans en kan er enkel van genieten als ze mee doen in de WRC :mrgreen: :twisted: hehe!
Wel met citroen of iets anders de hort op :wink: je bent altijd welkom in de CB-wereld. Het hoeft daarom geen stukken van mensen te kosten. Gewoon een klein setje en eventueel een paar makkers in de citroen fanatica club die het ook hebben en dan lekker onder elkaar wat raak communiceren :!:
RamsesIV
 

Re: Krijg zomaar wat apparatuur vandaag, een kennismaking

Berichtdoor -Mark- » 18 jun 2009, 23:13

ik snap het wel... niet iedereen begrijpt het DX virus zoals boven beschreven....
ik heb vrienden die vroeger veel lokaal, dus in de omgeving van de woonplaats gebabbeld hebben, gevost hebben (ergens een zender verstoppen en dan vanaf een afstand hiernaartoe rijden met behulp van signaalmeters)... maar die kunnen zich dan weer totaal niet in mijn DX gedoe vinden... en vice versa weer. ik zie de lol niet van vossen, en tja een lokale babbel, dat heb ik uiteraard ook wel eens gedaan....

maar goed, iedereen zijn ding, gelukkig heb ik maar 2 hobbys zodat het 1. nog betaalbaar blijft en 2. genoeg tijd heb voor beide hobby's, bij meerdere hobbys wordt het nogal eens moeilijk. Helaas gaan er in auto's vaker veel geld in zitten, en degelijk spul voor te zenden is ook weer duur... beetje sam sam.

wij gebruiken overigens in onze opel club wel veel gebruik van de 27mc, daar wij veel met elkaar oprijden naar meetings, treffens etc. onderlinge communicatie is leuk en vooral handig.

veel plezier met je auto hobby, en natuurlijk met al je andere hobby's en helaas dat het met deze hobby niks geworden is!
-Mark-
 

Vorige

Keer terug naar Stel je even voor

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten