callsign/roepnaam

Voor alle overige apparatuur

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Re: callsign/roepnaam

Berichtdoor Gammapooka » 18 sep 2014, 07:48

vincenttor schreef:Is inderdaad een bestaande club, maar je hoeft je niet echt zorgen te maken hier over hoor.
Zullen alleen members zijn die beginnen over dat je geen erkend member bent maar er zijn er zat die niet erkend zijn door bepaalde bestaande groepjes.
Er is niemand die je tegen houd.


Lol, vroeger (eind jaren 80)zat ik bij de VOC club (die zat in Heerhugowaard), mijn call was 1VOC010(jaja met een 1 er voor).
Toen ik een keer op de normale 40 kanalenband FM zat , zei ik een keer tegen iemand in een gesprek "Dat is wel k*t eigenlijk" (er was iets ergs gebeurd geloof ik) .
Schijnbaar werd dat gesprek opgevangen door een ander clublid en werd gelijk de club uitgegooit door 1VOC001 omdat ik dat zei.
Werd gelijk niet meer erkend als member maar ben wel altijd de call blijven gebruiken.
Als DX clubs al gaan bepalen wat jij wel en niet mag zeggen op de "normale" band ipv de DX ssb kanalen dan gaan ze wel heel erg ver.
Laatst bijgewerkt door Gammapooka op 18 sep 2014, 16:39, in totaal 1 keer bewerkt.
Gammapooka
 

Re: callsign/roepnaam

Berichtdoor 19-DT-170 » 18 sep 2014, 15:50

Ach, dat gebeurt niet alleen bij DX clubs hoor. :-)
Bij radiozendamateurs menen sommigen ook dat ze anderen moeten aanspreken...
Mijn enige antwoord daarop is, er is maar één instantie bevoegd om mij aan te spreken op de regels..
Heb je problemen?? Bel even naar Groningen en laat mij met rust...
Ik heb nog nooit iets uit Groningen vernomen, dus volgens mij valt het allemaal wel mee. :-)
Groet,

Pascal / 19-DT-170 / CB0EYS
19-DT-170
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1984
Geregistreerd: 13 sep 2010, 20:09
Woonplaats: Zuid-Limburg

Vorige

Keer terug naar Diversen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 29 gasten