Qsl kaarten

Voor alle overige apparatuur

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Re: Qsl kaarten

Berichtdoor plientjebr » 01 feb 2014, 17:03

Via deze weg ook even de mensen bedanken die mij QSL kaarten
toesturen......
Ik ben er heel, heel, heel blij mee :D
Dus nogmaals heel erg bedankt :D
Avatar gebruiker
plientjebr
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2433
Geregistreerd: 25 nov 2011, 22:15
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Qsl kaarten

Berichtdoor Charles » 26 nov 2015, 14:26

Was ff zoeken maar ik geloof dat ik hier moet wezen.
Echte kaarten versturen/ontvangen heeft in mijn beleving meer waarde dan een email-kaartje.
Maar dan zal ik zelf ook echte kaarten moeten hebben natuurlijk. Vraag is: zijn er nog drukkerijen waar je dit kan laten doen en waarbij je ook wat hulp krijg met het ontwerp. Ik bedoel, kom met een ontwerp bij de drukker en dan pas blijkt er wat aanpassingen nodig te zijn zoals bijvoorbeeld kleuren.

Weet iemand adressen van drukkerijen in de regio Zoetermeer/Den Haag?
Charles
 

Re: Qsl kaarten

Berichtdoor 19-DT-170 » 26 nov 2015, 16:48

Volgens mij kun je bij elke drukkerij terecht. Of ze ansichtkaarten moeten drukken of QSL kaarten,
voor hun is er (technisch) geen verschil.
Alleen prijstechnisch moet je niet schrikken.
Je betaald de kaarten en je koopt aandelen van de drukker erbij.. :-)
Probeer het eens bij Max ON5UR in België ( www.on5ur.be ), of qslprint.com of qsl.cz
Ik denk dat je daar voor een fractie van het geld wat je bij een drukker betaald een mooie qsl kaart kunt bestellen.
Groet,

Pascal / 19-DT-170 / CB0EYS
19-DT-170
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1984
Geregistreerd: 13 sep 2010, 20:09
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Qsl kaarten

Berichtdoor Charles » 26 nov 2015, 22:28

Nou, ik heb slechte ervaringen met bestellen via internet.
Op het scherm zag het er best mooi uit, maar nadat de kaarten hier zijn bezorgt bleken de kleuren helemaal niet zo mooi en prachtig te zijn als wat ik op het scherm zag :( Geen mooie diepe kleuren, maar vooral meer egaal en "dun" waren de kleuren.
En om nou het geheel weer retour te sturen naar verwegistan omdat het niet voldeed aan mijn verwachtingen....
Dat gaat zo'n gedoe worden, maar ik heb hiervan geleerd. Niks meer online bestellen.
Charles
 

Re: Qsl kaarten

Berichtdoor Robber57 » 28 nov 2015, 04:13

.
Laatst bijgewerkt door Robber57 op 31 jul 2018, 08:32, in totaal 2 keer bewerkt.
Robber57
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 330
Geregistreerd: 10 sep 2015, 23:48

Re: Qsl kaarten

Berichtdoor Robber57 » 28 nov 2015, 04:18

.
Laatst bijgewerkt door Robber57 op 31 jul 2018, 08:32, in totaal 2 keer bewerkt.
Robber57
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 330
Geregistreerd: 10 sep 2015, 23:48

Re: Qsl kaarten

Berichtdoor 153ir012 » 28 nov 2015, 07:08

zoek op internet er zijn drukkers in bulgarie belgie en meer diverse landen
is ook een 100 stuks te bestellen .
als je via internet een ontwerp stuur en eventule wensen zullen ze je best helpen .
ja bij locale drukker ook maar weet niet of hij hier op wacht op te doen
zal de kost prijs ook naar zijn .
maar er zijn goede drukkers in de landen .
kijk at sd en de grote dx groepen van de radio waar ze gedrukt zijn .
als je daar mee bekend ben
153ir012
www.cbforum.nl verslaafde!
www.cbforum.nl verslaafde!
 
Berichten: 800
Geregistreerd: 08 maart 2010, 05:34
Woonplaats: Thailand

Re: Qsl kaarten

Berichtdoor haab » 28 nov 2015, 14:39

Charles-98 schreef:Nou, ik heb slechte ervaringen met bestellen via internet.
Op het scherm zag het er best mooi uit, maar nadat de kaarten hier zijn bezorgt bleken de kleuren helemaal niet zo mooi en prachtig te zijn als wat ik op het scherm zag :(.


Zo gaat dat met een ongecalibreerde monitor. Daar kun je de drukker niet de schuld van geven......

http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows7/calibrate-your-display

En zoals micro$oft erbij schrijft:

Over het algemeen levert kalibratie van uw beeldscherm met een kleurmetingsinstrument ( $$$$$ ) een betere kalibratie vergeleken met de visuele kalibratie. ( die wordt uitgevoerd in schermkleurkalibratie)
Groet,
John

Skipnaam: HaaB
DX-call: 19DW321
Avatar gebruiker
haab
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 308
Geregistreerd: 26 feb 2015, 19:41
Woonplaats: Kerkrade (zuid-Limburg)

Re: Qsl kaarten

Berichtdoor lingo » 29 nov 2015, 09:23

Vroeger(je weet wel, 35jr geleden)ruilden we kaarten op het "kopje van de haven" in IJmuiden.
Elke zondagmiddag was het daar druk met auto`s en, in mijn geval, fietsmobieltjes die daar een aantal uren stonden om te ruilen.
Zo heb ik er honderden, zoniet een aantal duizenden verzamelt.
Vaak kende je de mensen wel die daar kwamen, ook via de bak.
En zoals het vaak gaat, verandert je interresse en ga je in je leven een andere weg in.
Dan kom je een keer op zolder en vind je de dozen met kaarten en denk je; die mogen nu wel het pand verlaten....
Later heb je er spijt van.......
Ook ik zou het wel leuk vinden als de kaarten weer terug zouden komen.
gr.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd....
lingo
Niet meer weg te krijgen
Niet meer weg te krijgen
 
Berichten: 89
Geregistreerd: 22 nov 2015, 13:12
Woonplaats: Heemskerk

Re: Qsl kaarten

Berichtdoor 19-DT-170 » 29 nov 2015, 18:54

Helemaal mee eens lingo. Mijn ouders zijn actief geweest in de jaren 80, toen de vergunning net kwam.
Ja, wie had toen geen 27MC??? Facebook anno 1980... :-) Ik was toen 4 jaar oud, en toen heeft het virus mij waarschijnlijk al gebeten.
Een apparaat met lampjes waar geluid uitkomt.. Prachtig toch??
In Maastricht en omgeving was de St. Pietersberg vaste prik. Elk weekend stond het op de berg vol met CB-ers volgens mij.
Bakken vol met QSL kaarten werden geruild.. Het waren meer verzamelplaatjes dan QSL kaarten, want de meesten ruilden enkel kaarten
om te ruilen, mijn vader had de zolder behangen met QSL kaarten, maar de meeste waren blanco.. Niet ingevuld dus, want geen verbinding gemaakt.
Ook kan ik de QSL kaart van mijn ouders nog voor de geest halen..
Alleen jammer genoeg is het toen ook zo gegaan.. Wat moet je met al die oude meuk.... Hup, bij het oud vuil ermee.
Ik zou best de QSL kaart van mijn ouders nog wel eens willen zien, maar ik ben bang dat die echt weg is, en dat ik die nooit meer
tegen ga komen.
Groet,

Pascal / 19-DT-170 / CB0EYS
19-DT-170
Super Spammer
Super Spammer
 
Berichten: 1984
Geregistreerd: 13 sep 2010, 20:09
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Qsl kaarten

Berichtdoor peter stardust » 29 nov 2015, 22:46

kaarten zijn perfect zelf te maken en af te drukken . We leven toch in het computertijdperk ? Koop het juiste papier van het merk avery om kaarten te maken en op het papier zit de link om het programma van avery te downloaden = design +print. OP ieder pak van dat merk zit een code om in het programma te zetten zodat het weet welk papier van avery het is. Feiloos en profesioneel programma. Ik gebruik het om stickers en wenskaarten te maken en ik maak menu kaarten voor een goede kennis.

link: http://www.avery.nl/avery/nl_nl/Templat ... 18140aRCRD

papier wat ik gebruik : http://www.avery.nl/avery/nl_nl/Templat ... t-Word.htm
Avatar gebruiker
peter stardust
www.cbforum.nl verslaafde!
www.cbforum.nl verslaafde!
 
Berichten: 824
Geregistreerd: 02 apr 2010, 18:02

Re: Qsl kaarten

Berichtdoor Charles » 29 nov 2015, 23:19

peter stardust schreef:kaarten zijn perfect zelf te maken en af te drukken . We leven toch in het computertijdperk ?
Dat ben ik niet met jou eens hoor.
Ik ben gewoon een computergebruiker voor forummen, surfen en mailen. Een tekstje schrijven lukt mij ook nog wel en een foto op een website zetten lukt mij ook, maar daarmee heb je het wel gehad.

Het was ook geen geheel eigen gemaakte kaart wat ik besteld had, maar een fotokaart :D
Zeg maar een QSL-kaart in een ansichtkaartmodel. Voorkant een foto met call + lokatie en achterkant een standaart z/w print waar je alles invult over de gemaakte verbinding. De foto was een eigen inzending en die was in drukwerk niet zo mooi als het orgineel. En de toegevoegde tekst was veel lichter in kleur dan wat ik zag op het beeldscherm.
Charles
 

Re: Qsl kaarten

Berichtdoor peter stardust » 30 nov 2015, 09:37

[quote="Charles-98"][quote="peter stardust"]kaarten zijn perfect zelf te maken en af te drukken . We leven toch in het computertijdperk ?[/quote]Dat ben ik niet met jou eens hoor.
Ik ben gewoon een computergebruiker voor forummen, surfen en mailen. Een tekstje schrijven lukt mij ook nog wel en een foto op een website zetten lukt mij ook, maar daarmee heb je het wel gehad.

Het was ook geen geheel eigen gemaakte kaart wat ik besteld had, maar een fotokaart :D
Zeg maar een QSL-kaart in een ansichtkaartmodel. Voorkant een foto met call + lokatie en achterkant een standaart z/w print waar je alles invult over de gemaakte verbinding. De foto was een eigen inzending en die was in drukwerk niet zo mooi als het orgineel. En de toegevoegde tekst was veel lichter in kleur dan wat ik zag op het beeldscherm.[/quote]

Kom zeg. ik ben 70 jaar en zelfs mij lukte het de allereerste keer om vanuit dit programma een kaart te maken. Zelfs mijn kleinzoon van 9 jaar heeft ermee zijn eigen
qsl kaarten gemaakt zonder hulp.
Avatar gebruiker
peter stardust
www.cbforum.nl verslaafde!
www.cbforum.nl verslaafde!
 
Berichten: 824
Geregistreerd: 02 apr 2010, 18:02

Re: Qsl kaarten

Berichtdoor plientjebr » 30 nov 2015, 10:50

Peter Stardust, bedankt voor je link.
Ook ik heb totaal geen verstand van computers, maar dit gaat me wel lukken hoor :D

Druk bezig om voor onszelf en anderen QSL kaarten te ontwerpen.
Leuk dat er weer interesse voor is.
Avatar gebruiker
plientjebr
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2433
Geregistreerd: 25 nov 2011, 22:15
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Qsl kaarten

Berichtdoor peter stardust » 30 nov 2015, 12:51

goed zo Paulien. simpeler kan het toch niet zijn.
Avatar gebruiker
peter stardust
www.cbforum.nl verslaafde!
www.cbforum.nl verslaafde!
 
Berichten: 824
Geregistreerd: 02 apr 2010, 18:02

Vorige

Keer terug naar Diversen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 27 gasten