Hulp bij testen 27mc materialen gevraagt

Voor alle overige apparatuur

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

Hulp bij testen 27mc materialen gevraagt

Berichtdoor Black Smurf » 07 apr 2012, 11:13

Ik ben op zoek naar iemand in, of dichtbij Almelo die met mij mijn oude spullen wil testen. Ik heb nog diverse dingen van vroeger zoals een Avanti Moonraker, een PAN Black carbonium, een (echte) DV 27 en nogwat antennes.... Ook heb ik 2 swr meters, alleen heb ik geen idee of het spul allemaal nog goed werkt. Mocht hier iemand in de buurt zitten die serieus met de 27mc hobby bezig is, dan zou ik het zeer op prijs stellen om eens een middagje met mijn spullen aan de slag te gaan.

groet, Ruurd.
Black Smurf
 

Re: Hulp bij testen 27mc materialen gevraagt

Berichtdoor 19-AT-068 Frank » 07 apr 2012, 11:35

Ik wil je wel een keer helpen.
Avatar gebruiker
19-AT-068 Frank
Moderator
Moderator
 
Berichten: 4954
Geregistreerd: 18 dec 2006, 21:03
Woonplaats: Enschede/JO32KF

Re: Hulp bij testen 27mc materialen gevraagt

Berichtdoor Black Smurf » 07 apr 2012, 11:58

Dat zou geweldig zijn! dan heb ik ook een idee of ik nieuw spul moet kopen, of dat alles nog goed genoeg werkt!
Black Smurf
 

Re: Hulp bij testen 27mc materialen gevraagt

Berichtdoor 8klepper » 07 apr 2012, 12:15

wat wil je er eigenlijk aan testen als ik vragen mag?
8klepper
 

Re: Hulp bij testen 27mc materialen gevraagt

Berichtdoor Black Smurf » 07 apr 2012, 12:29

Ik ben nu aan het klooien met een aantal antennes die ik niet goed richting de 1op1 krijg. Nu weet ik niet of het aan de antennes ligt, of aan de 2 swr meters. In een van de meters zit iets los, en als ik er een antenne aan schroef lijkt de meter meer op een ruitenwisser dan waar ie voor gemaakt is. De andere heeft last van vocht gehad. De metalen behuizing is gewoon rood van de roest, alleen wiebelen de metertjes (ook de power meter) wel op een aannemelijke manier. Dan komt dus de vraag, ligt dat aan de swr pruttel of zit er ergens een breuk in een antenne of in de kabel. Ik ben voor de rest erg zuinig ingestelt en niet zo iemand die bij twijfel de boel weg gooit. Eerst zekerheid, dan verder kijken. Het gekke is dat het wel van alles en nogwat ontvangt. Dat geeft mij goed genoeg reden om iemand erbij te halen die er (iets) meer kijk op heeft dan ik.
Black Smurf
 

Re: Hulp bij testen 27mc materialen gevraagt

Berichtdoor Black Smurf » 07 apr 2012, 19:27

Vanmiddag ff een ritje gemaakt naar Rijssen voor een nieuw kleefvoet antennetje. Zeer eenvoudig 1op1 te regelen zei de goede man, maar hoe ik ook probeer, de swr meter wil never nooit niet lager dan 1op3.. Ik begin nu erg aan mijn swr meters te twijfelen!
Black Smurf
 

Re: Hulp bij testen 27mc materialen gevraagt

Berichtdoor 8klepper » 07 apr 2012, 19:42

of nieuw metertje halen of je antenne is nog steeds te lang of je hebt een slecht massa
8klepper
 

Re: Hulp bij testen 27mc materialen gevraagt

Berichtdoor cb1gwn » 07 apr 2012, 22:15

Heb je geen dummyload tussen die spullen liggen?
Bert actief op 27mc sinds 04-1981
Gewerkte divisies: Who cares ?
http://www.freeradionetwork.nl
Afbeelding
Avatar gebruiker
cb1gwn
Opgegeven Geval!
Opgegeven Geval!
 
Berichten: 1356
Geregistreerd: 25 dec 2008, 19:47
Woonplaats: Hoevelaken

Re: Hulp bij testen 27mc materialen gevraagt

Berichtdoor Black Smurf » 08 apr 2012, 00:06

Nee helaas geen dummyload. We hebben vroeger ooit wel eens zo'n ding gehad, maar nu heb ik het over begin jaren 80, toen had ik nog een bakkie op de fiets :D
Ik heb nu de meters uitelkaar gehaald om te kijken of er ook een soort van corrosie in zit. Tot mijn verbazing is de oude roestige swr/power meter brandje schoon van binnen! Ik ga voor de zekerheid links en rechts wat contactspray aanbrengen in de hoop dat het iets uitmaakt.
Black Smurf
 

Re: Hulp bij testen 27mc materialen gevraagt

Berichtdoor Black Smurf » 08 apr 2012, 16:38

Vandaag weer met van alles en nogwat aan het testen geweest.. een DV 27, de Avanti Moonraker, de PAN Black Carbonium, een Sirio (met van die afstel ringen rond de spoel) zelfs die nieuwe antenne die ik gisteren heb gekocht, verschillende draden maar wat ik ook doe.... ALLES maar dan ook Alles komt 1 op 5! Wat ik ook inschuif of uitschuif, het maakt niets uit! Lager dan 5 krijg ik t simpelweg niet. Is er dan iets anders aan de hand wat ik vergeet?? Is de bak dan naar z'n grootje of wat?? Ik word er een beetje moedeloos van eigenlijk..
Black Smurf
 

Re: Hulp bij testen 27mc materialen gevraagt

Berichtdoor 8klepper » 08 apr 2012, 16:42

heb je wel genoeg massa?
8klepper
 

Re: Hulp bij testen 27mc materialen gevraagt

Berichtdoor Black Smurf » 08 apr 2012, 17:32

Nou ik mag aannemen dat als ik de kleefvoet op het autodak zet, dat het dan gelijk klaar is.. d'r zit namelijk gewoon een spoel op de voet, dan is dat toch klaar? Mijn schoonvader koopt verdorie een cb set ik blisterverpakking, mikt t zwikkie op t dak en het werkt! zonder morren :evil: .. Ik heb eigenlijk vergelijkbaar spul, maar njente! :(
Black Smurf
 

Re: Hulp bij testen 27mc materialen gevraagt

Berichtdoor 19-AT-068 Frank » 08 apr 2012, 18:04

Heeft je schoonpa een andere swr meter of heb je die van jou gebruikt ?
Avatar gebruiker
19-AT-068 Frank
Moderator
Moderator
 
Berichten: 4954
Geregistreerd: 18 dec 2006, 21:03
Woonplaats: Enschede/JO32KF

Re: Hulp bij testen 27mc materialen gevraagt

Berichtdoor Black Smurf » 08 apr 2012, 19:15

Eehhh ik zal t zo zeggen, hij heeft alles uit de verpakking getrokken, inelkaar geschroeft en hup, zenden maar.. Ik weet bijna zeker dat ie niet eens weet wat een swr meter is! :D
Black Smurf
 

Re: Hulp bij testen 27mc materialen gevraagt

Berichtdoor coszmo » 08 apr 2012, 20:04

Hoe kun je dan weten of alles goed is ?
'Het werkelijk kenmerk van intelligentie is niet kennis, maar verbeeldingskracht'


Groeten Anton
Avatar gebruiker
coszmo
www.cbforum.nl Freak
www.cbforum.nl Freak
 
Berichten: 378
Geregistreerd: 11 maart 2010, 14:16
Woonplaats: JO33RD - Noord-Duitsland

Volgende

Keer terug naar Diversen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 113 gasten