belgie

Voor alle overige apparatuur

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

belgie

Berichtdoor a135962 » 23 nov 2006, 01:30

vroeger was kanal 11 het op roepkanal nu is hij kanal 21 het roepkanl in belgie trukers kanal 19 en noot kanal is 9 zi zoo dat was het groetten 73
a135962
 

Berichtdoor iceman » 27 dec 2006, 00:17

wel het zit hem zo nu op dit moment zijn we te vinden op het kanaal 28FM en daar zit ik namelijk persoonlijk ook op nickname (iceman)
iceman
 

Berichtdoor Arthur » 27 dec 2006, 00:55

amai, die truckers zitten nog altijd op de AM te klooien in belgie (al kan ik dat uiteraard gewoon volgen).

al is het vergeleken met de rest ouderwets, toch is het mobiel op am een stuk beter werken dan op FM.
Arthur
 

Berichtdoor iceman » 27 dec 2006, 12:05

ik moet wel zeggen dat wij op 28fm geen truckers zijn
iceman
 

Re:

Berichtdoor Arthur » 27 dec 2006, 19:58

iceman schreef:ik moet wel zeggen dat wij op 28fm geen truckers zijn


Dat had ik al wel begrepen, maar truckers (ben er zelf eentje) hoor ik het meeste onderweg he!
Arthur
 

Berichtdoor iceman » 28 dec 2006, 23:09

de rede dat hier de meeste truckers op de AM zitten is om de eenvoudige rede dat de QRM minder hoog ligt als op de FM en dat is de enige rede.
DIt weet ik dan van mijn broer die trucker is en hij zit namelijk steeds op de AM om de rede van de QRM
iceman
 

Berichtdoor Arthur » 28 dec 2006, 23:56

is 1 van de redenen, er zijn er meerdere die nog uit de am tijd stammen maar das een lang verhaal.
QRM heb je op AM soms ook vaker dan op FM, veel electronische zaken storen namelijk wel enorm op AM en niet op FM (bijv. tram/trein leidingen) maar de \"ruis\" als je je squelsch opendraait is een stuk aangenamer voor je oren + dat je er wat makkelijker afstanden mee aflegt.
Arthur
 

Berichtdoor iceman » 29 dec 2006, 23:47

inderdaad de ruis is vele aangenamer op de AM maar ja hier zitten we toch steeds op de FM en hebben we bijna geen last van de truckers op ons kanaal dus mogen we niet klagen he
iceman
 

Kempen

Berichtdoor RamsesIV » 21 feb 2007, 12:41

Als je in de buurt van Lier/Herentals komt in het weekend 's avonds kom je ons gegarandeerd tegen op kanaaltje 5/FM. 8)
Vrijdag in Lier switchen we i d loop v d avond van 3 naar 5 en eindigen we op 10.
Zaterdag zitten we de godganse avond vanaf 21u op de 5...
Meestal als ik mobiel ben (tegenwoordig minder, zit niet meer op de baan) vind je mij ook op de 5...
Zie je een zwarte golf met cb antenne :twisted:, dan roep je maar is! De break heeft binnenkort :oops: ook weer een zender aan boord...
RamsesIV
 


Keer terug naar Diversen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 96 gasten