jcva schreef:Maar zo is het wel, mits alles goed is.
Iedere andere bak op diezelfde antenne moet ook een 1:1 aangeven.
Als de antenne 1:1 staat met de kale set, zeg met 5W en je doet daar een linear tussen die 50W levert dan moet de swr 1:1 blijven.
Mits de antenne dat vermogen aankan natuurlijk.
Veranderd de swr met de linear ertussen dan is er ergens iets mis, dan moet je stap voor stap gaan kijken wat, het kunnen diverse dingen zijn. Het is altijd verstandig het daadwerkelijk te meten maar normaal gesproken mag er niks veranderen.
jcva
dit is niet helemaal waar, zit je met een grote antenne dan moet ik je gelijk geven dus nou heb je met de sirio 5000, wilson 1000 en dat soort antennes inderdaad wel de kans dat je de linear er zo tussen kan ploffen zonder dat er veel verandering in de SWR is.
MAAR:
houd er rekening mee dat je met kleinere antennes zoals de wilson little will, sirio T27 en soortgelijken wel degelijk de antenne opnieuw moet uitdippen nadat je hier een linear op heb gezet ook al kunnen ze de "nieuwe" vermogens aan.
voorbeeld:
met mijn T27 zonder linear strak 1:1.3 achter de auto, na linear plaatsen 35watjes 1:4 dus opnieuw uitdippen!! toen weer netjes 1:1.3.
op de little will hetzelfde op de het dak zonder linear met knippen 1:1 na een linear plaatsen Kl300, echt weer dik in het rood heb hier een nieuwe straler voor moeten halen.
nou voor jullie gaan zeggen dat de linears niet zuiver zijn wacht even...
ik wilde voor mezelf dit ook weten dus met de wilson 1000 hetzelfde gedaan en deze bleef zowel zonder als met linear zuiver rond die 1:1 staan.
dus ligt dit echt aan de antennes.
nu zit de wilson 1000 niet meer op de 1:1 maar op de 1:1.4 maar komt denk ik door het vele malen in de auto en op het dak zetten dat hij hierdoor wat verschoven is.
maar goed dit hierbuiten gelaten.
dus tuur je eigen niet blind hierop maar meet het
altijd na zeker met kleinere antennes.
maar die 2 streejes inderdaad niks meer aan doen dit komt geheel door het vermogen.
groet Kevin