KLV 400 en KLV 1000

Met hoeveel watt sta jij rond te vonken?

Moderators: 19-AT-068 Frank, Thijs, Remco Rozenburg, erik_ark

KLV 400 en KLV 1000

Berichtdoor Papa Alpha » 21 apr 2007, 18:06

Weet iemand hoeveel Watt de KLV 400 er op de LOW stand uitgooid?

En de KLV 1000 op LOW en MID ??
Avatar gebruiker
Papa Alpha
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 661
Geregistreerd: 24 feb 2007, 19:46
Woonplaats: Regio Deventer

Berichtdoor 19-AT-068 Frank » 21 apr 2007, 22:06

Avatar gebruiker
19-AT-068 Frank
Moderator
Moderator
 
Berichten: 4954
Geregistreerd: 18 dec 2006, 21:03
Woonplaats: Enschede/JO32KF

Re:

Berichtdoor Hifreak » 05 mei 2007, 23:34

Hallo,

Ik wil me nergens mee bemoeien maar wat Zetagi ,RM en dat soort merken het uitgangs vermogen specificeren is aan de zeer hoge kant.

Ik heb hier een zelfbouw amp staan met 4x pl-519 maar daar komt toch maar echt 400 watt uit(keydown)en terwijl dat ding op ruim 1350 volt staat.

Reken op max 100 watt per buis en dat is al echt tegen de rand aan omdat de anode disipatie van een PL/EL-519 max 35 watt is.

Wat een leuk schema om zelf te bouwen is en goed werkt is het schema van PA0FRi(google) deze schakeling werkt zeer goed en is niet te vergelijken met de bovengenoemde merken die uitbranden als je maar iets fout doet of te lang in je microfoon spreekt.

O ja de uitgang heb ik veranderd in plaats van het pi filter heb ik er een parallel kring van gemaakt met een vaste aftakking op de spoel zodat er met een knop(tune)de boel kan worden afgeregeld en de schakeling absoluut niet verloopt(dus niet bijregelen)

Ik hoop dat ik jullie opweg heb geholpen en wie weet kan je dan simpelweg je uitgebrande KLV-1000 weer aan de gang helpen.

Heel veel succes,

M
(hifreak)

[Edit: Quote verwijderd - Tincu]
Hifreak
 

Re:

Berichtdoor Wintertje » 10 mei 2007, 15:23

HF koning (technicus) ? Valt hier ook antenne logica onder?
Dan heb ik nog een mooie case!

[Edit: Quote verwijderd - Tincu]
Wintertje
www.cbforum.nl verslaafde!
www.cbforum.nl verslaafde!
 
Berichten: 944
Geregistreerd: 23 feb 2007, 20:22
Woonplaats: Zuid-Holland

Re:

Berichtdoor Hifreak » 18 mei 2007, 16:48

Stel u vraag maar en als ik het niet weet dan ga ik in de boeken neuzen....

Oja nog een tip voor ieder die met eindtrappen bezig is.
Ik ben met een spectrumanalyser gaan met aan div. CB eindtrappen en standaard voldoen die dingen in geen van de gevallen aan de harmonische onderdrukking maar er is goed nieuws als je een lowpass filter van Kenwood te pakken kan krijgen dan is het probleem in alle gevallen die ik heb getest in een keer opgelost.

Gebruikt kom je die filters tegen voor 25 a 30 euro dus voor de prijs hoef je het niet te laten.

Gr,
M
Hifreak

[Edit: Quote verwijderd - Tincu]
Hifreak
 

Re:

Berichtdoor Hifreak » 18 mei 2007, 16:50

MET IS METEN....ik ging weer eens te snel

[Edit: Quote verwijderd - Tincu]
Hifreak
 

Re:

Berichtdoor Papa Alpha » 18 mei 2007, 19:16

Hifreak schreef:[Oja nog een tip voor ieder die met eindtrappen bezig is.
Ik ben met een spectrumanalyser gaan met aan div. CB eindtrappen en standaard voldoen die dingen in geen van de gevallen aan de harmonische onderdrukking maar er is goed nieuws als je een lowpass filter van Kenwood te pakken kan krijgen dan is het probleem in alle gevallen die ik heb getest in een keer opgelost.
Gr,
M
Hifreak


Ik heb ook altijd een lowpass filter van Kenwood gebruikt en dat is één van de weinige filters die echt de rotzooi tegenhouden.
Het merendeel van de vooral goedkope lowpass filters doet niks, er zijn maar heel weinig echte goeie.
Mijn Kenwoodfilter ligt geduldig op zolder te wachten tot ik straks mijn nieuwe spullen binnen heb en de boel weer aansluit :wink:
Avatar gebruiker
Papa Alpha
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
www.cbforum.nl SUPERRRRR Freak
 
Berichten: 661
Geregistreerd: 24 feb 2007, 19:46
Woonplaats: Regio Deventer

Berichtdoor stickie » 23 nov 2007, 11:59

hallo, klv 400 low en hi stand is de insturing van de zender als je een zender die +/- 4 watt gooit zel je hem op low moeten zetten en als je een zender hebt die +/- 10 watt gooit moet je hem op hi zetten.
hopelijk heb je er wat aan :o :o
stickie
 

Berichtdoor DX-Power » 04 jan 2008, 14:55

Bovenstaande bericht is ook lulkoek, als je de klv 400 met 4 watt aanstuurd op low kun je hem rustig op hi zetten hij gooit dan gewoon meer. Waarom zul je hem niet op hi kunnen zetten?? ken iemand die kan net de klv 400 met 2 watt los klikken op en kan hem ook op hi zetten.

Klv 1000 getest op dummyload met goede dikke buizen (russen) en de juiste elcos eventueel de printplaat er boven af en binnen in goed afgesteld gooit max 700 watt op de fm 11 meter frequentie.
DX-Power
 

Re: KLV 400 en KLV 1000

Berichtdoor george » 30 sep 2008, 19:13

Nou dan stel ik ook even een vraag


Kan het kwaad als ik mijn KLV, tijdens het zenden van St.By op Ready knal ????
Persoonlijk denk ik van niet doe het dus ook eigenlijk nooit
Maar ik hoor van veel mensen, dat het niet uitmaakt :?

Maar goed. Kan het kwaad of niet ??



Gr George uit Den Helder
george
 

Re: KLV 400 en KLV 1000

Berichtdoor vincenttor » 04 okt 2008, 01:23

ja das idd een goeie vraag
niet dat het mijn bedoeling is of dat ik t doe
lijkt mij zelf niet echt goed terwijl aan de andere kant hij word door een relais geschakeld de eindschakelaar die krijgt het te voorduren
ben ook geen electrotechnicus ofzo :P
Bij twijfel altijd doen!
vincenttor
Compleet los geslagen!!!
Compleet los geslagen!!!
 
Berichten: 2091
Geregistreerd: 07 jul 2007, 02:57
Woonplaats: omg amsterdam

Re: KLV 400 en KLV 1000

Berichtdoor Michel Amateur » 06 nov 2008, 20:36

Vraagje welke schema heb je dan gebruikt van de PA0FRi website, kan hem zo niet vinden ,

Wil ook eens gaan testen .
Michel Amateur
 


Keer terug naar Linears

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 80 gasten